داستان یک مسیر ۱۵ ساله - سال پانزدهم و مسیری متفاوت

مشاهده

گزارش برگزاری اختتامیه یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران

یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران ۲۵ , ۲۶ بهمن ماه به خانه آخر رسید و اختتامیه آن با حضور فعالان عرصه وب و موبایل ایران و حضور و سخنرانی مسوولان کشوری و مدیران این صنعت در سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

آنچه در زیر می‌خوانید گزارشی از این اختتامیه است که براساس ترتیب وقایع ۲ روز برگزاری اختتامیه منتشر شده است.

آغاز به کار آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران

آیین اختتامیه صبح جشنواره پنجشنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۷، با حضور سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست حمهوری در جمعی از فعالان عرصه وب و مویابل در تالار خلیج فارس پژوهشگاه نیرو آغاز به کار کرد.

در مراسم اختتامیه امسال علاوه بر اهدای تندیس برترین‌ها به سایت‌ها و اپلیکیشن‌های برگزیده سال، سخنرانی‌های مفید و انتقال تجربه‌های موثری به شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.

در کنار این سخنرانی‌ها و انتقال تجربه‌ها نیز از فعالین و قدیمی‌ترهای این حوزه دعوت شده تا این بار در قالب پنل‌های بحث و گفتگواز تجربیات آنها استفاده شود.

علاوه بر این کارگاه‌های جنبی آموزشی تخصصی حوزه وب و موبایل و نیز نمایشگاه جنبی و نمایشگاه استارتاپ‌های جشنواره وب و موبایل ایران برپاست تا شرکت کنندگان به صورت عملی و با دید بهتر وارد این فضا شوند.

نمایشگاه جنبی و نمایشگاه استارتاپ‌های جشنواره وب و موبایل ایران نیز فرصت مناسبی برای بازدید از خدمات شرکت‌ها و آشنایی با جدیدترین سرویس‌ها و رویدادهای این حوزه خواهد بود.

همبستگی میان شرکت‌ها و فعالان جشنواره وب و موبایل امیدوارکننده است

شایان شلیله هم‌بنیان‌گذار جشنواره وب و موبایل ایران

شایان شلیله دیگر مؤسس جشنواره وب و موبایل ایران در سخنانی کوتاه اظهار کرد: همبستگی خوبی بین شرکت‌ها و فعالان این جشنواره ایجاد شده و امیدواریم که بتوانیم شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

شلیله افزود: امسال در دو روز اختتامیه جشنواره را برگزار خواهیم کرد و در خلال این دو روز میزبان مدیران کسب و کار، فعالان اکوسیستم استارت آپی کشور و مدیران دولتی خواهیم بود و امیدوارم مجموعه برنامه‌های پیش بینی شده با استقبال حاضران در جشنواره روبرو شود.

پنج هزار اثر در جشنواره وب و موبایل ایران ثبت شده است

میلاد احرام پوش، هم بنیان‌گذار جشنواره وب و موبایل
میلاد احرام پوش، هم بنیان‌گذار جشنواره وب و موبایل

میلاد احرام پوش از مؤسسین این جشنواره با اشاره به اینکه در یازدهمین سال برگزاری جشنواره وب و موبایل ایران بالغ بر پنج هزار اثر ثبت شده است اظهار کرد: در این جشنواره برای دومین سال شاهد حضور اپلیکیشن‌ها هستیم و در بخش داوری نیز تغییراتی داشته‌ایم.

هم‌بنیان‌گذار جشنواره وب و موبایل ایران افزود: تولیدکنندگان اپ‌های موبایل نسبت به سال گذشته فعالیت بیشتری کرده‌اند و اکنون به نقطه‌ خوبی رسیده‌اند که نشان از رشد این صنعت در کشور است.

برگزیدگان بخش جنبی جشنواره وب و موبایل ایران تجلیل شدند

در نخستین بخش از آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران سه برگزیده در بخش‌های بهترین اپلیکیشن ادوار، بهترین اپلیکیشن سال ۹۷ و بهترین کسب و کار اینترنتی توسط سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری تجلیل شده و تندیس جشنواره به آنها اهدا شد.

بر اساس نظر هیئات داوران بهترین اپلیکیشن در کل ادوار اپلیکیشن پرداخت مالی ۷۲۴ معرفی شد.

بهترین اپلیکیشن سال ۹۷ از نگاه داوران یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران اپلیکیشن مسیر یاب نشان معرفی و تندیس جشنواره به مدیران این اپلیکیشن اهدا شد.

تندیس بهترین کسب و کار اینترنتی در سال ۹۷ در حوزه خرید و فروش محصولات ایرانی نیز به اپلیکیشن با سلام تعلق گرفت.

معاون رئیس‌جمهور: از دولت فاصله بگیرید

دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران

سورنا ستاری در آیین اختتامیه این جشنواره با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید درصد قابل توجهی از درآمد خود را از محل فروش تکنولوژی دریافت کنند و باید این فضا تقویت شود، اظهار کرد: باید سرمایه گذاران نیز به این فهم برسند که چگونه می‌توانند از ظرفیت استارتاپ‌ها استفاده کنند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه اکوسیستم استارتاپ‌ها در حال شکل گیری است اظهار کرد: اگر ما می‌خواهیم در کشور و دولت شاهد رشد و توسعه باشیم باید از نوآوری حمایت کنیم.
معاون رئیس جمهور با اشاره به مزایا و معایب اقتصاد نتی بیان کرد: ما در دولت باید بتوانیم بستر سازی لازم را برای فعالیت در این عرصه داشته باشیم و فرهنگ عمومی در این زمینه نیز باید تقویت شد
وی با بیان اینکه استارتاپ‌ها دارای ظرفیت‌های بسیاری هستند که می‌توانیم آنها را به بخش‌های مختلف تزرق کنیم اضافه کرد: اتفاقات خوبی در این عرصه در حال رقم خوردن است.
ستاری با اشاره به اینکه کتاب‌های زیادی در خصوص استارتاپ‌های موفق چاپ کرده‌ایم یادآور شد: استارتاپ‌های خدماتی بازار گسترده‌ای دارد که قطعاً شما در عرصه فناوری نوین رقابت‌هایی با سیستم سنتی دارید و البته سیستم سنتی قوی است.

وی با اشاره به اینکه اکو سیستم‌های کسب و کار در حال رشد و پیشرفت هستند بیان کرد: شهرداری‌ها در حوزه فضای جاز فعال هستند و آشنایی دارند و باید از این ظرفیت استفاده کنید.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه مشکل شهرها را قرار نیست که شهرداری‌ها حل کنند، بیان کرد: باید مشکلات شهرها توسط مردم حل شود. این پیامی است که باید به شهرداری ارائه دهیم و باید با استارتاپ‌های درست مشکلات را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید ایده‌ها بومی شده و در کشور دنبال شود یادآور شد: استارتاپ‌های خدماتی بازار خدماتی بسیار خوبی دارند که باید از ظرفیت‌ها برای خدمات استفاه کنیم.
ستاری با اشاره به اینکه بخش خدمات رانتی و به پول نفت وابسته بوده و قطعاً گران است افزود: شما در استارتاپ‌ها با خدمات ارزان می‌توانید جذب خوبی داشته باشید.

وی با بیان اینکه از سال گذشته به صورت جدی بر روی بحث شتاب دهنده‌ها فعال تمرکز داشته‌ایم، گفت: نسبت به سرمایه گذاری دولت به بخش خصوصی یک به ۱۰ است و امروز به جایی رسیده‌ایم که پارک‌های علم و فناوری نیز توسط بخش خصوصی فعال می‌شود.

معاون رئیس جمهور گفت: وقتی راجع به شهرهای هوشمند صحبت می‌کنیم یعنی کل شهر پارک فناوری بوده و می‌توان از ظرفیت‌های مهیا شده استفاده کرد.
وی افزود: فرهنگ اقتصاد نفتی است که ما را نابود می‌کند و بعد از مدتی این تفکر ایجاد می‌شود که مگر ما می‌توانیم بدون پول نفت زندگی کنیم.

ستاری با بیان اینکه باید در بخش‌های مختلف به ویژه بخش سرمایه گذاری از دولت فاصله بگیرید؛ گفت: پول نفت عاقبت بخیری نمی‌آورد؛ شاید مدتی رانتی ایجاد شود شاید مدتی توسعه‌ای را شاهد باشید ولی بعد از مدتی سقوط می‌کنید. این اتفاقات ماندگار نیست.

رسانه و استارتاپ‌ها در شرایط رکود باید با همگرایی از شرایط سخت عبور کنند

مانی قاسمی در کارگاه بررسی ارتباط رسانه و استارتاپ‌ها به وجود ارتباط تنگاتنگ بین رسانه‌ها و استارتاپ‌ها اشاره کرد و گفت: مبانی مختلفی باعث می‌شوند این ارتباط ایجاد شود که یکی از مبانی این ارتباط بودجه است. استارتاپ‌ها درامد کمی دارند و بودجه آنها محدود است و آن هم صرف توسعه محصول می‌شود و نمی‌توانند بودجه‌ای برای تبلیغات میدانی کنند.

مانی قاسمی

وی ادامه داد: در این شرایط رسانه یک گزینه مناسب برای شروع کار استارتاپ‌هاست و نمونه این رابطه کافه بازار است که در حال حاضر مدیر روابط عمومی دارد ولی اگر به سالهای دور برگردیم کافه بازار در ابتدای راه خود ارتباطش را هوشمندانه با رسانه تعریف کرد تا به مشتری‌های بیشتری وصل شود.

