داستان یک مسیر ۱۵ ساله - سال پانزدهم و مسیری متفاوت

مشاهده

شایان شلیله از جشنواره وب و موبایل ایران میگوید

جشنواره وب و موبایل ایران حاصل تلاش بسیاری از علاقه‌مندان به این اکوسیستم در کشور عزیمان ایران است که هر ساله با تلاش شبانه‌روزی و کمک‌های خود به توسعه و رشد این مراسم کمک می‌کنند. شوخی نیست برگزاری رویدادی با بیش از ۵۰ سخنران و پنلیست، رویدادی ۲ روزی با بیش از ۲۰۰۰ نفر شرکت کننده و علاقه‌مندانی که برای بازدید از نمایشگاه استارتاپ‌ها به محل برگزاری این رویداد می‌آیند. دست همه را باید فشرد و تشکر کرد. اگر کمک‌های این اکوسیستم نبود، جشنواره رشد و توسعه پیدا نمی‌کرد. افتخاری که امروز شاید به من و میلاد نسبت می‌دهند صادقانه بدون کمک های این دوستان هیچ وقت شکل نمی‌گرفت.

جشنواره وب و موبایل ایران یک جشن سالانه است. پلی است میان این اکوسیستم با مخاطبان دولتی و حاکمیتی، دلیل دعوت از تمام دوستان دولتی برای سخنرانی و یا حضور در ایران مراسم دیدن جوانانی است که با عشق کار می‌کنند تا محصولی بسازند و کسب و کاری را راه اندازی کنند. با هزاران هزار مخاطره و نگرانی.

رسالت جشنواره وب و موبایل ایران قدرت نمایی یک نفر و دو نفر و یک گروه نیست. قدرت‌نمایی بخشی از جامعه است که در سخت‌ترین شرایط اقتصادی و تحریم، تصمیم گرفتند که بمانند و بسازند. کشوری که همه ما به آن عشق داریم و دوستش داریم و برای توسعه و رشد آن هر کاری می‌کنیم.

جشنواره وب و موبایل ایران باید شفاف باشد، باید صادق باشد باید نقدها و حرف‌ها را بشنود و از تمام این‌ها برای رشد و توسعه خود استفاده کند. اما جامعه استارتاپی ایران هم باید صبور باشد. جشنواره‌ای که در طول ۱۱ سال گذشته از دولت کمک مالی نگرفته و تمام و کمال از محل دریافت کمک‌های اسپانسری هزینه های خود را کامل کرده و هیچ وابستگی مالی به هیچ سازمان و وزارتخانه‌ای ندارد. جشنواره‌ای که مستقل است و مستقل خواهد ماند. به هر قیمتی.

از جشنواره وب و موبایل ایران نباید ناراحت شد، امسال یکی برنده است و خوشحال و سال دیگر شخص دیگر برنده است. بارها و بارها گفته‌ایم که برنده واقعی کسی که مردم از سرویسش استفاده می‌کنند و برای آن پول می‌دهند. برنده واقعی کسی است که کسب و کارش مورد قبول مخاطب باشد.

درست است که همه امروز تندیس جشنواره وب و موبایل ایران را دوست داریم. درست است که مهم شده، درست است که از شما و به واسطه حضور شما اعتبار گرفته و سال به سال این اعتبار از دستی به دستی دیگر منتقل می‌شود. اما اعتبار جشنواره برنده شدن در آن نیست. اعتبار جشنواره به کنار هم بودن است. به هم صدایی صنفی است که کمتر از ۱۰ سال است در ایران شناخته شده و باید سال ها تلاش کند تا جایگاهی در اقتصاد ایران باز کند. به امید تداوم جشنواره وب و موبایل ایران و هم‌صدایی بیش از پیش اکوسیستم کارآفرینی ایران.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حامیان جشنواره وب و موبایل ایران

حامیان معنوی


اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور irvc انجمن فین تک پارادایس هاب

همکاران برگزاری


ایران سرور کافه بازار رایچت in1min

حامیان رسانه‌ای


GSM وبنا دیجیاتو زومیت اینتیتر Bourse News بی تیتر مجازیست کسب و کار ویجیاتو ایستنا اقتصاد ۲۴ زومتک تکراتو استارتاپ۳۶۰