داستان یک مسیر ۱۵ ساله - سال پانزدهم و مسیری متفاوت

مشاهده

تغییرات گروه بندی جشنواره وب و موبایل ایران در سال ۹۷

در راستای نزدیک‌شدن هر چه بیشتر استانداردهای جشنواره وب و‌موبایل ایران به استاندارد های جهانی، گروه بندی های جشنواره وب و موبایل ایران در سال ۹۷ دست خوش تغییراتی شدند.

گروه های یازدهمین دوره جشنواره وب و‌موبایل ایران در پنج شاخه زیر تقسیم بندی شده اند:

  • شاخه محتوا و خبری
  • شاخه سازمانی و اطلاع رسانی
  • شاخه کسب و کار
  • شاخه بهترین اپلیکیشن موبایل
  • شاخه گروه های ویژه

در زیر تغییرات گروه ها به تفصیل شرح داده شده اند:

تغییرات گروه های وبسایت ها

تغییرات نام گروه ها

  • نام گروه  “انقلاب اسلامی به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس،
  • گروه فرهنگ و هنر به ادب و فرهنگ و هنر و فلسفه،
  • گروه سرویس های ابری به سرویس های ابری و هاستینگ،
  • گروه اشتراک گذاری ویدیو به اشتراک گذاری محتوای دیجیتال،
  • گروه خدمات مالی،بانکی و پرداخت آنلاین به خدمات مالی، بانکی، بیمه آنلاین و پرداخت،
  • گروه خدمات مرتبط با رویدادها به خرید بلیط سینما و تئاتر و دیگر رویداد ها،
  • گروه شرکت های خصوصی به شرکت های عضو سازمان بورس و فرابورس (سهامی عام)،
  • گروه شرکت های طراحی سایت و سئو به شرکت های طراحی سایت،
  • گروه نشریات و مجلات به نشریات و مجلات چاپی،
  • گروه خودرو و حمل و نقل آنلاین به خودرو،
  • گروه سفارش غذای آنلاین به سفارش آنلاین غذا و نوشیدنی،
  • گروه مارکت ها و سرویس های اپ استور به مارکت فایل های دیجیتال،
  • گروه مسکن و املاک به نیازمندی ها-مسکن و املاک،
  • گروه نیازمندی ها به نیازمندی ها-عمومی

تغییر داشته است.

گروه های ادغام شده

گروه های “موسیقی و پادکست” و “سینما و تئاتر” تحت عنوان گروه “سینما و تئاتر و موسیقی” و  گروه های “سرویس های وبلاگ” و “شبکه های اجتماعی و انجمن های آنلاین” تحت عنوان ” سرویس های بلاگ،شبکه های اجتماعی و انجمن های آنلاین ” ادغام گردیده اند.

گروه های جدید

گروه های جدیدی با عنوان های “حمل و نقل آنلاین”، “سرویس های خدمات شخصی و منزل”، “وبسایت افراد مشهور”، “شرکت های خصوصی (به غیر از سهامی عام) “، “نیازمندی ها- تخصصی شهر و استان” اضافه شده اند.

۵ گروه جدید نیز در دسته بندی فروشگاه های تخصصی با عنوان های “فروشگاههای تخصصی – سفر و ورزش” ، “فروشگاههای تخصصی – آرایش، بهداشتی و پزشکی” ، “فروشگاههای تخصصی – لوازم خانگی و دیجیتال” ، “فروشگاههای تخصصی – فرهنگی و هنری” ، “فروشگاههای تخصصی – پوشاک و کیف و کفش” اضافه شده اند.

گروه های حذف شده

پس از بررسی تعداد شرکت کنندگان هر گروه در سال های گذشته گروه “تغذیه و رستوران” و ” سرویس ها و خدمات آنلاین ” حذف گردیدند.