سردبیر دیجیاتو نوآوری را رسالت استارتاپ‌ها عنوان کرد و گفت: در این عرصه نیز رسانه کنار استارتاپ قرار می‌گیرد تا به مخاطب آموزش دهد چگونه از تکنولوژی جدید استفاده کند

قاسمی افزود: بحث بعدی دیوار دفاعی است، وقتی به عنوان کسب و کار نوپا وارد بازار می‌شوید کسب و کار سنتی را تحت تأثیر قرار می‌دهید و باعث می‌شود حمله‌های زیادی از اصناف و کسب و کار سنتی به سمت شما شود که در این زمینه نیز رسانه می‌تواند فضایی خلق کند که استارتاپ بتواند در فضایی آرامتر کار خود را ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط رکود این قوانین کلاسیک دستخوش تغییر می‌شوند و ارتباطاتی که به صورت عادی شکل گرفته بودند سازوکار خود را از دست می‌دهند، ابراز کرد: در دوران رکود که با کمبود بودجه مواجه هستیم نمی‌توانیم برای رسانه نیز هزینه کنیم و نوآوری نداریم چرا که هزینه دارد.

بنیان گذار وسردبیر دیجیاتو با تاکید بر اینکه در شرایط رکود باید همگرایی این دو بخش باید زیاد شود، ابراز کرد: رسانه به عنوان رقم زننده سرنوشت بازار و استارتاپ‌ها که آینده بازار را رقم می‌زنند می‌توانند با همگرایی از شرایط سخت عبور کنند و آینده را از آن خود نمایند.

آغاز روند ثبت و تأسیس بنیاد مسوولیت‌های اجتماعی کسب و کارهای اینترنتی

رضا الفت نسب، دبیر اجرایی جشنواره وب و موبایل ایران

رضا الفت نسب در آیین اختتامیه این جشنواره با اشاره به اینکه در یکسال گذشته کسب و کارهای اینترنتی مشکلات زیادی را پشت سرگذاشتند؛ اظهار کرد: امسال شاهد پایین آمدن فروش به دلیل رکود مالی و مشکلات مجوزی برای برخی استارتاپ‌ها بودیم که علیرغم وعده‌هایی که داده شده بود بهبودی در شرایط حاصل نشد.

وی با اشاره به اینکه تعداد استارتاپ‌ها در سال جاری رشد خوبی داشته است، گفت: در کنار جشنواره مسئولیت‌های اجتماعی را عهده دار شدیم و در صدد هستیم فعالیت‌های آموزشی را با محوریت مناطق محروم را انجام دهیم که در این راستا با همکاری دوستان برای رفع مشکل مدرسه شیرآباد مبلغ ۴۳ میلیون تومان را جمع کردیم.

دبیر اجرایی جشنواره وب و موبایل ایران با تاکید بر اینکه درصدد هستیم این حرکات را به صورت مستمر انجام دهیم، بیان کرد: در حال ثبت بنیاد مسوولیت‌های اجتماعی کسب و کارهای اینترنتی هستیم و درخواست داریم افرادی که به این فعالیت‌ها علاقه مند هستند در کنار هم قرار گیریم و در مناطق مرحوم در حوزه آموزش کار کنیم و امیدواریم با مشارکت یکدیگر در این بنیاد کارهای خوبی انجام دهیم.

از ۱۰ مانع پیش روی استارتاپ‌ها تا اهتمام به تدوین رگولاتوری

امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات در پنل سالن اصلی جشنواره وب و موبایل با اشاره به شاخص‌های بین المللی آیینه‌ای است که وضعیت ما را برای خودمان مشخص می‌کند، گفت: باید امروز ببینیم که جلوی مسیر ما چه مشکلاتی وجود دارد.

وی با اشاره به ۱۰ مانع در مسیر فعالیت یک استارتاپ گفت: شروع کسب و کار، دریافت مجوز، ثبت مالکیت، دریافت اعتبار، حمایت از سرمایه گذاران خرد، پرداخت مالیات، تجارت بین الملل، ضمانت اجرای قرارداد و مشکل ورشکستگی از موانع فعالیت پیش روی استارتاپ‌ها به شمار می‌رود.

امیر نامی، رضا الفت نسب، حسام آرمندهی، مهدی محمدی

رئیس سازمان فناوری اطلاعات بیان کرد: در دو شاخص شروع کسب و کار و حمایت از سرمایه گذاری خرد وضعیت ما وخیم است.

حسام آرمندهی مدیرعامل کافه بازار نیز در این پنل بیان کرد: برخی می گویند که این شرکت‌ها دنبال منفعت هستند و وقتی چنین تقکری وجود دارد رقابت ایجاد می‌شود.
وی گفت: ریشه برخی این رقابت‌ها این است که برخی تصور می‌کنند که مجموعه‌هایی به سوددهی رسیده و تحمل این مسئله برای برخی از این نهادها قابل پذیرش نیست.

مدیرعامل کافه بازار با اشاره به اینکه ثبت شرکت ساده در کشور هلند دو روزه انجام می‌شود ولی در ایران این پروسه‌ها شش ماه ممکن است به طول می‌انجامد اضافه کرد: امروزه مسئله ما بزرگ شده و به فیلترینگ رسیدیم و مشکلی هم که گفته می‌شود این است که مجموعه‌ای بزرگ است.

رضا الفت نسب رئیس اتحادیه صنفی کسب و کارهای اینترنتی کشور گفت: به کسب و کارهای اینترنتی می گوییم که تا زمانی که تشکل و اتحادیه هست باید مطالبه گری بر عهده ایشان باشد. وی یادآور شد: در اکوسیستم خود کسانی که زبان حاکمیت را بلد بوده و می‌توانند مطالبه گری داشته باشند کم داریم.

مهدی محمدی عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات نیز در این پنل بیان کرد: مفهمومی در ارتباط باشهر نوآور و طبقه خلاق را ۱۰ سال پیش مطرح کردم و امروز خوشحالیم که این طبقه امروز شکل گرفته و موتور محرک تغییر هستند.

وی با بیان اینکه تغییر همواره با مقاومت روبه رو بوده و برخی از سمت دولت‌ها و برخی از سوی فعالان اقتصادی بوده است، یادآور شد: طبقه خلاق باید خودش را از دل زمین خاکی بیرون بکشد و در زمین بازی اصلی با رقبا روبه رو شوند.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات گفت: باید از فرصت‌های موجود استفاده کنیم و تشکل‌ها ارتباط خود را با نهادهای حاکمیتی که به سیستم کمک می‌کنند بیشتر کنند.
وی با اشاره به مسئله رگولاتوری بیان کرد: باید برای پارادایم‌های نوین باید رگولیشن‌ها را نیز مورد توجه قرار دهیم و خود کسب و کارهای اینترنتی باید در این زمینه وارد شوند.

پنل تخصصی کسب و کارهای مرتبط با پرداخت برگزار شد

نازنین دانشور، مصطفی امیری، سید هادی علوی، امیر حسین داوودیان

در جریان اختتامیه یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران نخستین پنل تخصصی با موضوع استارتاپ‌ها و کسب و کارهایی که در فضای فناوری مرتبط با پرداخت هستند، برگزار شد که بیش از ۲۰۰ نفر در آن حضور یافتند.

در این پنل تخصصی نازنین دانشور (مدیر عامل و مؤسس تخفیفان)، مصطفی امیری (بنیان‌گذار و مدیر عامل زرین پال)، سید‌هادی علوی (مدیر عامل استارتاپ تومن) و امیرحسین داوودیان (معاون پرداخت الکترونیک سداد) به ارائه بحث پرداختند و درخصوص مشکلاتی که با آن مواجه هستند، تبادل نظر انجام دادند.

انتظار استارتاپ‌ها و کسب و کارهای مبتنی بر نوآوری و فناوری در بحث پرداخت ازجمله مباحث مهمی بود که در این پنل تخصصی ارائه نظر شد.

با توجه به اینکه بسیاری از افراد جامعه، موضوع پرداخت را خیلی ساده‌انگارانه نگاه می‌کنند و صرفاً به موضوع کارت بانکی، کارت‌خوان‌ها، درگاه‌های پرداخت آنلاین و … توجه دارند، درباره پرداخت خرد، اوپن آی پی آی، اسکرو اکانت‌ها و … در پنل تخصصی کسب و کارهایی فضای فناوری مرتبط با پرداخت، بحث و تبادل نظر شد.

گمراهی نظام پرداخت، دغدغه استارتاپ‌ها است

امیرحسین داوودیان در حاشیه اختتامیه یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران پیرامون برگزاری پنل اختصاصی در این جشنواره اظهار کرد: تمرکز ما روی این بود که چطور می‌توانیم در حوزه پرداخت به کسب و کارها کمک کنیم تا خلاقیت بیشتری وارد کسب و کارها شود، رقابت‌پذیر باشند و آینده بزرگتر و بهتری داشته باشند.

امیر حسین داوودیان در پنل چالش‌های نظام پرداخت

وی ادامه داد: چالش‌ها در زمینه پرداخت به کسب و کارها و اینکه تا چه اندازه باید این تأمین خلاقیت در داخل خود کسب و کارها یا بیرون از آن، توسط سیستم بانکی و پرداختی باشد، مطرح شد و امیدوار هستیم مباحث پنل اختصاصی نتیجه‌بخش باشد.

