داستان یک مسیر ۱۵ ساله - سال پانزدهم و مسیری متفاوت

مشاهده

چند پیشنهاد مهم برای ثبت اثر در جشنواره وب و موبایل ایران

هر ساله استارتاپ های زیادی در جشنواره وب و موبایل ایران شرکت میکنند. چه سایت داشته باشن و سرویس خودشون رو از طریق وب به کاربرها ارایه کننده و چه اپلیکشن موبایل داشته باشن. یکی از مهم ترین چالش های همه این استارتاپ ها در معرفی کامل و درست اون استارتاپ به کاربرا هست. چه در بخش رای گیری مردمی و چه در بخش رای گیری داوری.

توی این مطلب چندرین روشی رو با شما به اشتراک میزاریم که میتونه به معرفی بهتر اثر شما کمک کنه. این نکات برگرفته از تجربه ما در چند سال گذشته و وبسایت هایی که به عنوان بهترین انتخاب شدن هست.

 

اولین بخش مربوط به قراردادن اسکرین‌شات از اثر هست

حتما دقت داشته باشید که حداقل ۱ اسکرین شات از صفحه اول سایت و یا اپلیکیشن خودتون رو در پروفایل مربوط به اثر اضافه کرده باشد. برای اسکرین‌شات های بعدی ما پیشنهادمون عکس از صفحه های مهم کسب و کار شماست. مخصوصا اگر سرویسی که میدید برای استفاده نیاز به ورود به پنل یا داشبورد رو داره، پیشنهاد میکنیم حتما اسکرین‌شات های مربوط به اون صفحات رو قرار بدید.

هر اثر میتونه ۱۰ تا اسکرین‌شات داشته باشه و ۳ تای اول کاملا رایگان هست. پس با خیال راحت وارد پنل بشید و برای هر اثری که ثبت کردید اسکرین‌شات اضافه کنید.

 

نکته مهم دیگه قراردادن لوگو استارتاپ یا کسب و کار شماست

هر استارتاپ و کسب و کاری برای خودش یک لوگو داره و خیلی وقت ها بیشتر از دامنه و یا اسم شما، لوگوی کسب و کار شماست که به چشم آدم ها میاد، حتما وقتی که دارید اثرتون رو ثبت میکنید یا وقتی که دارید اون رو ویرایش میکنید، از طریق ورود به پنل کاربری در سایت جشنواره وب و موبایل ایران، لوگو کسب و کار خودتون رو وارد کنید. این لوگو باید حتما در سایز مربع باشه یعنی طول و عرض عکسی که اپلود میکنید دقیقا یکی باشه و نباید کمتر از ۲۵۰ پیکسل باشه.

 

توضیحات اثر مهم ترین بخش یک پروفایل

بدون شک یکی از مهم ترین بخش های هر اثر در جشنواره وب و موبایل ایران که هم در رای گیری مردمی و هم در بخش داوری مورد توجه قرار میگیره بخش توضیحات اثر هست. این چند تا نکته رو برای نوشتن یه توضیح خوب از کسب و کارتون رعایت کنید.
اول از همه اینکه اینجا بخش تبلیغات شما نیست، درواقع اینجا بخشی هستش که شما باید به صورت دقیق سرویسی که ارائه میدید رو معرفی کنید. پس از شعار های تبلیغاتی استفاده نکنید و کامل و شفاف سرویستون رو توضیح بدید.

دقت کنید که توضیحات اثر و کسب و کار خوتون رو در جشنواره وب و موبایل ایران برای کی مینویسید، بزرگترین اشتباه این هست که این توضیحات برای موتور های جستجو نوشته بشه. هم کمترین اهمیت رو در بخش seo داره و هم به شدت داورا رو از اصل داستان که آشنا شدن با نوع فعالیت کسب و کار شماست منحرف میکنه، بنابرین سعی کنید خیلی کوتاه در ۲۰۰ کلمه بگید که کسب و کار شما کار چیه.

از کپی و پیست کردن مطلب از جاهای دیگه خودداری کنید، علامت های ستاره * و – و + و …  کاربرد ندارن، هر چقدر ساده تر و کوتاه تر بهتر. واقعا پیشنهاد میکنیم تو سه جمله اول یا پاراگراف اول بگید کارتون چیه و کلا کسب و کار شما چیکار میکنه.

 

اضافه کردن ویدیو به اثر

چه یه سرویس ساده ارایه میکنید و فکر میکنید برای همه شناخته شده است و چه سرویس شما جدید هست و خیلی ها اون رو نمیشناسن مهم نیست، شما در یک ویدیو ۱ دقیقه ای سعی کنید مزیت های کسب و کارتون رو بیان کنید. اینکه چه مشکلی رو در جامعه حل کردید و مزیت های کسب و کاری شما نسبت به دیگران چی هست در قالب چه ویدیو واقعی و یا انیمیشن بسیار مفید هستش.

 

انتخاب درست گروه

یکی از دلایل اصلی رد شدن اثار در بخش داوری، عدم انتخاب گروه درست هست. خیلی وقت ها خیلی کسب و کارهای خوبی به دلیل اینکه گروه نادرستی رو انتخاب کردن رد میشن. توضیحات گروه ها رو در صفحه صفحه معرفی گروه های جشنواره وب و موبایل ایران مطالعه کنید و به شاخه ای که اثر خودتون رو در اون ثبت میکنید خیلی دقت کنید. ما در جشنواره وب و موبایل ایران چهار تا شاخه اصلی داریم. سایت های محتوای، شرکتی و اطلاع رسانی،‌ کسب و کار و بازی . شاخه محتوا برای سایت های تولید کننده محتوا هستش، شاخه کسب و کار برای شرکت هایی هست که سرویس های خودشون رو به صورت آنلاین ارایه میکنند و شاخه شرکتی و اطلاع رسانی برای شرکت هایی هست که سرویس ها و خدمات شون از طریق اینترنت نیست ولی سایت و یا اپلیکشن دارن. در انتخاب شاخه خیلی دقت کنید.

در همین خصوص در چند روز آینده یه مطلبی رو منتشر میکنیم و در مورد گروه های جشنواره بیشتر توضیح میدیم.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حامیان جشنواره وب و موبایل ایران

حامیان معنوی


اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور irvc انجمن فین تک پارادایس هاب

همکاران برگزاری


ایران سرور کافه بازار رایچت in1min

حامیان رسانه‌ای


GSM وبنا دیجیاتو زومیت اینتیتر Bourse News بی تیتر مجازیست کسب و کار ویجیاتو ایستنا اقتصاد ۲۴ زومتک تکراتو استارتاپ۳۶۰