  • شرکت کنندگان گروه تغذیه و رستوران در سال های گذشته می توانند در گروه “سفارش آنلاین غذا و نوشیدنی” و شرکت کنندگان گروه ” سرویس ها و خدمات آنلاین ” در یکی از گروه های “حمل و نقل آنلاین، سرویس های خدمات شخصی و منزل، خدمات مربوط به کسب و کار ها، سرویس های ابری و هاستینگ” شرکت کنند.

تغییرات گروه های اپلیکیشن ها

پس از بررسی گروه های اپلیکیشن های موبایل و مقایسه با معیار های بین المللی و اپ استور های داخلی تنها تغییر در گروه های اپلیکیشن ها ادغام گروه “ابزار ها” و گروه “کاربردی” تحت عنوان گروه “ابزار ها و کاربردی” بوده است.

گروه های ویژه جشنواره وب و موبایل ایران

هر ساله در شورای داوری با بررسی تمام وبسایت های کاندیدا و بر اساس معیار های تخصصی تعدادی از وبسایت ها در گروه های ویژه توسط داوران انتخاب می شوند.

شاخه گروه های ویژه جشنواره یازدهم در ۷ گروه دسته بندی می شوند که در زیر آورده شده است:

  • بهترین کتاب تالیف یا ترجمه در کارآفرینی
  • بهترین سایت از نظر محتوا
  • بهترین سایت از نظر طراحی دیداری
  • بهترین سایت از نظر ساختار و دسترسی
  • بهترین اپلیکیشن موبایل
  • بهترین اپلیکیشن موبایل سال ۹۷
  • بهترین وبسایت کسب و کار سال ۹۷

لازم به ذکر است یکی از مهمترین تغییرات اعمال شده ، دقیق تر شدن “تعاریف” گروه ها و نیز همراه کردن مثال هایی برای شفافیت تعاریف بوده است که در ادامه گروه بندی های جشنواره وب و موبایل در سال ۹۷ آورده شده است.