معاون پرداخت الکترونیک سداد در خصوص دغدغه‌هایی که در این پنل عنوان شد، ابراز کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی این است که چطور نظام پرداخت، نه تنها کسب و کار ما و سایرین را بعضاً دچار گمراهی می‌کند و از سوی دیگر به جای اینکه یک کسب و کاری پُر از بیزینس خود را داشته باشد، به این سمت می‌رود تا چالش‌های موجود را با درآمدزایی از یک بخشی که به کار بیزینس مربوط نیست، تکمیل کند.

داوودیان یادآور شد: ایرادی به این مسائل وارد نیست ولی این کارها ریسک است و اگر قرار باشد به هر ترتیبی حاشیه‌ی بخش صنعت را کم کند، مشکلاتی ایجاد خواهد شد.
وی تصریح کرد: نکته بعدی مقیاس‌پذیری کسب و کارهایی است که به تازگی در قالب استارتاپ‌ها شروع به کار می‌کنند، این موضوع تا چه اندازه به کل کسب و کارها اشراف دارند و می‌توانند آن را بزرگ کنند.

مزایای فلت کارکردن استارتاپ‌ها

حمید رضا احمدی عصر پنجشنبه در کارگاه تخصصی با اشاره به اینکه استارتاپ‌ها باید به صورت فلت کار کنند، اظهار کرد: در شرکت‌ها باید فاصله بین نیروها کمتر باشد تا حس کارمندی به افراد دست ندهد و همه با تمام توان کار کنند.

حمیدرضا احمدی، مدیرعامل ایوند

وی ادامه داد: معماری در محل استارتاپ‌ها مهم است و طراحی باید طوری باشد که مدیرعامل و تمام تیم در تماس مستقیم با هم باشند.

مدیر عامل ایوند نوع بستن قراردادها با نیروها را نیز عامل مهمی در فلت کارکردن استارتاپها عنوان کرد و گفت: یکی از مدل‌های بستن قرارداد نوع سهام تشویقی است که از نظر ریالی ارزش بالایی ندارد ولی حرکتی نمادین است که به نیروها انگیزه بیشتر برای کار می‌دهد و شرکت نشان می‌دهد تمام افراد در آن سهیم هستند و شرکت آنها را به رسمت می‌شناسد.

احمدی با تاکید بر اینکه ادبیات رایج در شرکت‌ها مهم است، گفت: مدیر می‌تواند استراتژی جدید شرکت را به صورت فرمانی به نیروها ابلاغ کند که این شکل از ادبیات فاصله وی با اعضای تیم را زیاد می‌کند و حس خوبی به تیم نمی‌دهد و یک روش بهتر و فلت تر این است که فرمانده به نوعی فرمان دهد که حالت پیشنهادی داشته باشد تا همه درگیر شوند و حتی می‌توان فلت تر عمل کرد و سوالی پرسید که این استراتژی را می‌توان عملی کرد؟

وی با بیان اینکه جایی مانند حسابداری نیاز به فلت بودن ندارد چرا که نیازمند خلاقیت نیست خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم مدیران از اصول فلت استفاده کنند تا بتوانند از ظرفیت نیروها و شرکت حداکثر استفاده را ببرند.

راحل راه اندازی استارتاپ از ایده تا اجرا

سام مدن پور به تشریح نحوه تأسیس شرکت ایسام پرداخت و اظهار کرد: ایسام از سایت EBay نمونه برداری شده و دومین مارکت پلیس در ایران بعد از سایت باز ایران است.

وی ادامه داد: این سایت بزرگترین بازار خرید فروش و مزایده کالاهای دست دوم و استوک در ایران است که تفاوت آن با فروشگاه‌های اینترنتی این است که ایسام از خود کالایی برای فروش ندارد و فاقد سیستم انبارداری و لوجستیک است.

مدیر ایسام در ادامه به تبیین مراحل تأسیس استارتاپ پرداخت و گفت: نمونه برداری از کسب و کارهای موفق خارجی و بومی کردن آنها، پنهان نکردن ایده از دوستان و آشنایان، تخمین حدودی هزینه کسب و کار جدید، ارزیابی رقبا، شراکت سایرین و مرور اشتباهات سایرین از جمله اقدامات مورد نیاز برای راه اندازی یک استارتاپ موفق است.

مدن پور افزود: انتخاب برندو نام شرکت، استفاده از دفترهای مجازی برای شروع، ثبت شرکت و گرفتن دفتر فیزیکی، معرفی شرکت به ادارات مالیات و غیره و در اختیار گرفتن حسابدار خوب از دیگر مراحل کار استارتاپ‌ها می‌باشد.

کسب و کارهای استارتاپی به مدل‌های جدید پرداخت احتیاج دارند

مصطفی امیری در پنل تخصصی اظهار کرد: کسب و کارهای استارتاپی به مدل‌های جدید پرداخت احتیاج دارند ولی متاسفانه انحصاری در این حوزه است؛ رگولاتور محل انتفاع از این ماجرا دارد و حاضر نیست خیلی از بخش‌های سرویس‌ها را باز کند چون درآمد مستقیم از این ماجرا دارد.

وی ادامه داد: بخاطر انحصارهای موجود در این حوزه، نمی‌شود هیچ نوآوری‌ای شکل بگیرد و در هر زمانی هم که نوآوری می‌خواهد یک بازه را تغییر دهد، پی اس پی‌ها بخاطر انحصار و خیلی اوقات بخاطر ترسی که برای از دسترس خارج شدن کنترل بازار دارند، شروع به شارژ کردن رگولاتور می‌کنند و در نهایت مقابل هر نوع نوآوری در این حوزه بسته می‌شود.

بنیان‌گذار و مدیر عامل زرین پال تصریح کرد: معضلی که باید خیلی سریع حل شود، این است که جایگاه هر کدام از بازیگرهای حوزه در این اکوسیستم، شفاف باشد و به طبع زمینه را برای نوآوری که با چالش‌هایی مواجه است را کمتر کند.

دولت در زمینه حمایت از کسب و کارهای اینترنتی صرفاً شعار حمایت می‌دهد

محمد رهی مؤسس و بنیانگذار زودشور در تشریح نحوه شکل گیری اپلیکیشن زودشور گفت: ایده زودشور به واسطه مشکلی که خودمان در خانه داشتیم شکل گرفت و فروردین ۹۵ دست بکار شدیم و سایت را راه‌اندازی کردیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما دریافت مجوزهای لازم برای انجام این کار بود ادامه داد: اولین چالش‌مان دریافت ای‌نماد بود چرا که هنوز چنین خدماتی برای آنها تعریف نشده بود و مجبور شدیم نزدیک‌ترین حالت را از ای‌نماد بگیریم که مرتبط می‌شد با کسب‌وکارهای فعالیت‌های گرمابه‌ها و سالن‌های سونا و ماساژ و کاهش وزن! و در حال حاضر هم در دسته بندی خدمات ارسال بار قرار داریم و هنوز هیچ سایت خشکشویی نتوانسته ای‌نماد مرتبط با خدمات خشکشویی دریافت کند چرا که چنین دسته بندی در این سایت وجود ندارد.

وی ادامه داد: زودشور با اینکه از جمله استارت آپ‌هایی است که برای پیشرفت قشر سنتی پا پیش گذاشته و مستقیماً در بازار آنها دخالت نمی‌کند و نقش اهرم محرک را دارد، اما با این وجود همچنان با مخالفت شدید قشر سنتی روبرو شده و چندباری هم مورد تهدید قرار گرفته است.

مدیر زودشور با اشاره به اینکه دولت شعار حمایت از کسب و کارهای اینرنتی را می‌دهد ولی در عمل به هر دلیل اتفاقی نمی‌افتد، خاطرنشان کرد: زودشور صرفاً یک سرویس دلیوری لباس نیست و قصد دارد یک تفکر جدید در این حوزه را راه‌اندازی کند. نیروهای آموزش دیده و پشتیبانی و فرایند آنلاین این کار که هم از اتلاف وقت جلوگیری می‌کند و هم قصد دارد تا فرهنگ جدیدی از خشکشویی را در کشور جا بیندازد؛ فرهنگی که منجر به زیبایی شهروندان شهر می‌شود.

استاندارد سازی خدمات تجارت الکترونیک در سال ۹۸

به گزارش روابط عمومی جشنواره وب و موبایل، علی رهبری در پنل سالن اصلی یازدهمین همایش وب و موبایل بیان کرد: می‌خواهیم در مرکز توسعه تجارت الکترونیک در سال ۹۸ فرآیند استاندارد سازی خدمات تجارت الکترونیک در بخش‌های مختلف را استارت بزنیم.
وی تاکید کرد: از هر تلاش دانشگاهی و اقتصادی که ما را در این عرصه کمک کند و بتوانیم در خدمات رایج کشور با استفاده از تجارت الکترونیک تحول ایجاد کنیم، استقبال می‌کنیم.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک با بیان اینکه سامانه نماد اعتماد الکترونیک را ساماندهی مجدد کردیم و نمادها را رتبه بندی خواهیم کرد، گفت: در این زمینه از نظرات و پیشنهادات استقبال می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه در حوزه امضای الکترونیک سه اتفاق مهم رخ خواهد داد گفت: ثبت نام امضا نیز الکترونیک شده و مراجعه حضوری برای ثبت امضا حذف می‌شود.

