داستان یک مسیر ۱۵ ساله - سال پانزدهم و مسیری متفاوت

مشاهده

الفت نسب: دیواری کوتاه‌تر از کسب و کارهای مجازی در اقتصاد وجود ندارد

به گزارش ستاد خبری دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران، رضا الفت نسب دبیر دوازهمین جشنواره وب و موبایل در مراسم اختتامیه با اشاره به مشکلات سال جاری فعالین در این عرصه گفت: کسب و کار آنلاین سال بسیار سختی را پشت سر گذاشته اند. سالی توام با مشکلات و سردرگمی های فراوان از جمله، قطعی اینترنت گرفته تا متهم شدن کسب و کارهای پلتفرمی به بستر فساد و گرانفروشی که جای ابهام و سوال دارد؟

وی در ادامه این جشنواره با اشاره به اینکه در ایران داریم زندگی می کنیم و باید منتظر این گونه اتفاقات در عرصه وب و موبایل باشیم گفت: در ایران زندگی می کنیم و باید هر لحظه منتظر یک اتفاق غیر منتظره باشیم اما شرایط تا کجا قرار است اینطور باشد؟ تا کجا قرار است در سردرگمی و استرس قطعی اینترنت و ده ها مسئله دیگر به سر بریم؟

دبیر جشنواره وب و موبایل بیان کرد: انگار قرار است هر اتفاق ناگواری در این مملکت بیفتد یک سرش ما باشیم. قیمت مسکن بالا می رود ما مقصریم؟ قیمت خودرو همین طور؟ فروش کالای قاچاق هم؟ خرید با کارت سرقتی سارقان را هم ما باید جواب دهیم! واقعا دیواری کوتاه‌تر از کسب و کارهای مجازی در اقتصاد وجود دارد؟

الفت نسب با بیان اینکه بیش از ۱۶ نهاد به صورت مستقیم برای کسب و کارهای آنلاین تعیین تکلیف می کنند اظهار کرد: در حال حاضر می توان گفت بیش از ۱۶ نهاد بصورت اشکار با ما فعالیت می کنند که می‌توان گفت این موضوع یکی از افتخارات این عرصه به شمار می‌آید  ولی زمان بروز مشکلات صدایی از کسی در نمی آِید! که این همکاری چه فایده ای دارد؟ هر روز یک طرح یک حرف یک شیوه یک دستورالعمل.

وی گفت: اصلا امسال برای همین، هیچ مقام دولتی را برای سخنرانی دعوت نکردیم. تا کی بشنویم و دل خوش کنیم؟ البته ما به شخصیت فردی تمام مسئولین احترام کامل قائلیم و نقد ما صرفا نقد مطالبه گرایانه از مسئولین است.

دبیر دوازهمین جشنواره وب و موبایل یادآور شد: تا کی استارتاپ شهرستانی ما باید چشمش به حمایت فلان مسئول باشد ؟ تا کی باید بگوییم آقایان مهاجرت در این بخش جدی شده است؟ چرا چاره ای نمی اندیشید ؟

وی گفت: مملکتی که سلبریتی اش بابت سرکار گذاشتن یک ملت معاف مالیاتی می گیرد و کسب و کارها بخاطر نتوانستن در پرداخت مالیات جریمه می شوند همین می شود که می بینیم.

حامیان جشنواره وب و موبایل ایران

حامیان معنوی


اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور irvc انجمن فین تک پارادایس هاب

همکاران برگزاری


ایران سرور کافه بازار رایچت in1min

حامیان رسانه‌ای


GSM وبنا دیجیاتو زومیت اینتیتر Bourse News بی تیتر مجازیست کسب و کار ویجیاتو ایستنا اقتصاد ۲۴ زومتک تکراتو استارتاپ۳۶۰