داستان یک مسیر ۱۵ ساله - سال پانزدهم و مسیری متفاوت

مشاهده

جشنواره وب و موبایل ایران در مشهد، از گپ و نشان تقدیر کرد

رویداد جشنواره وب و موبایل ایران در مشهد، پنجشنبه ۱۱ مهر ۹۸ برگزار شد.

در این رویداد که با استقبال خوب فعالان اکوسیستم استارتاپی استان خراسان رضوی بر   گزار شد، برخی مسئولین کسب و کارهای آنلاین مشهد و افراد شاخص اکوسیستم کسب و کارهای مجازی در تهران به سخنرانی پرداختند.

رضا الفت نسب، سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی از آغاز مذاکرات در رابطه با بازبینی دستورالعمل نظارت بر تاکسی‌های آنلاین از هفته آینده خبر داد و گفت: « ‏ورود شهرداری‌ها به حوزه کسب‌وکارهای آنلاین نگرانی‌های جدی به وجود آورده است. ‏با چارچوب دستورالعمل نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی موافقیم ولی با نکاتی نظیر پرداخت عوارض در کنار پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مخالفیم.»
‏⁦

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی که از سخنرانان جشنواره وب و موبایل ایران در مشهد بود ابراز امیدواری کرد تا رویکرد‌های امنیتی در دستاورد‌های نوآورانه مدنظر قرار گیرد.

مهدی انجیدنی، مدیرعامل پیام‌رسان گپ ‌در سخنرانی خود در رویداد جشنواره وب و موبایل ایران در مشهد، گفت: «‏در پژوهشی بر روی ۱۰ هزار کسب‌وکار مشخص شد که یکی از دلایل مهم شکست استارتاپ‌ها و کسب‌وکارها عدم وجود یا کافی نبودن سرمایه برای تبلیغات و بازاریابی است.»
‏⁦رضا اربابیان، بنیان‌گذار شیپور از دیگر سخنرانان این رویداد بود.

اربابیان ارزش حال حاضر شیپور را ۴۰ میلیون یورو اعلام کرد و گفت: «مهاجرت نیروی انسانی از چالش‌های حال حاضر کسب و کارهای آنلاین است. اخیرا ۱۰ نفر از ۴۰ نفر عضو تیم فنی شیپور مهاجرت کرده اند.»

‏محمد رحمانی، مدیر حقوقی ⁧‫اسنپ‬⁩ در رابطه با بایدها و نبایدهای حقوقی کسب و کارهای مجازی، گفت‬⁩: «کسب‌وکارهای مجازی در ابتدا باید ماهیت خود و‌ سپس براساس قوانین موجود مرجع خود در امور قانونی را برای اموری نظیر اخذ مجوز بشناسند.‏قوانین کسب‌وکارهای اینترنتی به قوانین مادر، عمومی و قوانین خاص حوزه استارتاپ ‏تقسیم می‌شود. باید قوانین را بررسی کنید و براساس آن مرجع مجوزدهی به کسب‌وکار خود را بشناسید. پس از شناخت مرجع مجوزدهی، کسب‌وکارها باید حامی‌های قانونی خود را بشناسند و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.»
او در رابطه با دستورالعهمل نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی گفت: «‏قرار بود دستورالعملی توسط بخش خصوصی و بخش دولتی برای نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی تهیه شود تا نظارت شهرداری بر کسب‌وکارها صورت گیرد. ‏دستورالعمل نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی در واقع خطرناک است ولی می‌توان از حمایت‌های بخش دولتی و بخش خصوصی استفاده کرد و امیدوار بود.»

در پنل چالش‌های اکوسیستم استارتاپی که با حضور مهدی محمدی، مدیرعامل گرین‌وب، شایان شلیله، دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی، رویایی مدیرعامل پول تیکت، مصطفی پورعلی، مدیرعامل رشدانا، طبسی، مدیر عامل دای آمز و چرم فروشان مدیر عامل مانیشن برگزار شد، مشکلات کسب و کارهای مجازی استان خراسان رضوی از جمله بحث نیروی انسانی، نبود همدلی و اتحاد بین کسب و کارها و در دسترس نبودن آموزش مناسب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در انتها از مسیریاب و نقشه نشان و پیام رسان گپ به عنوان دو کسب و کار برتر مشهد تجلیل شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حامیان جشنواره وب و موبایل ایران

حامیان معنوی


اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور irvc انجمن فین تک پارادایس هاب

همکاران برگزاری


ایران سرور کافه بازار رایچت in1min

حامیان رسانه‌ای


GSM وبنا دیجیاتو زومیت اینتیتر Bourse News بی تیتر مجازیست کسب و کار ویجیاتو ایستنا اقتصاد ۲۴ زومتک تکراتو استارتاپ۳۶۰