بسترسازی برای استارتاپ‌ها در مدارس

هادی حنیف‌نیا در حاشیه اختتامیه یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران درباره ورود نوجوانان به فضای کارهای دیجیتال و استارتاپی، اظهار کرد: زیرساخت همه این مسائل خانواده‌ها هستند؛ در آموزش و پرورش می‌گوییم هر اتفاق مثبت را خانواده‌ها باید شروع کنند و تشویق کننده این امورات در حوزه‌های مختلف برای فرزندان‌شان باشند.
وی تاکید کرد: در عرصه مدرسه و آموزش و پرورش، بهترین محیط و مکان در موضوع استارتاپ و مسائل دیجیتالی مهیا است.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ شهر تهران ادامه داد: در نظام امروزی آموزش و پرورش، بر توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تاکید بسیاری داریم چراکه بیش از صدها رشته در موضوعات مختلف در آموزش و پرورش رایج است و دانش‌آموزان می‌توانند به راحتی و با توجه به علاقه‌مندی‌شان را در دوره هنرستان شروع کنند و ادامه دهنده این مسیر در دانشگاه باشند.

حنیف‌نیا با اشاره به استفاده دانش‌آموزان از کتاب کارآفرینی در دوره یازدهم تحصیلی گفت: تمام مفاهیم نظری و فرصت‌هایی که می‌تواند برای آینده دانش‌آموزان قدم بردارد، به خوبی در این کتاب‌ها بیان شده و این کار انگیزه‌بخش است.

وی اضافه کرد: همواره تاکید داریم دانش‌آموزان به دنبال علاقه‌هایشان در زمینه تحصیلی بروند ولی البته گاها زیرساخت‌ها آماده نیست؛ یعنی با وجود علایق دانش آموزان، احتمالاً در برخی از شهرها و نواحی آموزش و پرورش این فضا و فرصت‌ها ممکن است وجود نداشته باشد ولی در شهر تهران این فرصت و فضا مهیا است و دانش‌آموزان می‌توانند در صدها رشته‌ای که در موضوعات مختلف آماده است، ادامه تحصیل دهند

استارتاپ‌ها به فضای ارائه خدمات دستگاه‌ها به مردم ورود کنند

دودهکی در پنل فرصت‌ها و چالش‌های اکوسیستم استارتاپی اظهار کرد: بسیاری از مشابه‌های استارتاپ‌های جهانی در ایران شکل گرفته و کمتر استارتاپی است که مشابه آن در کشور شکل نگرفته باشد.
وی بیان کرد: در زمینه جذب کاربر برای کارهایی که بخواهد تازه استارت بخورد کار سخت شده است.

این کارشناس فضای مجازی گفت: استارتاپ‌ها شاید یکی از وظایف کوچک سازمان دولتی را بتوانند انجام بدهند می‌توانند فرصت خوبی انجام دهند.
وی با بیان اینکه در چند سال اخیر که کسب و کارهای بزرگی شکل گرفتند مشکلات بزرگی هم ایجاد شده است گفت: پاسخگویی به کاربران، مقابله با تقلب و تخلف و پایداری شبکه از جمله مسائل و مشکلات موجود است.

ارتقای داوری‌ها در جشنواره وب و موبایل ایران

رضا الفت‌نسب با بیان اینکه یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران از یازدهم مهرماه آغاز شده و ثبت‌نام‌ها انجام گرفته است، اظهار کرد: حدود ۵ هزار وب‌سایت و اپلیکیشین به صورت رایگان در این جشنواره ثبت نام کردند و داوری‌ها انجام شده است.
وی ادامه داد: از دو ماه قبل رأی‌گیری مردمی برای انتخاب برترین‌های جشنواره وب و موبایل آغاز شد تا مردم نیز در کنار داوری‌ها، آرای خود را ارسال کنند.

دبیر اجرایی جشنواره وب و موبایل ایران عنوان کرد: اختتامیه جشنواره طی دو روز برگزار می‌شود که معرفی و اهدای تندیس منتخبین اپلیکیشن‌ها و سایت‌هایی که در جشنواره ثبت نام کردند، انجام خواهد شد.

الفت‌نسب به بالا رفتن کیفیت برگزاری یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران اشاره کرد و افزود: داوری جشنواره بهبود زیادی پیدا کرده و یک سری فرآیندها تسهیل شده است.
وی یادآور شد: در جشنواره امسال از کسب و کارها و استارتاپ‌هایی که تا الان فضای زیادی برای صحبت نداشتند ولی تجارب خوبی به دست آورده بودند، دعوت کردیم تا ارائه بحث داشته باشند؛ به ویژه کسب و کارهایی که خارج از تهران هستند و توانستند اشتغال‌زایی کنند.

دبیر اجرایی جشنواره وب و موبایل ایران ابراز کرد: یک ایرادی که این روزها در کار استارتاپ‌ها شاهد هستیم، این است که فکر می‌کنند صرفاً باید در تهران باشند و سرمایه‌گذار بگیرند، اما اگر بررسی کنند، می‌بینند برنامه‌هایی مثل دیجی کالا و اسنپ‌فود با دست خالی کارشان را آغاز کردند و امیدوار هستیم آنها تجارب خود را بگویند و اتفاق خوبی در این جشنواره رقم بخورد.

اپ «نشان» بهترین اپلیکیشن سال ۹۷ شد

میلاد قاسم‌زاده بعد از معرفی برنامه «نشان» به‌عنوان بهترین اپلیکیشن سال ۹۷ در یازدهمین جشنواره وب و موبایل اظهار کرد: مجموعه «نشان» در حوزه مسیریابی فعالیت دارد و موقعیت‌های داخل و برون شهری و همچنین کوتاه‌ترین مکان را عنوان می‌کند.
وی با بیان اینکه برنامه «نشان» ویژگی خاصی نسبت به اپلیکیشن وِیز دارد، ابراز کرد: نوع مسیریابی راحت‌تر، سهولت در اختیار بودن، لوکیشن داخلی، بررسی موقعیت‌های بهتر، مسیریابی سریع‌تر و … در برنامه «نشان» مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده توسعه کسب و کار مجموعه نشان عنوان کرد: دیتایی که در برنامه «نشان» جنرایت می‌شود، در داخل کشور می‌ماند و بیرون از کشور نمی‌رود و صدای راهنمای اپلیکشین نیز به زبان فارسی است.

قاسم‌زاده عنوان کرد: برنامه «نشان» حدود دو، سه سالی است راه‌اندازی شده ولی امسال توسط هلدینگ فناپ سرمایه‌گذاری شده و جزو محصولات هلدینگ مجموعه فناپ محسوب می‌شود؛ ضمن اینکه در خراسان رضوی و مشهد توسعه یافته است.

اهدای ۷۵ تندیس در جشنواره وب و موبایل ایران

میلاد احرامپوش با بیان اینکه جشنواره وب و موبایل ایران هرساله برگزار می‌شود و بهترین اپلیکیشن و وب‌سایت‌های فارسی را معرفی می‌کند، اظهار کرد: امسال حدود ۵ هزار وب‌سایت و نرم افزار موبایل در یازدهمین جشنواره وب و موبایل ثبت نام کردند.
وی ادامه داد: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ اپلیکشین موبایل و بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ وب‌سایت جزو آثار ثبت شده در جشنواره بود که در مجموع در بین حدود ۷۰ گروه، به هر گروه تندیس‌های برترین‌ها اهداء خواهد شد.

بنیان‌گذار و دبیر جشنواره وب و موبایل ایران تصریح کرد: در هر گروه، پنج کاندیدا برای معرفی برترین‌ها هستند که در هر گروه، انتخاب‌های شورای داوران و انتخاب‌های مردمی تجلیل خواهند شد و مجموعاً ۷۵ تندیس در اختتامیه این جشنواره اهداء می‌شود.
احرامپوش یادآور شد: حدود ۲۰ گروه در بخش موبایل و حدود ۵۵ گروه در بخش وب‌سایت‌ها داریم که اسامی آنها از طریق سایت جشنواره معرفی شده است.
وی عنوان کرد: براساس تجربه کاربری، محتوا، برنامه‌نویسی و …، داوری‌های یازدهمین جشنواره وب و موبایل انجام گرفته و منتخبین اعلام شده است.

بنیان‌گذار و دبیر جشنواره وب و موبایل ایران تاکید کرد: فضای اکوسیستم استارتاپی ایران در سال‌های اخیر رشد زیادی کرده که امیدوار هستیم همچنان ادامه داشته باشد چراکه توسعه این کارها، زندگی انسان‌ها را تسهیل می‌کند و امیدوار هستیم امسال و سال‌های آینده، روند رو به رشدی در جشنواره داشته باشیم.

اجرای طرح «جمع کل» در جشنواره وب و موبایل ایران

جواد یزدانی در حاشیه برگزاری اختتامیه یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران اظهار کرد: شرکت ارتباط فردا، شرکت الکترونیکی است که در ایفامرس فعالیت دارد و بیشتر امور آن در حوزه مالی و بانکی و پرداخت بوده و بخشی از فعالیت آن، سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها و شرکت‌های این حوزه است.
وی با اشاره به اجرای طرح «جمع کل» در این جشنواره عنوان کرد: این طرح از بستر جمع‌سپاری استفاده می‌کند و با برگزاری نظرسنجی در حوزه‌های تخصصی و متمرکز روی تجارت الکترونیک، نظرات متخصصان این حوزه‌ها را به واسطه یک رویداد فیزیکی و واقعی که آنلاین نیست، جمع‌آوری می‌کند.
کارشناس برند و ارتباطات شرکت ارتباط فردا با بیان اینکه با اجرای این طرح قصد داریم تعاملی بین متخصصان به وجود بیاید، اذعان کرد: نخستین دوره طرح «جمع کل» حدود دو هفته قبل در همایش بانکداری نظام‌های پرداخت در برج میلاد برگزار شد که نتایج آن نیز انتشار یافت.
یزدانی ادامه داد: دومین دوره طرح «جمع کل» با مشارکت جشنواره وب و موبایل در حال اجرا است که در آن با همکاری این جشنواره، هشت سؤال تخصصی که سعی کردیم جامعیت داشته باشد، روی بنرها نصب شدند و بسترهای لازم برای نظرسنجی انجام گرفته است.
وی ابراز کرد: افرادی که در اختتامیه جشنواره وب و موبایل حضور پیدا می‌کنند و همچنین سخنران و افراد کلیدی این حوزه هستند، جواب سوال‌ها را با استیکرهای مشخص شده روی گزینه‌های جواب در بنرها نصب می‌کنند که در نهایت، شمارش آنها انجام می‌گیرد و به صورت نمودار در رسانه‌های جشنواره و شبکه‌های اجتماعی «جمع کل» انتشار پیدا می‌کند.