دانلود فایل گروه بندی جشنواره وب و موبایل ایران iwmf categories-97

شاخهنام گروهتوضیحات
محتوا و خبریانقلاب اسلامی و دفاع مقدسسایتهای اطلاع رسانی، خبری و محتوایی با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس.
محتوا و خبریدین و معارفسایتهای اطلاع رسانی و خبری در حوزه دین و معارف.
محتوا و خبریخانواده و کودکسایتهای اطلاع رسانی و خبری در حوزه خانواده و کودک.
محتوا و خبریسایت های خبری و خبرگزاری هاسایتهای خبری عمومی مانند خبرگزاری های رسمی، پایگاههای اطلاع رسانی، مجله های آنلاین و سایت روزنامه ها (سایت هایی که فعالیت خبری آنها آنلاین بوده و نسخه چاپی ندارند یا در صورت داشتن نسخه اصل فعالیت مربوط به اینترنت است) (برای مثال سایت هفته نامه شنبه در این گروه جا ندشته ولی سایت شنبه‌پرس میتواند در این گروه شرکت کند)
محتوا و خبریسایت های شهری و محله ایسایتهای اطلاع رسانی و خبری تخصصی با محوریت محله، منطقه و یا شهر خاص (سایت های مربوط به سازمان های دولتی یا نهاد های عمومی شهری یا استانی شامل این گروه نمی شوند)
محتوا و خبریسبک زندگیوب سایت هایی که موضوع و منابعی ارائه میدهند که مردم را با شیوه های مختلف زندگی، حالت ها و سلیقه ها، گروه های اجتماعی و فرهنگ های مختلف آشنا میکند. (وب سایتهایی با موضوع خانواده و کودک و ورزش و سلامت در گروه های مربوطه پذیرفته میشوند و باید در گروه های مختص خود شرکت کنند)
محتوا و خبریسینما و تئاتر و موسقیسایتهای اطلاع رسانی و خبری و محتوایی در حوزه سینما و تئاتر و موسیقی (این گروه شامل سرویس های فروش بلیط سینما و تئاتر و کنسرت نمیشود. این دسته از سایت ها باید در گروه مربوط خود ثبت نام کنند)
محتوا و خبریادب و فرهنگ و هنر و فلسفهسایتهای اطلاع رسانی و خبری و محتوایی در حوزه فرهنگ و هنر و ادبیات و فلسفه (سایت های موسیقی و سینما در این گروه مورد پذیرش نیستند و باید در گروه مربوط خود شرکت کنند)
محتوا و خبریعلم و دانشسایت های که محتوای آن مقالات آموزشی و منابع پژوهشی می باشند. (بانک مقالات، تحقیقات دانشگاهی و …) سایت های کتابخانه ها و دانشگاه ها و مراکز علمی دولتی ، خصوصی یا عمومی شامل این گروه نمی شوند
محتوا و خبریکامپیوتر و موبایل و تکنولوژیسایتهای اطلاع رسانی و خبری در حوزه کامپیوتر و فناوری اطلاعات ، شبکه ، اخبار و معرفی تکنولوژی های روز در دنیا، معرفی ابزار های دیجیتالی مدرن (سایت های فروشگاهی در این گروه پذیرفته نمیشوند)
محتوا و خبریگردشگری و سفرسایتهای اطلاع رسانی، آموزشی و انگیزشی با محتوای مرتبط با صنعت توریسم مانند سایتهای هتل ها، آژانس های مسافرتی، و محتوایی مرتبط با گردشگری و طبیعت گردی، توریسم پزشکی ، معرفی مناطق توریستی ایران (سایت رزرو هتل و بلیط شامل این گروه نمیشوند. همنین سایت هایی که مربوط به یک شهر یا یک منطقه خاص میباشند و جنبه عمومی در صنعت توریست ندارند باید در گروه خود شرکت کنند)
محتوا و خبریمحیط زیستوب سایت هایی که در زمینه های مختلف زیست محیطی مشغول به فعالیت هستند می توانند در این گروه شرکت نمایند. شامل بازیافت، صرفه جویی در انرژی و …
محتوا و خبریورزش و تندرستیسایتهای اطلاع رسانی محتوایی و خبری در حوزه ورزش و تندرستی که به صورت تخصصی به تولید محتوا در این حوزه فعال هستند.
