داستان یک مسیر ۱۵ ساله - سال پانزدهم و مسیری متفاوت

مشاهده

مشکل امروز شبکه های اجتماعی از جنس عدم نظارت است/ایرانی ها روزانه ۴ ساعت در شبکه های اجتماعی حضور دارند

به گزارش ستاد خبری جشنواره وب و موبایل ایران، فرزاد نجاریان در روز دوم یازدهمین جشنواره وب و موبایل با بیان اینکه شبکه های اجتماعی آینده ترین تکنولوژی است که در حال تجربه هستیم، افزود: ایران گورستان شبکه های اجتماعی است به جز اینستاگرام که هنوز فیلترینگ روی آن اعمال نشده است.
وی با اشاره به اینکه با شبکه های اجتماعی در ایران انقلاب عظیمی رخ داده است یادآور شد: فیسبوک، توئیتر و یوتیوب از سال ۲۰۰۵ افتتاح شده و مردم با مفهوم شبکه های اجتماعی آنجا آشنا شدند.
بنیانگذار وان هشتگ گفت: از سال ۲۰۱۰ اینستاگرام خلق شد و گوشی های هوشمند عرضه شدند و در این عرصه شاهد تحول بودیم.
وی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۰ یک میلیارد عضو در شبکه های اجتماعی عضو داشتیم بیان کرد: پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۰ این رقم به ۳ میلیارد نفر می رسد.
نجاریان با بیان اینکه سیاست فیلترینگ در ایران ثابت بوده است گفت: سیاست دولت طی ده سال تغییر نکرده و روال این است که شبکه اجتماعی در جهان معروف شده، ایرانی ها به آن شبکه علاقمند شده و مسؤولان در رسانه ها از مضرات آن می گویند، شبکه اجتماعی در ادامه مجرم شناخته شده و بعد از مدتی شبکه فیلتر می شود.
وی یادآور شد: هزاران نفر هستند که از طریق شبکه های مجازی فعالیت می کنند و با یک فیلتر اتفاقات گسترده ای رخ می دهد.
بنیانگذار وان هشتگ با بیان اینکه شبکه های اجتماعی داخلی کپی های ضعیف از نمونه های خارجی است، یادآور شد: هیچ شبکه اجتماعی نباید فیلتر شود بلکه می توان نظارت را روی آن بیشتر کرد. شبکه اجتماعی مانند جامعه است اگر قانون نباشد مشکلاتی به وجود می آید و مشکلات امروز شبکه های اجتماعی از جنس عدم نظارت است که با نظارت بیشتر محقق می شود.
وی با بیان اینکه بشر با اختراع شبکه های اجتماعی تنهاتر شد است افزود: افزایش روابط اجتماعی، تبلیغات رایگان و فرصت دیده شدن
نجاریان خاطرنشان کرد: میانگین استفاده از شبکه های اجتماعی به صورت جهانی ۲:۳۰ دقیقه بوده که میزان میانگین استفاده ایرانیان از شبکه های اجتماعی روزانه ۴ ساعت است.

انتهای پیام/

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حامیان جشنواره وب و موبایل ایران

حامیان معنوی


اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور irvc انجمن فین تک پارادایس هاب

همکاران برگزاری


ایران سرور کافه بازار رایچت in1min

حامیان رسانه‌ای


GSM وبنا دیجیاتو زومیت اینتیتر Bourse News بی تیتر مجازیست کسب و کار ویجیاتو ایستنا اقتصاد ۲۴ زومتک تکراتو استارتاپ۳۶۰