با تمرکز بر روی کپی کاری توسعه پایدار محقق نمی‌شود

به گزارش ستادخبری جشنواره وب و موبایل ایران، فریدون کوهرنگی در پنل سالن اصلی همایش وب و موبایل با طرح سوالی مبنی بر اینکه نوآوری زاده قدرت است یا قدرت زاده نوآوری است؟ بیان کرد: ما در دوران باستان نوآوری‌های عجیبی داشتیم، نوآوری‌ها در اوج اقتدار ایران به عنوان یک قدرت اقتصادی و نظامی بوده است.
وی با بیان اینکه در تاریخ جهان چنین سیکل نوآوری را نمی‌توانیم نادیده بگیریم، افزود: تا آخر قرن بیستم نوآوری در اختیار قدرت بوده است ولی در قرن بیست و یکم برای اولین بار وارد عصری شدیم که با قدرت شخص خودمان می‌توانیم در این حیطه تاثیرگذار باشیم که می‌توانیم آن را عصر خرد و پایداری نامگذاری کنیم.
بنیانگذار مپس با اشاره به اینکه امروز هم نوآوری برای به وجود آوردن مزیت رقابتی تاثیرگذار است، یادآور شد: ما وارد دوره‌ای می‌شویم که توسعه فقط با پایداری محقق می‌شود.
وی با اشاره به اینکه می‌توانیم کپی را پذیرفته و با مدل کشور خودمان نوآوری‌ها را ارائه دهیم تصریح کرد: اگر روی کپی کاری متمرکز شویم توسعه پایدار محقق نمی‌شود و مسؤولیت توسعه پایدار بر عهده دولت و… نیست.
کوهرنگی با بیان اینکه توسعه پایدار وظیه تک تک ما است، اضافه کرد: نوآوری به تکنولوژی ارتباطی ندارد، تکنولوژی ابزاری برای نوآوری است.
وی تاکید کرد: نوآوری زمانی اتفاق می افتد که به دیگران نگاهی به عنوان یک انسان داشته باشیم و باید این راه بدانیم که برای نسل‌های آینده فقط نوآوری‌ها به یادگار می‌ماند.

انقلاب استارتاپی نیازمند تحقق فرهنگ است

به گزارش روابط عمومی جشنواره وب و موبایل، پوریا پیرحسینلو در پنل پایانی روز نخست جشنواره وب و موبایل با اشاره به اینکه ریشه‌های انقلاب استارتاپی در حال شکل گیری است گفت: محصولات فناوری و دانش نیستند که می‌توانند انقلاب استارتاپی ایجاد کنند بلکه فرهنگ است که منجر به تحقق این امر می‌شود.
مدیرعامل ابرآروان گفت: آروان زیرساخت یکپارچه ابری است و سعی کرده‌ایم که یک آرمانشهر تدوین کنیم و در مسیر تحقق این هدف گام بر می‌داریم.

کمک ۴۳ میلیون تومانی حامیان و شرکت کنندگان در جشنواره وب و موبایل برای تجهیز مدارش شیرآباد

میلاد احرام پوش در دومین روز از برگزاری جشنواره با اشاره به اینکه دو هزار ۸۰۰ اپلیکیشن و دو هزار و ۴۰۰ سایت و در مجموع بیش از ۵ هزار اثر در یازدهمین جشنواره ثبت شده است، اظهار کرد: این جشنواره بزرگترین عرصه رقابت بین وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های فارسی است.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد اپلیکیشن‌ها بر روی پلت فرم اندروید و عمده بازار در دست این پلت فرم است و این در حالی ست که باید فراموش نکنیم یوزرهای آی او اس یوزرهای پول سازی هستند و می‌توانند شما را برای سایرین تبلیغ کنند و نباید نادیده گرفته شوند.

بنیانگذار جشنواره وب و موبایل ایران با اشاره به اینکه امسال در جشنواره شاهد بودیم تعداد اپلیکیشن‌ها از سایت‌ها بیشتر شده است، گفت: دلیل این پیشرفت افزایش سرعت اینترنت و تعداد تلفن‌های همراه هوشمند است که ظرفیت بالایی را برای کار در این عرصه فراهم کرده است.

احرام پوش افزود: رقابت بین گروه‌ها نزدیک است و امتیازها فاصه زیادی با هم ندارند و کاندیدا شدن کسب و کارها نیز کمک زیادی به دیده شدنشان می‌کند.

وی با بیان اینکه رویکرد امسال جشنواره حمایت از کسب و کارها در شهرستان است، ابراز کرد: از امسال بخش جدیدی به جشنواره اضافه شد و آن هم حمایت از کسانی است که نیاز به آموزش دارند و در نخستین قدم۴۳ میلیون تومان برای مدارس شیرآباد در سیستان و بلوچستان جمع کردیم که با آن شش مدرسه تجهیز خواهد شد و شروع خوبی برای این حرکت خواهد بود و با همکاری جمعی پروژه‌های بیشتری تا جشنواره بعدی خواهیم داشت.

اهدای جایزه زبان فارسی در جشنواره وب و موبایل

علی صالحی در حاشیه اختتامیه یازدهمین جشنواره وب و موبایل اظهار کرد: انجمن ویرایش و درست‌نویسی، یک سمن است که با مجوز وزارت کشور فعالیت دارد و کارهای داوطلبانه در حوزه زبان فارسی انجام می‌دهد تا کاربرد و حفظ پاسداری از زبان فارسی را حتی الامکان اجرا کند.
وی ادامه داد: یکی از جایگاه‌های مهمی که زبان فارسی در آن به کار می‌رود و بسیار هم راهبردی بوده و با حوزه اقتصاد گره خورده، کسب و کارها است که اغلب آنها و راه‌اندازان مشاغل، از فنون کسب و کارشان مثل سئو، سایت، تبلیغات، مارکتینگ، برندسازی و … مطلع هستند.
دبیر انجمن ویرایش و درست‌نویسی تصریح کرد: در ایران هنوز پیرامون این موضوع صحبت نشده که هر برند، شخصیت و هر شخصیت، یک محوری دارد و آن زبان‌اش است؛ درباره اینکه زبان برندمان چه چیزی است و باید چطور باشد، صحبتی انجام نگرفته یا خیلی کم به آن پرداخته شده است.
صالحی با بیان اینکه در انجمن ویرایش و درست‌نویسی تلاش ما فعالیت در حوزه زبان برند است، اظهار کرد: برای نخستین بار جایزه زبان فارسی در کسب و کارها را امسال در جشنواره وب و موبایل می‌دهیم.
وی با تاکید بر اینکه تمام سایت‌هایی که از داوری‌ها عبور کردند را بررسی کردیم، گفت: رقابت در جایزه زبان فارسی در جشنواره، بین نمره ۴۰ تا ۶۰ است، نه نمره ۹۰ تا ۹۵ ؛ این یعنی اینکه ما تا رسیدن به آرمان‌ها و اینکه زبان فارسی به درستی، دقت و پاکیزگی در وبگاه‌ها و اپلیکشین‌ها به درستی به کار برود، فاصله داریم.
دبیر انجمن ویرایش و درست‌نویسی عنوان کرد: تا الان هیچ اپلیکیشنی حائز رتبه در جشنواره وب و موبایل نشده و از بین وبگاه‌ها نیز، تنها یک وبگاه انتخاب شده که تندیس بخش ویژه به آن اهداء می‌شود.
صالحی با بیان اینکه ضعف بسیار بزرگی است که حواسمان به ابزار ارتباطی‌مان با مخاطب نیست، گفت: نتیجه ناپاکیزگی و شلختگی در اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها به چشم می‌خورد.

