داستان یک مسیر ۱۵ ساله - سال پانزدهم و مسیری متفاوت

مشاهده

اهدای جایزه زبان فارسی در جشنواره وب و موبایل

به گزارش ستاد خبری جشنواره وب و موبایل ایران، علی صالحی در حاشیه اختتامیه یازدهمین جشنواره وب و موبایل اظهار کرد: انجمن ویرایش و درست‌نویسی، یک سمن است که با مجوز وزارت کشور فعالیت دارد و کارهای داوطلبانه در حوزه زبان فارسی انجام می‌دهد تا کاربرد و حفظ پاسداری از زبان فارسی را حتی الامکان اجرا کند.
وی ادامه داد: یکی از جایگاه‌های مهمی که زبان فارسی در آن به کار می‌رود و بسیار هم راهبردی بوده و با حوزه اقتصاد گره خورده، کسب و کارها است که اغلب آنها و راه‌اندازان مشاغل، از فنون کسب و کارشان مثل سئو، سایت، تبلیغات، مارکتینگ، برندسازی و … مطلع هستند.
دبیر انجمن ویرایش و درست‌نویسی تصریح کرد: در ایران هنوز پیرامون این موضوع صحبت نشده که هر برند، شخصیت و هر شخصیت، یک محوری دارد و آن زبان‌اش است؛ درباره اینکه زبان برندمان چه چیزی است و باید چطور باشد، صحبتی انجام نگرفته یا خیلی کم به آن پرداخته شده است.
صالحی با بیان اینکه در انجمن ویرایش و درست‌نویسی تلاش ما فعالیت در حوزه زبان برند است، اظهار کرد: برای نخستین بار جایزه زبان فارسی در کسب و کارها را امسال در جشنواره وب و موبایل می‌دهیم.
وی با تاکید بر اینکه تمام سایت‌هایی که از داوری‌ها عبور کردند را بررسی کردیم، گفت: رقابت در جایزه زبان فارسی در جشنواره، بین نمره ۴۰ تا ۶۰ است، نه نمره ۹۰ تا ۹۵ ؛ این یعنی اینکه ما تا رسیدن به آرمان‌ها و اینکه زبان فارسی به درستی، دقت و پاکیزگی در وبگاه‌ها و اپلیکشین‌ها به درستی به کار برود، فاصله داریم.
دبیر انجمن ویرایش و درست‌نویسی عنوان کرد: تا الان هیچ اپلیکیشنی حائز رتبه در جشنواره وب و موبایل نشده و از بین وبگاه‌ها نیز، تنها یک وبگاه انتخاب شده که تندیس بخش ویژه به آن اهداء می‌شود.
صالحی با بیان اینکه ضعف بسیار بزرگی است که حواسمان به ابزار ارتباطی‌مان با مخاطب نیست، گفت: نتیجه ناپاکیزگی و شلختگی در اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها به چشم می‌خورد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حامیان جشنواره وب و موبایل ایران

حامیان معنوی


اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور irvc انجمن فین تک پارادایس هاب

همکاران برگزاری


ایران سرور کافه بازار رایچت in1min

حامیان رسانه‌ای


GSM وبنا دیجیاتو زومیت اینتیتر Bourse News بی تیتر مجازیست کسب و کار ویجیاتو ایستنا اقتصاد ۲۴ زومتک تکراتو استارتاپ۳۶۰