داستان یک مسیر ۱۵ ساله - سال پانزدهم و مسیری متفاوت

مشاهده

در هفت شهر قزوین چه گذشت ؟

در ابتدای این مراسم رضا الفت نسب سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی از قراداد با شهرداری خبر داد و عنوان کرد:« زین پس کسب و کارهای حوزه تاکسی آنلاین باید علاوه بر کسب مجوز از اتحادیه با شهرداری نیز وارد همکاری شوند.

در ادامه مراسم ؛ رحمانی مدیر حقوقی اسنپ نیز از قرارداد اسنپ با شهرداری خبر داد و وعده داد طی روزهای آینده این استارتاپ بزرگ نیز بالاخره پس از کش و قوس های فراوان وارد همکاری با شهرداری می شود. ادامه مراسم با صحبت‌های امیر حسن موسوی ادامه یافت.

امیرحسن موسوی مدیر روابط عمومی دیجی کالا با اعلام جزییاتی از وضعیت دیجی کالا گفت:«این شرکت ٢٠ میلیون کاربر ماهانه، چهارمیلیون بازدید کننده روزانه،٣٠هزار فروشنده، صنعتگر و کسب و کار ایرانی و به واسطه آن ٣٠ هزار فرصت شغلی غیر مستقیم، ٣۴٠٠ فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرده است.

در دوران بحرانی سال ٩٧، افزایش قیمت دلار و بحران اقتصادی و در ادامه اتهام احتکار و گران فروشی دامن دیجی کالا را گرفت.»

موسوی از این شرایط به عنوان پروژه آتش یاد کرد و گفت:«موج صدا‌های منفی و مثبت تبدیل به دماسنج برند دیجی کالاست، برند دیجی کالا در معرض خطر قرار گرفت و نیاز به ارائه راهکار بود. استراتژی ابتدایی این بود: به صدا‌های منفی پاسخ نده، صدای منفی بلندتر می‌شود. تا سال ٩۶ دیجی کالا در هیچ کنفرانس خبری حضور نداشته و پاسخگو نبود که بعد از مطرح شدن استراتژی برند، اقدام به پاسخگویی ١٠٠ درصدی در تمامی حوزه‌ها کرد.»

مدیر روابط عمومی دیجی کالا در پایان استفاده از سرمایه گذار خارجی را امری مثبت دانست و گفت:« با ورود سرمایه گذار خارجی دانش و تکنولوژی و تجارب پیشرفته دنیا وارد کشور شده و مسیر توسعه در حوزه‌هایی که تخصص وجود ندارد فراهم خواهد شد.»

ادامه رویداد با پنل جالش مشکلات اکوسیستم ادامه بافت. پنل بررسی چالش‌های اکوسیستم استارتاپی قزوین با حضور مدیر قاصدک ۲۴، مدیر جا اینجاست، دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی، مدیر سینتک، مدیر شتابدهنده اکسل و روابط عمومی شرکت فیروز برگزار شد.

در انتهای مراسم مدیر عامل فیروز با صحبت‌های خود از مشکلاتی که دنیای ناتوان‌ها دارد پرده گشود و به کارآفرینان جوان توصیه کرد از ناتوان‌ها در تیم های خود بهره برده و نیروی انسانی ناتوان را مهره های خوبی برای ادامه راه درست معرفی کرد.

جشنواره وب موبایل ایران در ایستگاه چهارم خود با صحبت های حمید محمدی هم بنیان گذار دیجی کالا  در حالی به پایان رسید که محمدی با بیان اینکه به ورود به بورس خوشبین هستیم گفت: «هنوز برای ورود به یورس درخواست نداده ایم.»

هم‌بنیانگذار دیجی کالا، در مورد رقیب سابق خود، بامیلو، گفت: «معتقدم وجود رقیب قوی تیم را منسجم نکه می‌دارد. ‏بامیلو یک‌رقیب قوی بود. ‏بازار آفلاین (سهم خرده فروشی بازار آنلاین تنها بین ۱ تا ۲ درصد است) و بازار آنلاین (وجود ۳۱ هزار فروشگاه اینترنتی دارای اینماد) رقبای دیجی‌کالا هستند.»

محمدی نظارت بر مارکت پلیس دیجی کالا را اینگوه تشریح کرد: «برای نظارت بر مارکت‌پلیس دیجی‌کالا چند شاخص وجود دارد.‏۱-نرخ لغو سفارش. ‏۰.۳۵ درصد سفارشات در دیجی‌کالا امکان تحویل به مشتری ندارد.‏۲- نرخ بازگشت کالا. ‏نرخ بازگشت کالا در دیجی‌کالا ۰.۷ درصد است.‏۳- نرخ کالای غیراصل فروخته شده به جای کالا اصل. ‏۰.۰۴ درصد کالا‌های فروخته شده دیجی‌کالا غیر اصل هستند.»

او مهاجرت نیروی انسانی دیجی‌کالا را انگشت‌شمار قلمداد کرد و گفت: « ‏در حال حاضر ۳۰.۰۰۰ فروشنده با ۱.۷ میلیون تنوع کالا در مارکت‌پلیس دیجی‌کالا فعالیت می‌کنند. ‏تنوع کالا در دیجی‌کالا به زودی به ۲ میلیون خواهد رسید.‏ در آینده گزارش جامعی در مورد هر آنچه در دیجی‌کالا اتفاق افتاده است را منتشر می‌کنیم. ‏این گزارش‌دهی دو بار در سال صورت خواهد گرفت.»

در پایان رویداد از کاهو، کاکتی استور و نوبتی به عنوان سه استارتاپ برتر قزوین تقدیر شد.

جشنواه وب و موبایل ایران در ادامه هفت شهر ایران در ایستگاه پنجم خود یزد در تاریخ ۷ آذر توقفی یک روزه خواهد داشت. علاقه مندان به این رویداد می توانند برای حضور در این رویداد با مراجعه به ایوند در این رویداد حاضر شوند. شایان دکر است در رویداد یزد ؛ جشنواره میزبان مدیر عامل دیوار خواهد بود.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حامیان جشنواره وب و موبایل ایران

حامیان معنوی


اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور irvc انجمن فین تک پارادایس هاب

همکاران برگزاری


ایران سرور کافه بازار رایچت in1min

حامیان رسانه‌ای


GSM وبنا دیجیاتو زومیت اینتیتر Bourse News بی تیتر مجازیست کسب و کار ویجیاتو ایستنا اقتصاد ۲۴ زومتک تکراتو استارتاپ۳۶۰