آخرین اپیزود پادکست جشنواره وب و موبایل ایران رو از دست نده

کست باکس

بروزرسانی معیار های داوری جشنواره وب و موبایل ایران

معیار های داوری دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران بازبینی و بروزرسانی شدند.

جشنواره وب و موبایل ایران همواره کوشیده است با پیشروی تکنولوژی ها و معیار های استاندارد جهانی به سمت جلو حرکت کند و در مسیر رشد این حوزه گام به گام فرایند ها و قوانین را بروز رسانی کند.

بعد از اصلاح و بازبینی گروه بندی های جشنواره وب و موبایل ایران، این بار فرایند ها و معیار های داوری هم بار دیگر بازبینی شدند و با بررسی استانداردهای جهانی و در نظر گرفتن تکنولوژی های روز، دو معیار به معیار های داوری پیشین جشنواره وب و موبایل ایران اضافه شد.

این معیار ها “اینتر اکتیو بودن” و “نوآوری” می‌باشند:

اینتر اکتیو بودن

اینتراکتیو بودن همان روشی است که سایت به شما اجازه ی اجرای یک اکشن را میدهد.
منظور صرفا ux نیست و شامل امکان سرچ کردن، وجود چت روم ، نوتیفیکیشن های به جا و استفاده از گیمیفیکیشن ،فید بک لایو و غیره میشود.
این ها معیار هایی هستند که وب را از مدیا جدا کرده و باعث میشوند که متوجه شوید در حال مطالعه مطلب ساده یا تماشای فیلم نیستید. بلکه در انجام و اجرای عملکرد ها نقش دارید.

نوآوری

کار نوآورانه اغلب مرزهای آنچه قبلا انجام شده است را می کشد. وقتی نوآوری را در نظر میگیریم، بررسی میکنیم که آیا این ایده جدید است یا فقط روی یک ایده قبلی تکرار شده است. آیا کار به صورت اساسی با ایده ها، محصولات یا کارهای اجرا شده متفاوت است؟ آیا تکنولوژی اش کار می کند؟ آیا این نوآوری به توسعه تکنولوژی در آینده کمک میکند ؟
نکته: این معیار فقط مربوط به پیشرفت فنی است

 

معیار های قبلی داوری جشنواره وب و موبایل ایران :

کارکرد

کارکرد به معنای استفاده درست از فناوری‌های موجود می‌باشد. بدین معنا که یک وبسایت یا نرم افزار موبایل درست کار کند، در تمامی دستگاه‌ها به خوبی اجرا شود و تمامی لینک‌ها و دکمه‌ها کارایی لازم را داشته باشند.

محتوا

محتوا شامل اطلاعاتی است که برای استفاده کاربران فراهم شده است. این اطلاعات ممکن است به صورت متن، تصویر، ویدیو، صدا و غیره تهیه شده باشند. محتوای مناسب باید با توجه به مخاطب آماده شده باشد و با لحن مناسب و خلاقیت بالا، آنها را درگیر کند

تجربه کلی

تجربه کلی در استفاده از یک سایت فراتر از محتوا، کارکرد یا طراحی دیداری می‌باشد و موارد بیشتری را در بر می‌گیرد که معمولا غیر ملموس هستند. عواملی که باعث بازگشت دوباره کاربران می‌شوند و یا کاربران را بیشتر درگیر می‌کنند.

طراحی دیداری

طراحی دیداری همان المان‌های ظاهری می‌باشد. البته منظور از داشتن طراحی دیداری مناسب، استفاده از طرح‌های جدید و پیچیده گرافیکی نیست؛ بلکه مفهوم آن داشتن المان‌های ظاهری با کیفیت و مناسب با کاربران است که بتواند پیام خود را به آن‌ها منتقل کند.

ساختار و مسیر

ساختار و مسیر عبارت است از نحوه سازمان‌دهی محتوا و اولویت‌بندی اطلاعات و روشی که شما در یک سایت و نرم‌افزار موبایل هدایت می‌شوید. هدایت و مسیرگذاری مناسب باعث می‌شود تا شما چیزهایی که لازم دارید را راحت پیدا کنید و سریعا به جایی که می‌خواهید برسید.

تعامل

تعامل با مخاطب روشی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا ارتباطش با سایت و نرم افزارهای موبایل دو جانبه باشد. در واقع این همان چیزی است که وب و موبایل را از رسانه‌های دیگر مثل رادیو و تلویزیون جدا می‌کند. تعامل با کاربران شامل امکان جستجو، چت آنلاین، اعلان‌ها و… می‌باشند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حامیان جشنواره وب و موبایل ایران

حامیان معنوی


اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور irvc انجمن فین تک پارادایس هاب

همکاران برگزاری


ایران سرور کافه بازار رایچت in1min

حامیان رسانه‌ای


GSM وبنا دیجیاتو زومیت اینتیتر Bourse News بی تیتر مجازیست کسب و کار ویجیاتو ایستنا اقتصاد ۲۴ زومتک تکراتو استارتاپ۳۶۰