سازمانی و اطلاع رسانیبانک و بیمهسایتهای رسمی مالی که شامل بانک ها، شرکت های بیمه و موسسات مالی و اعتباری می باشند. (این گروه شامل نمایندگی ها و سایتهای اطلاع رسانی در این حوزه نمی شود.)
سازمانی و اطلاع رسانیتامین کنندگان اینترنت و زیرساخت هاوب سایت شرکت های تلفن همراه، ارائه کنندگان اینترنت و مراکز داده (سایت های مربوط به نمایندگی ها فروش شامل این گروه نمیشود)
سازمانی و اطلاع رسانیدانشگاه ها و موسسات آموزشیوب سایت رسمی مدارس دوره های مختلف ابتدایی و دبیرستان، و آموزش عالی و موسسات آموزشی. (این گروه شامل آموزش الکترونیکی نمی شود)
سازمانی و اطلاع رسانیسازمان ها و موسسات دولتیسایتهای وزارت خانه و سازمان های وابسته٬ شهرداری ها و نهاد های عمومی (دانشگاه ها و موسسات آموزشی شامل این گروه نمیشوند)
سازمانی و اطلاع رسانیسازمان های خیریه و فعالیت های اجتماعیوب‌سایت مربوط به سازمان‌ها، موسسات و کمپین‌های خیریه و عام‌المنفعه که جنبه ی کمک رسانی به مردم یا یک موضوع خیرخواهانه دارند . کمپین‌های فعالیت‌های اجتماعی و مسئولیت اجتماهی شرکتها در این گروه مورد پذیرش است
سازمانی و اطلاع رسانیشرکت های عضو سازمان بورس و فرابورس (سهامی عام)سایتهای رسمی وابسته به شرکت های خصوصی مانند تولیدی‌ها، کارخانه‌ها، صنایع دارویی، صنایع غذایی و … که به طور مستقیم سرویس خدمات اینترنتی ارائه نمی کنند و جنبه معرفی شرکت خود را دارند. (فقط سایت هایی که سهامی عام هستند و در سازمان بورس یا فرابورس پذیرفته شده اند. این سایت ها فقط مربوط به اطلاع رسانی های مربوط به شرکت، اخبار اطلاعات سهام، گزارش های مالی و … می باشد)
سازمانی و اطلاع رسانیشرکت های خصوصی (غیر از سهامی عام)وبسایت هایی که خدمات آنلاین ارایه نمیدهند و تنها اطلاعات مربوط به شرکت را ارایه میکنند. این وبسایتها الزاما دارای صفحاتی مربوط به اطلاعات شرکت به صورت کامل، تماس با ما، معرفی سرویس و خدمات یا محصولات هستند. (شرکت های عضو سازمان بورس و فرابورس شامل این گروه نمیشوند)
سازمانی و اطلاع رسانیشرکت های طراحی سایتشرکت‌هایی که در زمینه توسعه، طراحی و پیاده سازی وبسایت در حال فعالیت میباشند. (سرویس های مربوط به سئو و هاستینگ شامل این گروه نمیشوند)
سازمانی و اطلاع رسانینشریات و مجلات چاپیوبسایتهایی که نسخه ی الکترونیکی نشریه ی چاپی هستند (نشریات آنلاین که نسخه چاپی ندارند شامل این گروه نمیشوند)
سازمانی و اطلاع رسانیوب سایت افراد مشهورفقط سایت های مربوط به افراد سرشناس مانند خواننده ها، بازیگر ها، بازکینان تیم های ملی و چهره های شناخته شده فرهنگی , هنری و ادبی و سیاسی و ورزشی . (سایت های شخصی که برای معرفی سرویس و خدمات و یا جهت رزومه طراحی شده اند و سایت های هواداری در این گروه پذیرفته نمیشود)
سازمانی و اطلاع رسانیوب سایت های شخصیوب سایت مربوط به اشخاص چه سایت معرفی و روزمه انلاین و چه وبلاگ شخصی (سایت های هواداری و سایت های افراد مشهور شامل این گروه نمیشوند)
کسب و کارحمل و نقل آنلاینسایت ها و سرویس های که مربوط به حمل و نقل شهری و بین شهری می باشند (سرویس های فروش و رزرو بلیط قطار و اتوبوس و هواپیما شامل این گروه نمی شوند و در گروه هتلداری و رزرواسیون بلیط مورد قبول هستند)
