داستان یک مسیر ۱۵ ساله - سال پانزدهم و مسیری متفاوت

مشاهده

جشنواره سال دیگر چه میشود

در رویداد اختتامیه سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران، شایان شلیله، بنیانگذر جشنواره وب و موبایل ایران، میلاد احرام‌پوش بنیانگذار جشنواره وب و موبایل ایران و رضا الفت‌نسب، دبیر اجرایی جشنواره وب و موبایل ایران در پنل «جشنواره سال دیگر چه می‌شود؟» حضور پیدا کردند.

میلاد احرام‌پوش بنیانگذار جشنواره وب و موبایل ایران در رابطه با ادامه جشنواره وب و موبایل ایران در سال‌های پیش‌رو گفت: «هر سال من و شایان شلیله دو هفته مانده به پایان جشنواره به دلیل فشارهای زیادی که تحمل می‌کنیم می‌گوییم امسال سال آخر جشنواره است. امسال که شرایط به واسطه شوع کرونا شرایط عجیبی بود و همه فرایندهای جشنواره باید مجازی برگزار می‌شد به صورت جدی‌تر می‌گفتیم که امسال سال اخر جشنواره باشد و ادامه ندیم.

شایان شلیله، بنیانگذر جشنواره وب و موبایل ایران در رابطه با عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: «انصافا وزارت ارتباطات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوی کمک کرده‌اند که مفهوم کسب‌وکارهای آنلاین در ایران جا بیفتد. ولی در سایر وزارت‌خانه‌ها تاثیر خاص مثبتی را در حوزه کسب‌وکارهای آنلاین نمی‌بینیم. برای نمونه در وزارت بهداشت، بانک مرکزی و وزارت گردشگری ضعف زیادی در زمینه تعامل و همکاری با کسب‌وکارهای آنلاین وجود دارد. انصافا آقای ستاری و آذری جهرمی به اکوسیستم استارتاپی ایران کمک کرده‌اند.»

شایان شلیله، بنیانگذر جشنواره وب و موبایل ایران در پاسخ به سوال مجری در رابطه با سختی برگزاری جشنواره وب و موبایل ایران به دلیل سختی ذاتی برگزاری رویداد است یا دخالت‌های سایر نهادها، گفت: «برخی تنگ‌نظری برخی مواقع ما را دچار پارادوکس می‌کند و این پارادوکس خیلی ما را شکننده کرده است. هر سال برگزاری جشنواره سخت بود ولی به خشم نرسیده بودیم. این جشنواره به دلیل احساس خوبی که از دیگران می‌گیریم همیشه برای ما جذاب است.»

میلاد احرام‌پوش بنیانگذار جشنواره وب و موبایل ایران با بیان اینکه انتظاری از دولت نداریم، گفت: «انتظار ما از دولت این است ک جلوی ما را نگیرند و انگیزه ما را نکشند. در این ۱۳ سال به سختی موفق شدیم انرژی خود را حفظ کنیم و انشالله جشنواره در سال‌های آینده هم برگزار خواهد شد.»

شایان شلیله با بیان اینکه در سخت‌ترین شرایط پرچم اکوسیستم استارتاپی ایران را بالا نگه‌داشتیم، گفت: «از یکسو باید جشنواره را حفظ کنیم و به جوان‌ها امید دهیم و از سوی دیگر باید فشارهای دولت را تحمل کنیم که حتی به یک توییت ما هم گیر دهند. پول زندگی من، میلاد احرام‌پوش و رضا الفت‌نسب از جشنواره وب و موبایل ایران تأمین نمی‌شود و همه ما یک کار ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته داریم و انصافا جشنواره علاقه ما است.»

رضا الفت‌نسب، دبیر اجرایی جشنواره وب و موبایل ایران با بیان اینکه حداقل کاری که جشنواره وب و موبایل ایران حفظ امید در دل‌ها بوده است، گفت: «خیلی ها از امید حرف زدند ولی امید که نیافردیند هیچ، افراد را ناامید کردند.  جشنواره وب و موبایل ایران در اسن ۱۳ سال به خوبی توانسته است در جوانان امید ایجاد کند.»

آرشیو ویدیو در آپارات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حامیان جشنواره وب و موبایل ایران

حامیان معنوی


اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور irvc انجمن فین تک پارادایس هاب

همکاران برگزاری


ایران سرور کافه بازار رایچت in1min

حامیان رسانه‌ای


GSM وبنا دیجیاتو زومیت اینتیتر Bourse News بی تیتر مجازیست کسب و کار ویجیاتو ایستنا اقتصاد ۲۴ زومتک تکراتو استارتاپ۳۶۰