روبیکا زمینه ورود استارتاپ‌ها به صداوسیما را باز کرده است

به گزارش ستادخبری جشنواره وب و موبایل ایران، شایان شلیله در روز دوم یازدهمین همایش وب و موبایل با اشاره به اینکه ما دنبال معافیت مالیاتی نیستیم بیان کرد: ما می‌خواهیم اداره مالیات هزینه‌های ما را با مدل ۷۰ سال پیش بررسی نکند.
وی با اشاره به برخی از مشکلات در ارتباط با برخی نهادها و سازمان‌ها افزود: جشنواره وارد دهه دوم خود شده است و امسال تلاش کردیم که جشنواره را بازتعریف کردیم و زمینه‌ای را فراهم کنیم که شرکت‌های کوچک نیز بتوانند خود را معرفی و عرضه کنند.
بنیانگذار جشنواره وب و موبایل در خصوص روبیکا اضافه کرد: ما هیچ سالی با همه روش‌هایی که وجود داشت به رأی یک میلیونی نرسیده بودیم. روبیکا به دید کسب و کار نگاه کنیم اتفاق بدی نبوده است.
وی تصریح کرد: خوب یا بد رسانه ملی صداوسیما است و با روبیکا زمینه ورود استارتاپ‌ها به صداوسیما باز شده و واقعاً ۲۴-۲۵ میلیون کاربر دارد.
شلیله با اشاره به اینکه در انتقال دانش و کار تیمی فاصله زیادی با غرب داریم افزود: به همین دلیل است که شتاب دهنده‌های ما موفق نبودند.
وی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهید فرهنگ سازی کنید باید از خودتان شروع کنید خاطرنشان کرد: در جشنواره وب ۴ نفر از افراد کلیدی خانم بودند.
بنیانگذار جشنواره وب و موبایل با بیان اینکه بزرگترین اشتباهش راه اندازی این جشنواره بوده است اضافه کرد: اینکه جشنواره وب و موبایل یکی شد به این دلیل بود که جشنواره زنده بماند.
وی اشتباه دیگر خود را عدم «نه» گفتن دانست و یادآور شد: پول زیاد و بی حساب استارتاپ را خراب می‌کند. هیچ وقت زیربار کم سواد و کم تجربه نروید. با کسانی کار کردم که دانش ایشان در حوزه خاص چند برابر من بود ولی نترسیدم از ایشان سؤال کنم.
شلیله با اشاره به اینکه واقع بین بوده و باید از انتخابات احساسی پرهیز کرد افزود: ما استارتاپ‌ها آمده‌ایم که بمانیم و این سخن را باید به مسؤولان بگوییم؛ ما آمده‌ایم که بسازیم و عده‌ای نیز در کنار ما فعالیت می‌کنند.

جوایز ویژه جشنواره وب و موبایل ایران اهدا شد

جوایز ویژه یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران در آیین اختتامیه این جشنواره به منتخبین اهدا شد.

تندیس بهترین کتاب تألیف و ترجمه در حوزه کارآفرینی به کتاب بلاکچین قانون تعلق گرفت.

تندیس بهترین سایت از نظر ساختار و دسترسی به سایت نماشا به آقای چنگیزی اهدا شد.

تندیس بهترین سایت از نظر محتوایی به سایت ورزش سه به مهدی شاملو اهدا شد.

تندیس بهترین سایت از نظر طراحی دیداری به سایت نت برگ به آقای صادقیان اهدا شد.

تندیس بهترین سایت از نظر فارسی نویسی به سایت چه طور به آرمان عالی اهدا شد.

تندیس بهترین اپلیکیشن از نظر فارسی نویسی به اپلیکیشن فندق به آقای صادقوند اهدا شد.

پیشرو بودن در اقتصاد هزینه دارد

حسین سلاح ورزی نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه در بومی سازی طرح‌های غیرایرانی باید مراقب به انحراف نرفتن آنها باشید، اظهار کرد: دو مفهوم اقتصاد و مدیریت در دهه‌های قبل وارد کشور شد ولی در حق آنها جفا شده و به انحراف رفته‌اند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر، بهره وری است که آن هم در نگاه مدیران به نیروی انسانی تنزل یافته و برای افزایش بهره وری نیروی انسانی را کاهش می‌دادند. موضوع دیگر مفهوم کارآفرینی است که آن هم در حد اشتغالزایی تنزل پیدا کرده و باید مراقبت باشیم در ایرانیزه کردن، طرح‌ها شیر بی یال و دم نشوند و ناقص نمانند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: در کشور ما درک درستی از ظرفیت حقیقی و اثرات فعالیت‌های اینترنتی وجود ندارد و باید در چارچوب توسعه ملی به این مقوله بپردازیم تا اصلاح نگرشی در این موضوع داشته باشیم.

سلاخ ورزی ادامه داد: واقعیت این است کشور ما در شرایط خاصی از نظر اقتصادی قرار دارد و وضعیت اقتصاد اصلاً خوب نیست و تمام محاسابات کلان نشان می هد تا ۱۴۰۰ نرخ تشکیل سرمایه نمی‌تواند اشتغال و شرایط مناسب اقتصادی را به همراه داشته باشد و تنها مسیری که شاید امکان تحرک اقتصادی در کشور را دارد بخش خدمات و ACT است.

وی با اشاره به اینکه حوزه اشتغال حوزه‌ای اجتماعی و حتی امنیتی است، گفت: ظرفیت عظیم جوانان تحصیل کرده در کشور وجود دارند که اگر تصمیم گیران برای بهبود وضعیت اشتغال عزم واقعی داشته باشند از ظرفیت ACT بهره برداری خوبی می‌توانند داشته باشند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران در پایان خاطرنشان کرد: تا وقتی با دید برهم زنندگان نظم به استارتاپ‌ها نگاه شود استقبال خوبی از فعالیت آن‌ها نمی‌شود. پیشرو بودن در شرایط کنونی اقتصاد هزینه دارد ولی باید آن را پذیرفت تا اثرات مثبتی که این کسب و کارها بر جامعه دارند مشخص شود.

تشریح تغییرات در یازدهمین دوره جشنواره وب و موبایل

هما راد، مدیر پروژه جشنواره وب و موبایل ایران

هما راد در روز دوم یازدهمین جشنواره وب و موبایل اظهار کرد: یکی از تغییرات این جشنواره در کمیته ثبت آثار بود؛ در مرحله نخست افراد برای ورود به جشنواره وب و موبایل با مشکلاتی روبه رو بودند. در همین راستا یک سری از قوانین اصلاح شدند.

وی تغییر در نحوه ثبت اعتراضات، شفاف سازی در دلایل رد آثار، ثبت توضیحات داوران برای رد آثار، افزایش وب سایت‌های رد شده و… را از دیگر تغییرات دانست.

مدیر پروژه جشنواره وب و موبایل با بیان اینکه امسال برای نخستین بار و به صورت آزمایشی داوری اپلیکیشن‌ها را به داوری مرحله اول اضافه کردیم افزود: داوران امسال به اطلاعات بیشتری از شرکت کنندگان دست یافتند.

وی استفاده از افراد شناخته شده در شورای داوری، آنلاین شدن پروسه مرحله دوم داوری، ثبت یک میلیون رأی مردمی و… را از دیگر تغییرات جشنواره یازدهم عنوان کرد و یادآور شد: حامیان معنوی جشنواره بسیار افزایش یافت؛ مرکز خلاق ریاست جمهوری از جمله حامیان این بخش بود و کسانی که اثر برتر داشته باشند بدون نیاز به پروسه اداری، از تسهیلات شرکت‌های خلاق استفاده کنند.

راد با بیان اینکه افراد داوطلب تیم جشنواره وب و موبایل نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافت خاطرنشان کرد: با وجود اینکه تغییراتی داشتیم و سعی کردیم جشنواره به بهترین شکل ممکن اجرا شود بازخوردهایی را داشتیم و قطعاً از نقطه نظرات استفاده می‌کنیم و امیدواریم از نظر شما استفاده کرده و بهترین شکل جشنواره سال آینده نیز استفاده شود.

آینده روشن کشور در گرو فعالیت نسل جوان است/با دیدن یک توئیت به جشنواره آمدم

محمد رضا آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران

محمدجواد آذری جهرمی در مراسم اختتامیه جشنواره وب و موبایل با اشاره به اینکه برای سلام و عرض ادب خدمت شما حضور یافتم بیان کرد: در کنار اخبار خوب اخبار زیادی از فساد و دست اندازی به بیت المال و فعالیت ژن‌های معیوب برای کار چاق کنی برخی مفسدان اقتصادی به گوش ما می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه امروز نور امیدی که آینده‌ای روشن را می‌تواند ترسیم کنم فعالیت جوانان است تصریح کرد: با وجود موانع هر روز فعالیت جوانان پرشورتر است؛ امروز در جمع شما حاضر شدم تا بگویم به آینده‌ای که شما می‌سازید خوشبین هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امروز قطع به یقین می‌توانیم بگوییم که آینده بهتر ایران در گرو فعالیت جوانان است تاکید کرد: از شما قدردان هستیم و امیدواریم بتوانید شرایط اقتصادی کشور را تغییر دهید و انگاره فرزند زمان خود نبودن مسؤولان را کنار بگذارید.

تلاش فراکسیون فضای مجازی مجلس برای تدوین قوانین نرم در حوزه کسب و کارهای اینترنتی

سید احسان قاضی زاده هاشمی، رییس فراکسیون فضای مجازی مجلس

دکنر احسان فاضی زاده هاشمی در دومین روز از اختتامیه این جشنواره با اشاره به اینکه از حضور در اختتامیه یازدهمین جشنواره وب و موبایل در جمع شما جوانان فعال و خلاق و نوآور هستم، خوشحال هستم، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مشخص شما عزیزان که روبروی من نشسته‌اید،‌ جوان بودن است. همه می‌دانیم که جوانی دورانی غیر قابل تکرار است که در صورت بهره‌گیری درست از انرژی نهفته در آن دوران، شخص توان ایجاد تغییر در جامعه را خواهد داشت، تغییری که در صورت برنامه‌ریزی درست و جهت گیری مناسب، نیروی محرک هر جامعه را تأمین می‌کند و ضامن بقا و رشد آن خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دنیای آینده دنیای اینترنت و فضای مجازی است، اظهار کرد: نگاه به فضای مجازی در کشور ما متفاوت است؛ ما نباید نگاه تهدید نگر به این فضا داشته باشیم و باید واقعیت‌ها را ببنیم.