کسب و کارسرویس های خدمات شخصی و منزلوب سایتهایی که خدماتی مربوط به اشخاص و منزل مانند خشکشویی و نظافت منزل ارائه میدهند (B2C). این گروه شامل سرویس ها و مارکت پلیس ها(market place) نیز میشود)
کسب و کارخدمات مربوط به کسب و کار هاوب سایتهایی که خدماتی مربوط به کسب و کارها ارائه میدهند و از سرویس های B2B هستند این گروه شامل سرویس های و بازار آنلاین واسط ارائه این خدمات نیز میشود)
کسب و کارسرویس های ابری و هاستینگسرویس های مرتبط با زیرساخت مانند سرویس های ابری، سرویس های هاستینگ، سرور های مجازی و اختصاصی (دیتاسنتر ها شامل این گروه نمیشوند) سرویس های مربوط به نام دامنه و … (سایت هایی که زیرساخت ابری ارایه میکنند شامل این گروه نمی شوند)
کسب و کارسرویس های بلاگ ، شبکه اجتماعی و انجمن های آنلاینوبسایتهایی که میزبان وبلاگ های متعدد هستند، سرویس های اشتراکی برای نوشتن فراهم میکنند و شبکه های اجتماعی بدون توجه به موضوع و حوزه فعالیت.
کسب و کارآموزش آنلاینسایت هایی که فرایند آموزش در آنها به صورت الکترونیکی و با استفاده از ابزار الکترونیکی و اینترنتی انجام میشود. (این گروه شامل مجلات و سایتهای محتوای آموزشی نمی شود)
کسب و کاراشتراک گذاری محتوای دیجیتالسرویس ها و پلت فرم هایی که خدمات به اشتراک گذاری محتوای صوتی، تصویری٫ رادیو، پادکست، ویدیوکست ارائه می نماید.
کسب و کارتلویزیون های اینترنتیسایت هایی که برنامه های تلویزیونی و فیلم های سینمایی را به صورت آنلاین نمایش میدهند
کسب و کاراشتغال و کاریابیسایت هایی که در زمینه کاریابی و همین طور اشتغال نیمه وقت یا تمام وقت و پروژه ای مشغول به فعالیت هستند می توانند در این گروه شرکت کنند. (سایت های مربوط به دورکاری و کار در منزل نیز شامل این گروه میشوند)
کسب و کاربازی های آنلاین ایرانیبازی های آنلاین که به زبان فارسی تولید شده و پشتیبانی میشوند و از طریق وب قابل استفاده می‌باشند (این گروه شامل سایتهای خبری و اطلاع رسانی در این حوزه نمی شود. اپلیکیشن های بازی نیز شامل این گروه نمیشوند و این گروه فقط مخصوص بازی هایی است که از طریق مروگر قابل بازی و استفاده هستند)
کسب و کارخدمات مالی، بانکی، بیمه آنلاین و پرداختوب سایتهایی که سرویس های مالی و بیمه ارایه میکنند شامل سایت های پرداخت، سایت های فروش بیمه نامه به صورت آنلاین، و هر گونه مواردی که در بستر های بانکی برایشان سرویس جدید ایجاد و خلق شده (این گروه شامل وب سایت رسمی بانک ها و بیمه ها نمی شود)
کسب و کارخرید بلیط سینما و تاتر دیگر رویداد هاوب سایتهایی که سرویس های فروش بلیط سینما، تئاتر، کنسرت و رویدادهای دیگر ارائه میدهند.
کسب و کارتبلیغات و بازاریابی آنلاینسایتهایی که در زمینه تبلیغات اینترنتی سرویس ارائه میکنند. سرویس های تبلیغات بنری، سرویس دهنده ها ایمیل مارکتینگ و … (این گروه شامل سایت های نیازمندی نمی شود)
کسب و کاربازار آنلاین واسط خرید و فروشوبسایتهایی که واسط خرید و فروش محصولات فیزیکی هستند و تضمین خرید به عهده ی وب سایت است. (این گروه شامل وبسایتهایی که واسط انتشار، خرید و فروش و دانلود اپلیکیشنها و هر نوع فایل دیجیتال هستند نمیشود)
