داستان یک مسیر ۱۵ ساله - سال پانزدهم و مسیری متفاوت

مشاهده

پنل از درآمد وردپرس تا پول‌های اینستاگرام

پنل «از درامد وردپرس تا پول‌های اینستاگرام» با حضور علی حاج‌محمدی، بنیانگذار همیار وردپرس، شایان شلیله و میلاد احرام‌پوش بنیانگذاران جشنواره وب و موبایل ایران در سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران برگزار شد.

به گفته علی حاج‌محمدی، بنیانگذار همیار وردپرس با توجه به کاربران بسیار زیاد اینستاگرام درآمد حاصل از فعالیت در این پلتفرم قابل قیاس با درامد از وردپرس نیست. با این حال بستر وبسایت بستر پایدارتری‌ است.

حاج محمدی با بیان اینکه در ابتدا قصد نداشتم اینفلوئنسر شوم، گفت: «در ابتدا قصد داشتم یک کسب‌وکار اینستاگرامی برای آنالیز پیج‌های اینستاگرام راه‌اندازی کنم. ولی با توجه به اینکه متخصصین این حوزه را پیدا نکردم، موفق نشدم و تصمیم به آموزش در اینستاگرام گرفتم. با شروع اموزش متوجه شدم که ظرفیت برای اینفلوئنسری وجود دارد و از این جهت روی اینفلوئنسر شدن سرمایه‌گذاری کردم.»

بنیانگذار همیار وردپرس با بیان اینکه هنوز دوره‌های آموزشی وب‌مستران هوشمند برگزار می‌شود، گفت: «سری اموزش وب‌مستران هوشمند یک آموزش بالغانه است که نیاز به حوصله زیاد در طول دوره  و انجام اموری نظیر راه‌اندازی سایت دارد. ولی با توجه به شیوع کرونا افراد زیادی دچار مشکل شده‌اند و مغاز‌ه‌هایشان بسته شده است و می‌خواهند به سرعت فروشگاه خود را در اینستاگرام راه‌اندازی کنند. زمانی که وارد بازار اموزش شدم به این فکر کردم که این بازار هیچگاه تمام نمی‌شود چون هر تکنولوژی‌ای که بیاید می‌توانیم از آن استفاده کنیم.»

علی حاج محمدی ادامه داد:  «من فردی هستم که از صفر شروع کردم و موفق شدم. این در حالی است که پیش‌فرض افراد در مواجهه با فردی که ماشین خوب یا ویلا دارد این است که این فرد با پارتی و رانت به آن نقطه رسیده است. یکی از دلایلی که در اینستاگرام از موفقیت‌های مالی خودم می‌گویم این است که مطرح کنم موفق شدن از راه صحیح نیز امکان‌پذیر است.»

او با بیان اینکه فاوور فیک در اینستاگرام برای او کاربردی ندارد، گفت: «در جذب دنبال‌کننده در اینستاگرام برای من نرخ تبدیلش به تعداد افرادی که در دوره آموزشی ام شرکت کننده مهم است. ماهی ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان برای تبلیغ پیج اینستاگرامم در اینستاگرام هزینه می‌کنم. درامدم از اینستاگرام را قبلا در حوزه وب تجربه نکرده بودم. دلیل این موضوع این است که با این حجم برای آن حوزه تبلیغ انجام نداده بودم. خیلی از کسب‌وکارها جرئت لازم برای انجام هزینه تبلیغات ندارند. من این هزینه را انجام می‌دهم چون از محصول خودم مطمئن هستم ولی شرکت‌ها در رابطه با محصول خود این اطمینان را ندارند.»

حاج محمدی در رابطه با تیمی که به کمک آن‌ها در اینستاگرام فعالیت می‌کند، گفت: «تیم شخصی من ۵ نفره است. ۲ نفر ادمین هستند، ۱ نفر فیلم‌بردار و تدوین‌کننده است و ۲ نفر پشتیبان دوره‌ها هستند.

لینک آرشیو پنل در آپارات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حامیان جشنواره وب و موبایل ایران

حامیان معنوی


اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور irvc انجمن فین تک پارادایس هاب

همکاران برگزاری


ایران سرور کافه بازار رایچت in1min

حامیان رسانه‌ای


GSM وبنا دیجیاتو زومیت اینتیتر Bourse News بی تیتر مجازیست کسب و کار ویجیاتو ایستنا اقتصاد ۲۴ زومتک تکراتو استارتاپ۳۶۰