رئیس فراکسیون فضای مجازی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قوانینی که بر فضای مجازی کشور حکمرانی می‌کنند به روز نیستند، ابراز کرد: حوزه فضای مجازی نیازمند قوانین نرم برای انعطاف در اجراست و فراکسیون فضای مجازی مجلس به دنبال ایجاد تحول در این حوزه است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در این تغییر و تحول نیازمند نگاه آینده به شرایط جهان هستیم، بیان کرد: ما باید بتوانیم ایده‌های جهانی در حوزه فضای مجازی و همچنین تجارب و دیدگاه و نظرات فعالان کسب و کارهای مجازی را دریافت کنیم، ابراز کرد: باید واقع نگرانه تر نسبت به حوزه فضای مجازی سیاستگذاری و وضع قوانین داشته باشیم تا شاهد پیشرفت روزافزون در این حوزه مؤثر باشیم.

وی در پایان ضمن تقدیر از برگزارکنندگان جشنواره وب و موبایل ایران، خاطرنشان کرد: این جشنواره دولتی برگزار نمی‌شود و این در حالی است که اکثر جشنواره‌ها با پول دستگاه‌های دولتی اداره می‌شود. این جشنواره مردمی است و باید مردمی بماند و ماهم به عنوان نماینده مردم بتوانیم حامی کار همه دست اندرکاران و فعالان کسب و کار مجازی باشیم.

مشکل امروز شبکه‌های اجتماعی از جنس عدم نظارت است/ایرانی‌ها روزانه ۴ ساعت در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند

فرزاد نجاریان در روز دوم یازدهمین جشنواره وب و موبایل با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی آینده‌ترین تکنولوژی است که در حال تجربه هستیم، افزود: ایران گورستان شبکه‌های اجتماعی است به جز اینستاگرام که هنوز فیلترینگ روی آن اعمال نشده است.
وی با اشاره به اینکه با شبکه‌های اجتماعی در ایران انقلاب عظیمی رخ داده است یادآور شد: فیسبوک، توئیتر و یوتیوب از سال ۲۰۰۵ افتتاح شده و مردم با مفهوم شبکه‌های اجتماعی آنجا آشنا شدند.
بنیانگذار وان هشتگ گفت: از سال ۲۰۱۰ اینستاگرام خلق شد و گوشی‌های هوشمند عرضه شدند و در این عرصه شاهد تحول بودیم.
وی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۰ یک میلیارد عضو در شبکه‌های اجتماعی عضو داشتیم بیان کرد: پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰ این رقم به ۳ میلیارد نفر می‌رسد.
نجاریان با بیان اینکه سیاست فیلترینگ در ایران ثابت بوده است گفت: سیاست دولت طی ده سال تغییر نکرده و روال این است که شبکه اجتماعی در جهان معروف شده، ایرانی‌ها به آن شبکه علاقمند شده و مسؤولان در رسانه‌ها از مضرات آن می گویند، شبکه اجتماعی در ادامه مجرم شناخته شده و بعد از مدتی شبکه فیلتر می‌شود.
وی یادآور شد: هزاران نفر هستند که از طریق شبکه‌های مجازی فعالیت می‌کنند و با یک فیلتر اتفاقات گسترده‌ای رخ می‌دهد.
بنیانگذار وان هشتگ با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی داخلی کپی‌های ضعیف از نمونه‌های خارجی است، یادآور شد: هیچ شبکه اجتماعی نباید فیلتر شود بلکه می‌توان نظارت را روی آن بیشتر کرد. شبکه اجتماعی مانند جامعه است اگر قانون نباشد مشکلاتی به وجود می‌آید و مشکلات امروز شبکه‌های اجتماعی از جنس عدم نظارت است که با نظارت بیشتر محقق می‌شود.
وی با بیان اینکه بشر با اختراع شبکه‌های اجتماعی تنهاتر شد است افزود: افزایش روابط اجتماعی، تبلیغات رایگان و فرصت دیده شدن
نجاریان خاطرنشان کرد: میانگین استفاده از شبکه‌های اجتماعی به صورت جهانی ۲:۳۰ دقیقه بوده که میزان میانگین استفاده ایرانیان از شبکه‌های اجتماعی روزانه ۴ ساعت است.

نقش بارز استارتاپ‌هادر فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی و اشتغالزایی/از انتقاد استقبال می‌کنیم

جواد جاویدنیا در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره وب و موبایل اظهار کرد: استارتاپ‌ها مطالبات به حقی از مجموعه دستگاه‌های دولتی دارند باید مسیر توسعه و پیشرفت در این زمینه تفهیم شده و صرفاً برخوردهای قهری نبوده و برخوردهای حمایتی باشد.
وی گفت: در این زمینه تلاش بسیاری داشتیم البته شیوه و غالب مطلوب نبوده است و ما حرکت خلاف جهتی را انجام می‌دهیم که امیدواریم با واقع بینی و اعتقاد به شعار «ما می‌توانیم» با اطمینان به نسل جوان امروز با همه توان صنعت فناوری اطلاعات کشور را روز به روز به سمت خودکفایی و شکوفایی پیش ببریم.
معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور با بیان اینکه هدف ما این است که بتوانیم هرچه بیشتر تسهیل کننده باشیم خاطرنشان کرد: سعی کردیم ارتباط مستقیمی با فعالان بخش‌های مختلف برقرار کرده و به منظور حمایت از صنایع داخلی و استارتاپ‌های داخلی در نخستین گام در شبکه‌های اجتماعی داخلی آی دی مستقیمی ایجاد کرده‌ایم و فعالان این حوزه می‌توانند هرگونه مسئله، مطلب و انتقادی را مطرح کنند.
وی با اشاره به اینکه شدیدترین انتقادات را با کمال افتخار منتشر کردیم خاطرنشان کرد: عقیده داریم که روحیه انتقاد پذیری و مواجهه با موضوعات جدید داشته باشیم.
جاویدنیا در خیلی از بخش‌ها به کمک استارتاپ‌ها نیازمندیم، افزود: برخی کاری را شروع کرده‌اند که نسبت به آینده نگران هستند و ما تلاش می‌کنیم به بهترین وجه به این صنعت نوپای کشور که اهمیت آن کمتر از صنعت هسته‌ای و موشکی نیست حمایت کنیم.
وی نقش استارتاپ‌ها در فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی و ایجاد اشتغال را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این زمینه تمام تلاش را برای حمایت از این صنعت به کار می‌گیریم.

حمایت از استارتاپ‌ها در عرصه تبلیغات شهری

به گزارش ستادخبری جشنواره وب و موبایل ایران، محمد فرجود در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره وب و موبایل با اشاره به اینکه درباره شهر هوشمند صحبت زیادی می‌شود بیان کرد: در این حوزه استارتاپ‌ها و شرکت‌های دیگر تلاش‌های مختلفی داشته‌اند ولی در این زمینه تلاش کرده‌ایم که در شاخص‌های حوزه شهر هوشمند به استارتاپ‌ها هم توجه داشته باشیم.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران تعداد استارتاپ‌های ثبت شده و نیروهای شاغل در حوزه آی سی تی و… را از شاخص‌های شهر هوشمند دانست و گفت: در حوزه حمل و نقل سرانه کاربران که از حمل و نقل‌های اشتراکی استفاده می‌کنند یک شاخص مهم در شهر هوشمند است.
وی با بیان اینکه شهر را نمی‌توان به روش‌های قبلی اداره کرد خاطرنشان کرد: در شهرداری تهران به عنوان دبیر مجمع فاوای کلانشهرها به دنبال ارائه سرویس‌های بهتر به شهروندان هستیم و البته در این زمینه در ابتدای راه هستیم.
فرجود با اشاره به اینکه در حوزه استارتاپ‌ها اتفاقات خوبی افتاده است گفت: آماده سازی محل‌هایی برای استقرار مجموعه‌های فعال در عرصه نوآوری در دستور کار است و می‌خواهیم در این مراکز مشکلات حوزه شهری را ارائه کرده و از این مجموعه‌ها کمک بگیریم.
وی یادآور شد: کمک کردن به تبلیغات شهری شرکت‌های استارتاپ و دانش بنیان از اقدامات دیگری است که دنبال می‌کنیم.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران با بیان اینکه نگاه ما این است که نوآوری شهری را به بطن شهرها بیاوریم افزود: در شهر چالش‌های مختلفی داریم و امیدواریم که با کمک شما زمینه برای ارائه محصولات نوآورانه مهیا شود.

برگزیدگان مسابقه تصویرسازی جشنواره وب و موبایل ایران تجلیل شدند

دکتر حامد بیدی در اختتامیه جشنواره با اشاره به اینکه برای دومین سال در بخش جانبی این جشنواره مسابقه تصویرسازی و کاریکاتور را برگزار کردیم، اظهار کرد: نزدیک به یک دهه اینترنت بخشی از زندگی مردم شده و این فضا شرایط جدیدی را ایجاد کرده که نباید از آن غاقل شد و برگزاری این مسابقه با هدف پیوند زدن این فضا با هنر تصویرسازی و کاریکاتور صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این جشنواره با موضوع آگاهی دیجیتال برگزار شده و از اساتید برجسته برای داوری آثار استفاده کردیم.

وی با اشاره به اینکه امسال سطح کیفی آثار بالا بود، ابراز کرد: بالغ بر ۳۰ اثر برای بخش نمایشگاهی انتخاب شدند که در حاشیه برگزاری این جشنواره در معرض دید شرکت کنندگان قرار گرفتند و در ادامه نیز کتابی از این آثار منتشر خواهد شد.

