داستان یک مسیر ۱۵ ساله - سال پانزدهم و مسیری متفاوت

مشاهده

پیشرو بودن در اقتصاد هزینه دارد

به گزارش ستاد خبری جشنواره وب و موبایل ایران، حسین سلاح ورزی نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه در بومی سازی طرح های غیرایرانی باید مراقب به انحراف نرفتن آنها باشید، اظهار کرد: دو مفهوم اقتصاد و مدیریت در دهه های قبل وارد کشور شد ولی در حق آنها جفا شده و به انحراف رفته اند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر، بهره وری است که آن هم در نگاه مدیران به نیروی انسانی تنزل یافته و برای افزایش بهره وری نیروی انسانی را کاهش می دادند. موضوع دیگر مفهوم کارآفرینی است که آن هم در حد اشتغالزایی تنزل پیدا کرده و باید مراقبت باشیم در ایرانیزه کردن، طرح ها شیر بی یال و دم نشوند و ناقص نمانند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: در کشور ما درک درستی از ظرفیت حقیقی و اثرات فعالیت های اینترنتی وجود ندارد و باید در چارچوب توسعه ملی به این مقوله بپردازیم تا اصلاح نگرشی در این موضوع داشته باشیم.

سلاخ ورزی ادامه داد: واقعیت این است کشور ما در شرایط خاصی از نظر اقتصادی قرار دارد و وضعیت اقتصاد اصلا خوب نیست و تمام محاسابات کلان نشان می هد تا ۱۴۰۰ نرخ تشکیل سرمایه نمی تواند اشتغال و شرایط مناسب اقتصادی را به همراه داشته باشد و تنها مسیری که شاید امکان تحرک اقتصادی در کشور را دارد بخش خدمات و ACT است.

وی با اشاره به اینکه  حوزه اشتغال حوزه ای اجتماعی و حتی امنیتی است، گفت: ظرفیت عظیم جوانان تحصیل کرده در کشور وجود دارند که اگر تصمیم گیران برای بهبود وضعیت اشتغال عزم واقعی داشته باشند از ظرفیت ACT بهره برداری خوبی می توانند داشته باشند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران در پایان خاطرنشان کرد: تا وقتی با دید برهم زنندگان نظم به استارتاپ ها نگاه شود استقبال خوبی از فعالیت آنها نمی شود. پیشرو بودن در شرایط کنونی اقتصاد هزینه دارد ولی باید آن را پذیرفت تا اثرات مثبتی که این کسب و کارها بر جامعه دارند مشخص شود.

انتهای پیام/

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حامیان جشنواره وب و موبایل ایران

حامیان معنوی


اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور irvc انجمن فین تک پارادایس هاب

همکاران برگزاری


ایران سرور کافه بازار رایچت in1min

حامیان رسانه‌ای


GSM وبنا دیجیاتو زومیت اینتیتر Bourse News بی تیتر مجازیست کسب و کار ویجیاتو ایستنا اقتصاد ۲۴ زومتک تکراتو استارتاپ۳۶۰