داستان یک مسیر ۱۵ ساله - سال پانزدهم و مسیری متفاوت

مشاهده

صلاحیت سایبری کلیدواژه جدید در سال ۹۸/پلیس فتا حامی امنیت سایبری است

به گزارش ستاد خبری جشنواره وب و موبایل ایران، سرهنگ حسین رمضانی در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره وب و موبایل اظهار کرد: ما باید در کنار استارتاپ ها و کسب و کارها قرار گیریم و کمک کردن به ادامه این کسب و کارها لازمه این کار است.
وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد پرسنل پلیس فتا مهندسین متخصص حوزه کامپیوتر هستند، گفت: با چالش های بسیاری در کشور روبه رو هستیم که اثرات منفی خود را در استارتاپ ها گذاشته است.
وی تصریح کرد: مسئله مهم احراز هویت است و این مسئله موجب می شود که فضای ارتکاب جرم افزایش یابد در حالی که در کره جنوبی هیچ کسی نمی تواند هویت خود را در اینترنت پنهان کند.
معاون رئیس پلیس فتا ناجا با بیان اینکه پلیس فتا به دلیل عملکرد استاندارد و فنی در سطح منطقه غربی آسیا به عنوان هاب منطقه ای شناخته شده است خاطرنشان کرد: به ما از سوی اینترپل ماموریت دادند که حوزه کشورهای غرب آسیا را در امنیت سایبری آموزش دهیم.
وی با اشاره به اینکه برخی از شرایط در حوزه استارتاپ ها و کسب و کارها به شکلی است که افراد زیادی وارد فضاها شده و جرم هایی را مرتکب می شوند که شاید از سر بی اطلاعی و کنجکاوی باشد، اضافه کرد: در مشکل به وجود آمده برای برخی از وبسایت های درج آگهی پلیس فتا حتما حمایت خواهد کرد و تمام مشکلات ما، مسئله وبسایت نیست بلکه امنیت مردم در این وبسایت است.
رمضانی گفت: با این حجم آگهی و کسب و کار وقتی مطالعه می کنیم که در کشورهای غربی استارتاپ ها ناجی اقتصاد بوده اند مگر می توانیم جلوی حرکت خوب اقتصادی را بگیریم.
وی با اشاره به اینکه امنیت مردم مسئله اصلی ما است، افزود: در روستاها افراد فقیر را پیدا کرده و کارت های بانکی ایشان را پیدا می کنند و در شناسایی قمار باز به یک پیرزن روستایی می رسیم.
وی با بیان اینکه پلیس به تنهایی نمی تواند در حوزه کسب و کارهای اینترنتی امنیت ایجاد کند ادامه داد: جرم های سنتی نیازمند حضور پلیس و مقام قضایی بود ولی امروز مهمترین مسئله همکاری بخش خصوصی است.
عضو کارگروه جهانی جرایم سایبری گفت: واکنش سریع به جرایم سایبری جزو اصول اصلی در ارتباط با این نوع جرایم است.
وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان پلیس با کسانی که حریم خصوصی کاربران را نقض کنند با جدیت مقابله خواهیم کرد؛ به دنبال این هستیم که در سال ۹۸ بتوانیم واژه جدید به عنوان صلاحیت سایبری ایجاد کنیم.
رمضانی گفت: امروز این سوال مطرح است که به عنوان پلیس فتا چگونه می توانیم جرایم را تشخص دهیم بدون اینکه به حریم خصوصی وارد شویم و در این مسیر از هوش مصنوعی استفاده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه اجازه نمی دهیم یک بخش انحصاری ایجاد شود، خاطرنشان کرد: باید زمینه ای فراهم شود که شرکت ها و استارتاپ ها بتوانند خدمات فراملی و فراملیتی ارائه دهند و امیدواریم که همکاری ها در مسئله امنیت بیشتر شود و می توانیم با مشورت های فنی و تخصصی مشکلات را با کمک هم حل کنیم.
معاون رئیس پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه مطمئن باشید بزرگترین حامی شما در حوزه امنیت سایبر پلیس فتا خواهد بود، اضافه کرد: همانگونه که ارتباط شبانه روزی با پلیس های اتحادیه های اروپا داریم باید بین ما و استارتاپ ها و فعالان این عرصه ارتباط مستمر و کاملی وجود داشته باشد.
وی تصریح کرد: به زودی در پلیس فتا با همه شما یک همایش در سطح ملی برگزار کرده و بسیاری از کسب و کارها می تواند در حوزه پیشگیری جرایم سایبری کمک کار پلیس فتا باشد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حامیان جشنواره وب و موبایل ایران

حامیان معنوی


اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور irvc انجمن فین تک پارادایس هاب

همکاران برگزاری


ایران سرور کافه بازار رایچت in1min

حامیان رسانه‌ای


GSM وبنا دیجیاتو زومیت اینتیتر Bourse News بی تیتر مجازیست کسب و کار ویجیاتو ایستنا اقتصاد ۲۴ زومتک تکراتو استارتاپ۳۶۰