در ادامه از سه برگزیده این جشنواره تجلیل شد و فرهاد زمانی رتبه سوم، اشکان شیرمحمدی رتبه دوم و علیرضا پاکدل رتبه اول تصویرسازی جشنواره وب و موبایل ایران را کسب کرده و به ترتیب ربع، نیم و یک سکه تمام بهار آزادی را دریافت کردند.

صلاحیت سایبری کلیدواژه جدید در سال ۹۸/پلیس فتا حامی امنیت سایبری است

سرهنگ حسین رمضانی، معاون پلیس فتا کشور

سرهنگ حسین رمضانی در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره وب و موبایل اظهار کرد: ما باید در کنار استارتاپ‌ها و کسب و کارها قرار گیریم و کمک کردن به ادامه این کسب و کارها لازمه این کار است.
وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد پرسنل پلیس فتا مهندسین متخصص حوزه کامپیوتر هستند، گفت: با چالش‌های بسیاری در کشور روبه رو هستیم که اثرات منفی خود را در استارتاپ‌ها گذاشته است.

وی تصریح کرد: مسئله مهم احراز هویت است و این مسئله موجب می‌شود که فضای ارتکاب جرم افزایش یابد در حالی که در کره جنوبی هیچ کسی نمی‌تواند هویت خود را در اینترنت پنهان کند.
معاون رئیس پلیس فتا ناجا با بیان اینکه پلیس فتا به دلیل عملکرد استاندارد و فنی در سطح منطقه غربی آسیا به عنوان هاب منطقه‌ای شناخته شده است خاطرنشان کرد: به ما از سوی اینترپل مأموریت دادند که حوزه کشورهای غرب آسیا را در امنیت سایبری آموزش دهیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از شرایط در حوزه استارتاپ‌ها و کسب و کارها به شکلی است که افراد زیادی وارد فضاها شده و جرم‌هایی را مرتکب می‌شوند که شاید از سر بی اطلاعی و کنجکاوی باشد، اضافه کرد: در مشکل به وجود آمده برای برخی از وبسایت‌های درج آگهی پلیس فتا حتماً حمایت خواهد کرد و تمام مشکلات ما، مسئله وبسایت نیست بلکه امنیت مردم در این وبسایت است.

رمضانی گفت: با این حجم آگهی و کسب و کار وقتی مطالعه می‌کنیم که در کشورهای غربی استارتاپ‌ها ناجی اقتصاد بوده‌اند مگر می‌توانیم جلوی حرکت خوب اقتصادی را بگیریم.
وی با اشاره به اینکه امنیت مردم مسئله اصلی ما است، افزود: در روستاها افراد فقیر را پیدا کرده و کارت‌های بانکی ایشان را پیدا می‌کنند و در شناسایی قمار باز به یک پیرزن روستایی می‌رسیم.
وی با بیان اینکه پلیس به تنهایی نمی‌تواند در حوزه کسب و کارهای اینترنتی امنیت ایجاد کند ادامه داد: جرم‌های سنتی نیازمند حضور پلیس و مقام قضایی بود ولی امروز مهمترین مسئله همکاری بخش خصوصی است.

عضو کارگروه جهانی جرائم سایبری گفت: واکنش سریع به جرائم سایبری جزو اصول اصلی در ارتباط با این نوع جرائم است.
وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان پلیس با کسانی که حریم خصوصی کاربران را نقض کنند با جدیت مقابله خواهیم کرد؛ به دنبال این هستیم که در سال ۹۸ بتوانیم واژه جدید به عنوان صلاحیت سایبری ایجاد کنیم.
رمضانی گفت: امروز این سؤال مطرح است که به عنوان پلیس فتا چگونه می‌توانیم جرائم را تشخص دهیم بدون اینکه به حریم خصوصی وارد شویم و در این مسیر از هوش مصنوعی استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اجازه نمی‌دهیم یک بخش انحصاری ایجاد شود، خاطرنشان کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود که شرکت‌ها و استارتاپ‌ها بتوانند خدمات فراملی و فراملیتی ارائه دهند و امیدواریم که همکاری‌ها در مسئله امنیت بیشتر شود و می‌توانیم با مشورت‌های فنی و تخصصی مشکلات را با کمک هم حل کنیم.

معاون رئیس پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه مطمئن باشید بزرگترین حامی شما در حوزه امنیت سایبر پلیس فتا خواهد بود، اضافه کرد: همانگونه که ارتباط شبانه روزی با پلیس‌های اتحادیه‌های اروپا داریم باید بین ما و استارتاپ‌ها و فعالان این عرصه ارتباط مستمر و کاملی وجود داشته باشد.
وی تصریح کرد: به زودی در پلیس فتا با همه شما یک همایش در سطح ملی برگزار کرده و بسیاری از کسب و کارها می‌تواند در حوزه پیشگیری جرائم سایبری کمک کار پلیس فتا باشد.

شخصی بودن نباید در فناوری‌های نوین فراموش شود

سلمان جریری عصر امروز در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره وب و موبایل اظهار کرد: نخستین پست ما این بود که وبلاگ چیست و با این تعریف همچنان بسیاری از مسائل هنوز در شبکه‌های اجتماعی می‌گنجند.
نخستین وبلاگ نویس فارسی با بیان اینکه باید توافق کنیم که وبلاگ مرده همانگونه که روزنامه مرده است، اضافه کرد: عنصر اصلی وبلاگ سخن شخصی بود که از وبلاگ شنیده می‌شد.

وی با اشاره به شرایط اینستاگرام بیان کرد: هدی رستمی بلاگر موفق است که امروز در اینستاگرام صدای شخصی خود را می‌گوید.
جریری با اشاره به اینکه شخصی بودن را باید در فناوری‌های نوین مورد توجه قرار دهیم اضافه کرد: در بیزینس‌های خود بایدتم شخصی و نگاه و کلام شخصی خود را دخیل کنید.
وی با اشاره به اینکه ابزارهای تجمیع کننده می‌تواند جلوی مرگ وبلاگ را بگیرد تصریح کرد: باید عنصر شخصی بودن در همه اینها باید شنیده شود.
نخستین وبلاگ نویس فارسی اضافه کرد: باید این مسئله شخصی بودن را با جدیت دنبال کنیم و اگر ارتباط بین بخش‌های مختلف فراهم شود جلوی از بین رفتن وبلاگ گرفته می‌شود.

جشنواره وب به حرکتی ملی تبدیل شده است

جهانگیر آقازاده در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره وب و موبایل نمی‌توان سابقه موضوع اینترنت را فراموش کرد و به فضای جشنواره وب پرداخت، گفت: وب ۲۰ سال جوانتر از اینترنت است قبل از نهضت وبلاگ نویسی فارسی سهم زبا فارسی یک یا دو دهم درصد بود.
پیشکسوت اکوسیستم استارتاپی با بیان اینکه بعد از ۱۱ سپتامبر نهضت وبلاگ نویسی فارسی جهش یافت خاطرنشان کرد: نخستین وبلاگ یادداشت‌های سلمان جریری بود و بعد از آن حسین درخشان وارد شد و من هفتمین وبلاگ را نوشتم.

دبیر سه دوره از جشنواره وب و موبایل خاطرنشان کرد: جشنواره وب از برگزاری توسط یک مجموعه خاص خارج شده و به کاری ملی توسط همه اهالی این عرصه تبدیل شود که این امر تا حدی محقق شده است.
وی اضافه کرد: امروز خوشحالیم که چنین جمعیتی را در سالن می‌بینم و امیدواریم که شاهد حضور کارهای خیلی جدی‌تر باشیم.

آقازاده تصریح کرد: در بین فعالان وب وقتی جشنواره وب را استارت زدیم دریافتیم که خیلی از حرکت‌ها و کسب و کارها و سایت‌هایی که بسیار عالی بودند سال بعد وجود نداشتند.
وی با اشاره به مطالعات صورت گرفته برای طی کردن صحیح فاصله ایده تا اجرا اضافه کرد: بعد از بررسی‌های لازم به الگوی استارتاپ ویکند دست یافتیم.

تلاش برای تدوین زبان برنامه نویسی ایرانی

حمیدرضا اعتدال مهر در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره وب و موبایل با اشاره به اینکه در گذشته فکر می‌کردم کشتی بزرگی به نام دولت وجود دارد گفت: هر کسی گوشه‌ای از این کشتی را برای خودش اره می‌کند.

رئیس هیأت مدیره انجمن کسب و کارهای اینترنتی گفت: یک سال در پارک پردیس بودیم و بسیار خوشبین بودیم ولی فقط زمان ما از بین رفت.
وی یادآور شد: تمام وام‌ها و اعتبارها برای شرکتی مثل ما که گواهی دانش بنیان داشته‌ایم ولی ارتباط نداشتیم هیچ دستاوردی نداشته است.

اعتدال مهر با اشاره به اینکه به دنبال تدوین کاملترین دایره المعارف ایران هستیم خاطرنشان کرد: امیدواریم که بتوانیم با همکاری همه یک زبان برنامه نویسی ایرانی را به دنیا عرضه کنیم.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حامیان جشنواره وب و موبایل ایران

حامیان معنوی


اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور irvc انجمن فین تک پارادایس هاب

همکاران برگزاری


ایران سرور کافه بازار رایچت in1min

حامیان رسانه‌ای


GSM وبنا دیجیاتو زومیت اینتیتر Bourse News بی تیتر مجازیست کسب و کار ویجیاتو ایستنا اقتصاد ۲۴ زومتک تکراتو استارتاپ۳۶۰