داستان یک مسیر ۱۵ ساله - سال پانزدهم و مسیری متفاوت

مشاهده

فراستخواه: استارت آپ‌ها جامعه را به مصرف‌گرایی سوق می‌دهند

به گزارش ستاد خبری دوازدهمین جشنواره وب و موبایل، مقصود فراستخواه جامعه شناس در اختتامیه دوازدهمین جشنواره وب و موبایل با اشاره به ضرورت شناخت ایران برای استارت آپ‌ها در ایران گفت: باید به گونه ای این استارت آپ‌ها فعالیت کنند که بعنوان یک نوع تکنولوژی کسب و کار ظاهر شود. آن هم کسب و کار آنلاین که بصورت اجتماعی شناخته می‌شود. البته به نوبه خود نیز تا به امروز در ساخته شدن تحولات جامعه تاثیرگذار بوده است که می‌توان بیشتر از این هم تاثیر داشته باشد. استارت آپ‌ها یک ارتباط بین شما و اجتماع است که می‌توان روی اجتماع تاثیر بسزایی گذاشت.

وی در ادامه تصریح کرد: کسب و کار و بیزینس پلن شما نیز در یک اکوسیستم بزرگ اجتماعی اتفاق می‌افتد که بسته به وضعیت همبافت اجتماعی است؛ باید تمرکز خود را در این اکوسیستم گذاشت.

این جامعه شناس گفت: در حال حاضر استارت آپ‌ها، بخشی از زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد که می‌توان گفت سبک مصرف ایجاد می‌کند و اما خود مصرف به معنای پسامدرن نیست بلکه نوعی سبک زندگی است که این سبک باید تعریف مشخصی داشته باشد.

فراستخواه در ادامه این جشنواره تصریح کرد: در حال حاضر می‌توان گفت جامعه ایران دارای توده بحران یا جرم بحرانی شده است. توده بحران یا جرم بحران را می‌توان اینگونه تعریف کرد که یک جثه بحرانی است که براساس رشد مواد و مصالح و ظرفیت‌هایی است که شکل گرفته و جامعه را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی در ادامه گفت: جامعه ایران بشدت دگرگون شده و صفات عوض شده است و تغییرات نامتجانس شده و یکپارچگی در آن نیست.

حامیان جشنواره وب و موبایل ایران

حامیان معنوی


اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور irvc انجمن فین تک پارادایس هاب

همکاران برگزاری


ایران سرور کافه بازار رایچت in1min

حامیان رسانه‌ای


GSM وبنا دیجیاتو زومیت اینتیتر Bourse News بی تیتر مجازیست کسب و کار ویجیاتو ایستنا اقتصاد ۲۴ زومتک تکراتو استارتاپ۳۶۰