داستان یک مسیر ۱۵ ساله - سال پانزدهم و مسیری متفاوت

مشاهده

ارائه خدمات نوآورانه مالی در فین تک

به گزارش ستاد خبری دوازدهمین جشنواره وب و موبایل، رضا قربانی بنیانگذار فین تک در دومین روز اختتامیه جشنواره وب و موبایل با اشاره وضعیت فعالیت فعالان عرصه مالی گفت: دید مالی چیان به دنیا اینگونه است که هسته و مرکز اصلی کار خود را دنیا می‌دادند و ادبیات پیچیده ای دارند که فقط خودشات متوجه می‌شوند و کس دیگری سر در نمی‌آورد. این موضوع را عنوان کنم که اکثر آدم‌ها از برخی قوانین پیچیده مالی شاکی و گله مند هستند ولی شاید تنها قشری که این قوانین را دوست دارند همین مالی چیان هستند.

وی در ادامه همایش با اشاره به استفاده فین تک گفت: سوال اینجا بوجود می‌آید که فین تک چگونه استفاده می‌شود؟ هر کسب و کار وبی و غیر وبی آخر سر به این فرمول می‌رسد، «درآمد – سود = هزینه» که آیا این فرمول اصولی و درست است؟ ولی مالی چیان و بازارهای فرمول کاری که دارند «درامد- هزینه = سود» که اولین چیز برای بازارهای سود مهم است ولی برای صنعت کاری ما درآمد و سود را یکی می‌بینیم.

قربانی گفت: در صنعت اقتصادی سه اصل است که باید با آن توجه ویژه و نگاه علمی داشته باشیم از جمله، سرمایه که نگه داری شده و اضافه کردن آن می‌توان گفت واقعا سخت است. گام دوم، بهروری است که چطور در کار و سرمایه ای که داریم بهتر کار و عمل کنیم .گام سوم، نوآوری است که خیلی ساده باید به آن نگاه کرد که می‌توان گفت خلق پیشنهادی جدید و عملی است .

بنیانگذار فین تک با بیان اینکه فین تک کاربر نوآورانه فناوری خدمات مالی است افزود: فین تک خدمات فناوری در عرصه مالی را تاحدوی پوشش قرار می‌دهد از جمله بانک، بورس و بیمه است که می‌توان گفت مهمترین‌های اقتصاد بشمار می‌آید.

قربانی اظهار کرد: در ایران بیشتر خدمات مالی پیکان فلش به سمت بانک است یعنی فکر می‌کنند مالی و پول فقط در بانک است ولی با توجه به تورمی که در این چندسال بیشتر شده است تا حدودی بازار بورس را تکان داده ولی باز مردم پیکان فلش خود را به سمت بانک‌ها می‌برند .

وی تصریح کرد: بیمه، که فقط تعریفی از این صنعت داریم این است برای سابقه کاری از آن استفاده شود که تعریف غلطی در اقتصاد ما دارد. ولی در آمریکا یکی از صنعت‌های اصلی در اقتصاد را بیمه گذاشتند ولی در ایران به این شکل نیست. متاسفانه در ایران کل پول در بیمه مساوی با سود یک بانک خیلی کوچک است.

بنیانگذار فین تک با اشاره به رویکرد کاری بانک‌ها گفت: بانکی‌ها فکر می‌کنند کار خیلی سختی دارند انجام می‌دهند سپرده می‌گیرند از همین سپرده‌ها تسهیلات می‌دهند و بعد آن را تسویه می‌کنند. کل کار بانک‌ها به این شکل است. قرار بود در صنعت کسب و کار از دوستان کسب و کار سپرده بگیرند که این سپرده ها را اخذ کردند و قرار بود در قبال این سپرده تسهیلات بدهند که تسهیلات نداده‌اند و این ضعف اصلی بشمار می‌رود.

 

 

حامیان جشنواره وب و موبایل ایران

حامیان معنوی


اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور irvc انجمن فین تک پارادایس هاب

همکاران برگزاری


ایران سرور کافه بازار رایچت in1min

حامیان رسانه‌ای


GSM وبنا دیجیاتو زومیت اینتیتر Bourse News بی تیتر مجازیست کسب و کار ویجیاتو ایستنا اقتصاد ۲۴ زومتک تکراتو استارتاپ۳۶۰