کسب و کارخرید گروهیسایتهایی که خرید گروهی و/یا کد تخفیف را به صورت عام و خاص فراهم میکنند.
کسب و کارخودروکلیۀ وب سایت هایی که در زمینه اطلاع رسانی، فروش نقد یا اقساطی، مقایسه قیمت،بررسی تخصصی خودرو و سایر امور مرتبط با خودرو فعالیت می کنند می توانند در این گروه رقابت کنند.
کسب و کارسرویس های سایت ساز و اپلیکیشن سازکلیه وب سایتهایی که امکان ساخت فروشگاه آنلاین و/یا اپلیکیشن موبایل را بدون نیاز به دانش تخصصی فراهم کرده اند.
کسب و کارسفارش آنلاین غذا و نوشیدنیوب سایت های مرتبط با پخت و پز در ایران شامل فرهنگ غذایی، رستوران ها، دستور پخت، نوشیدنی و سفارش آنلاین غذا.
کسب و کارسلامت الکترونیکسایت های آنلاین که خدمات یا سرویس هایی در حوزه سلامت، پزشکی و بهداشت ارائه می دهند.( این گروه شامل فروشگاه های تخصصی این حوزه نمی شود)
کسب و کارسلامت، بهداشت و زیباییسایتهایی که به تولید محتوا درباره سلامت، زیبایی، بهداشت یا فیتنس ارائه میکنند. این گروه شامل فروشگاه های تخصصی و سرویسهای آنلاین این حوزه نمی شود.
کسب و کارفروشگاه های آنلاینسایتهایی که از طریق اینترنت به فروش محصولات فیزیکی و مجازی مختلف می پردازند. (سایت های هاستینگ و پنل های اس ام اس شامل این گروه نمی شوند)
کسب و کارفروشگاههای تخصصیفروشگاه هایی که به صورت خاص روی یک نوع محصول و یا محصولات یک برند خاص تمرکز کرده اند. مثل فروش کتاب، میوه و …
کسب و کارفروشگاههای تخصصی – سفر و ورزشفروشگاه هایی که به صورت خاص روی محصولات مرتبط با سفر و ورزش یا محصولات یک برند خاص در این حوزه تمرکز کرده اند.
کسب و کارفروشگاههای تخصصی – آرایش، بهداشتی و پزشکیفروشگاه هایی که به صورت خاص روی محصولات مرتبط با آرایش بهداشتی و پزشکی یا محصولات یک برند خاص در این حوزه تمرکز کرده اند.
کسب و کارفروشگاههای تخصصی – لوازم خانگی و دیجیتالفروشگاه هایی که به صورت خاص روی محصولات مرتبط با لوازم خانگی و دیجیتال یا محصولات یک برند خاص در این حوزه تمرکز کرده اند.
کسب و کارفروشگاههای تخصصی – فرهنگی و هنریفروشگاه هایی که به صورت خاص روی محصولات مرتبط با فرهنگ و هنر یا محصولات یک برند خاص در این حوزه تمرکز کرده اند.”
کسب و کارفروشگاههای تخصصی – پوشاک و کیف و کفشفروشگاه هایی که به صورت خاص روی محصولات مرتبط با پوشاک و کیف و کفش یا محصولات یک برند خاص در این حوزه تمرکز کرده اند.
کسب و کارمارکت فایل های دیجیتالوبسایتهایی که واسط انتشار، خرید و فروش و دانلود اپلیکیشنها و هر نوع فایل دیجیتال در آن وجود دارد. (این گروه شامل وبسایتهایی که واسط خرید و فروش کالای فیزیکی هستند نمیشود)
کسب و کارنیازمندی ها – مسکن و املاکوب سایت هایی که خرید، فروش، رهن و اجاره املاک و مسکن را تبلیغ میکنند. آژانسهای املاک، لیست املاک.
کسب و کارنیازمندی ها – عمومیسایتهایی که در حوزه نیازمندی ها عام و خاص فعالیت میکنند و موضوع، منطقه جغرافیایی و … را پوشش میدهند. پرداخت بین خریدار و فروشنده از طریق سایت انجام نمیشود.
