داستان یک مسیر ۱۵ ساله - سال پانزدهم و مسیری متفاوت

مشاهده

رسانه و استارتاپ ها در شرایط رکود باید با همگرایی از شرایط سخت عبور کنند

به گزارش ستاد خبری جشنواره وب و موبایل ایران، مانی قاسمی در کارگاه بررسی ارتباط رسانه و استارتاپ ها به وجود ارتباط تنگاتنگ بین رسانه ها و استارتاپ ها اشاره کرد و گفت: مبانی مختلفی باعث می شوند این ارتباط ایجاد شود که  یکی از مبانی این ارتباط بودجه است. استارتاپ ها درامد کمی دارند و بودجه آنها محدود است و آن هم صرف توسعه محصول می شود و نمی توانند بودجه ای برای تبلیغات میدانی کنند.

وی ادامه داد: در این شرایط رسانه یک گزینه مناسب برای شروع کار استارتاپ هاست و نمونه این رابطه کافه بازار است که در حال حاضر مدیر روابط عمومی دارد ولی اگر به سالهای دور برگردیم کافه بازار در ابتدای راه خود ارتباطش را هوشمندانه با رسانه تعریف کرد تا به مشتری های بیشتری وصل شود.

سردبیر دیجیاتو نوآوری  را رسالت استارتاپ ها عنوان کرد و گفت: در این عرصه نیز رسانه کنار استارتاپ قرار می گیرد تا به مخاطب آموزش دهد چگونه از تکنولوژی جدید استفاده کند

قاسمی افزود: بحث بعدی دیوار دفاعی است، وقتی به عنوان کسب و کار نوپا وارد بازار می شوید کسب و کار سنتی را تحت تاثیر قرار می دهید و باعث می شود حمله های زیادی از اصناف و کسب و کار سنتی به سمت شما شود که در این زمینه نیز رسانه می تواند فضایی خلق کند که استارتاپ بتواند در فضایی آرامتر کار خود را ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط رکود این قوانین کلاسیک دستخوش تغییر می شوند و ارتباطاتی که به صورت عادی شکل گرفته بودند سازوکار خود را از دست می دهند، ابراز کرد: در دوران رکود که با کمبود بودجه مواجه هستیم نمی توانیم برای رسانه نیز هزینه کنیم و نوآوری نداریم چرا که هزینه دارد.

بنیان گذار وسردبیر دیجیاتو با تاکید بر اینکه در شرایط رکود باید همگرایی این دو بخش باید زیاد شود، ابراز کرد: رسانه به عنوان رقم زننده سرنوشت بازار و استارتاپ ها که آینده بازار را رقم می زنند می توانند با همگرایی از شرایط سخت عبور کنند و آینده را از آن خود نمایند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حامیان جشنواره وب و موبایل ایران

حامیان معنوی


اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور irvc انجمن فین تک پارادایس هاب

همکاران برگزاری


ایران سرور کافه بازار رایچت in1min

حامیان رسانه‌ای


GSM وبنا دیجیاتو زومیت اینتیتر Bourse News بی تیتر مجازیست کسب و کار ویجیاتو ایستنا اقتصاد ۲۴ زومتک تکراتو استارتاپ۳۶۰