کسب و کارنیازمندی ها – تخصصی شهر و استانسایت های مربوط به نیازمندی های که به صورت خاص به یک شهر و یا یک استان مربوط هستن چه به صورت تخصصی باشند و چه به صورت عمومی (در اینجا ملاک محدود جغرافیایی است و مخصوص شهر ها و استان ها به غیر از تهران میباشد)
کسب و کارهتلداری و رزرواسیون بلیطسایتهایی که تسهیل فرایند خرید بلیط، رزرواسیون هتل و ویلا در حوزه مرتبط با گردشگری فعالیت میکنند. (این گروه شامل پورتالهای شهری و سایتهای اطلاع رسانی نمی شود)
بهترین اپلیکیشن موبایلآموزشاپلیکیشن‌هایی که فرایند آموزش در آنها به صورت الکترونیکی و با استفاده از ابزار الکترونیکی و اینترنتی انجام می‌شود.
بهترین اپلیکیشن موبایلاپلیکیشن های ورزشیاپلیکیشنهایی در حوزه ورزش، بهداشت و سلامت در این گروه قرار می‌گیرند.
بهترین اپلیکیشن موبایلارتباطات و اجتماعیاپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و اپلیکیشن‌های مبتنی بر وب ۲ در این دسته قرار می‌گیرد
بهترین اپلیکیشن موبایلاخبار و مجلاتاپلیکیشنهای اطلاع رسانی و خبری، روزنامه‌ها و مجلات در این دسته قرار می‌گیرند
بهترین اپلیکیشن موبایلبازی های آموزشی و دانستنی هااپلیکیشن‌های بازی با موضوعات اطلاعات عمومی و دانستنی‌ها در این دسته قرار می‌گیرد
بهترین اپلیکیشن موبایلبازی های استراتژی و نقش‌آفرینیاپلیکیشن‌های بازی با موضوعات استراتژی و نقش‌آفرینی در این دسته قرار می‌گیرد
بهترین اپلیکیشن موبایلبازی‌ های رقابتیاپلیکیشن‌های بازی که در آن رقابت‌های دو یا چند نفره به صورت آنلاین و آفلاین انجام‌ می‌شود در این دسته قرار می‌گیرند
بهترین اپلیکیشن موبایلبازی‌ های عمومی
بهترین اپلیکیشن موبایلبازی های مسابقه و سرعتاپلیکیشن‌های بازی با محوریت موضوعی مسابقه و سرعت نظیر اپلیکیشن‌های مسابقه ماشین‌سواری و … در این دسته قرار می‌گیرد.
بهترین اپلیکیشن موبایلخرید آنلایناپلیکیشن‌های مرتبط با خرید آنلاین در این دسته قرار می‌گیرد. این گروه شامل مارکت‌پلیس‌ها و فروشگاه‌های آنلاین خواهد بود
بهترین اپلیکیشن موبایلسبک زندگیاپلیکیشن‌هایی که به صورت روزمره با آن سر و کار داریم و به صورت روزانه استفاده می‌شود در این دسته قرار می‌گیرد. اپلیکیشن‌های آب و هوا،‌ خرید گروهی و … می‌توانند در این دسته قرار بگیرند
بهترین اپلیکیشن موبایلخدمات منزل و شخصیاپلیکیشن‌های خدمات منزل و شخصی به اپلیکیشن‌های سرویس‌دهنده به اشخاص گفته می‌شود که شامل اپلیکیشن‌های نظافت منزل یا خودرو و سرویس‌های منزل شامل تعمیرات در این بخش قرار می‌گیرد
بهترین اپلیکیشن موبایلسلامت و تناسب انداماپلیکیشن‌های مرتبط با سلامت، پزشکی و تناسب اندام در این دسته قرار می‌گیرد.
بهترین اپلیکیشن موبایلسیر و سفراپلیکیشنهای مرتبط با صنعت توریسم مانند اپلیکیشنهای هتل ها، آژانس های مسافرتی، و محتوایی مرتبط با گردشگری در این دسته قرار می‌گیرد
بهترین اپلیکیشن موبایلابزارها و کاربردیاپلیکیشن‌های کاربردی و ویجت‌ها که فرآیند‌های داخل گوشی موبایل را تسهیل کرده و همچنین اپلیکیشن‌های اپراتورها و نظارت بر مصرف اینترنت و گزارش‌دهی در این دسته قرار می‌گیرد. اپلیکیشن‌های ویرایش عکس و ویدیو نیز می‌توانند در این دسته قرار بگیرند.
بهترین اپلیکیشن موبایلکتاب و مراجعاپلیکیشن‌‌های دایره‌المعارف، کتاب‌ها و دانستنی‌ها در این دسته قرار می‌گیرد.
بهترین اپلیکیشن موبایلکسب و کاراپلیکیشن‌هایی که یک کسب و کار بر پایه‌ی آنها ایجاد شده است، این کسب و کارها عمده فعالیت و سرویس خود را از اپلیکیشن‌ خود انجام می‌دهند
بهترین اپلیکیشن موبایلمذهبیاپلیکیشن‌های دینی و مذهبی، انقلاب اسلامی در این دسته قرار می‌گیرد
بهترین اپلیکیشن موبایلفینتکاپلیکیشن‌های بانکی، مالی، فینتک و تسهیلگر مالی در این دسته قرار می‌گیرد.
بهترین اپلیکیشن موبایلموسیقی، ویدیو و رسانهاپلیکیشن‌های VOD، سرویس‌دهنده‌های ویدیویی، پخش زنده تلویزیونی و انواع سرویس‌های رسانه صوتی و تصویری در این دسته قرار می‌گیرد.
بهترین اپلیکیشن موبایلحمل و نقل شهریاپلیکیشن‌های مرتبط با حمل و نقل شهری شامل پیک و تاکسی و موارد مرتبط با حمل و نقل شهری و بین شهری در این دسته قرار می‌گیرد. این دسته شامل اپلیکیشن‌های فروش بلیط نمی‌شود
گروه های ویژهبهترین کتاب تالیف یا ترجمه در کارآفرینیاین کتاب باید در سال ۹۶ تا ۹۷ برای اولین بار منتشر شده باشد و هیئت داوران به صورت شورایی و مشوری از میان کتاب ای تاثیرگذار در زیست‌بوم یک عنوان را به عنوان برترین کتاب این حوزه انتخاب و معرفی می‌کنند.
گروه های ویژهبهترین سایت از نظر محتواییهیات داوران با توجه به ملاک‌های داوری جشنواره وب و موبایل ایران و موارد مربوط به رعایت حقوق نویسنده و یا نویسندگان در جلسه ای مشورتی یک سایت را در میان شرکتت کنندگان انتخاب می‌کنند.
گروه های ویژهبهترین سایت از نظر طراحی دیداریهیات داوران با توجه به ملاک‌های داوری جشنواره وب و موبایل ایران در جلسه های مشورتی یک سایت را که بهترین طراحی دیداری را دارد، از میان شرکت‌کنندگان انتخاب می‌کنند.
گروه های ویژهبهترین سایت از نظر ساختار و دسترسیهیات داوران با توجه به ملاک‌های داوری جشنواره وب و موبایل ایران در جلسه های مشورتی یک سایت را که از نطر ساختار ساده و قابل دسترس طراحی شده است را از میان شرکت کنندگان انتخاب می‌کنند.
گروه های ویژهبهترین اپلیکیشن موبایلهیات داوران با توجه به ملاک های داوری جشنواره وب و موبایل ایران در جلسه های مشورتی یک اپلیکیشن را در میان شرکت‌کنندگان انتخاب می‌کنند.
گروه های ویژهبهترین اپلیکیشن موبایل سال ۹۷این اپلیکیشن باید در سال ۹۷ طراحی و به صورت عمومی در اختیار کابران قرار گرفته باشد. هیات داوران با توجه به ملاک های داوری جشنواره وب و موبایل ایران در جلسه های مشورتی یک اپلیکیشن را در میان شرکت‌کنندگان انتخاب می‌کنند.
گروه های ویژهبهترین وب سایت (کسب و کار) سال ۹۷این کسب و کار باید در سال ۹۷ راه اندازی شده باشه و هایت داوران با توجه به ملاک های جشنواره از بین شرکت کنندگان و استارتاپ هایی که در سال ۹۷ راه اندازی شدن یکی را انتخاب میکنند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حامیان جشنواره وب و موبایل ایران

حامیان معنوی


اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور irvc انجمن فین تک پارادایس هاب

همکاران برگزاری


ایران سرور کافه بازار رایچت in1min

حامیان رسانه‌ای


GSM وبنا دیجیاتو زومیت اینتیتر Bourse News بی تیتر مجازیست کسب و کار ویجیاتو ایستنا اقتصاد ۲۴ زومتک تکراتو استارتاپ۳۶۰