داستان یک مسیر ۱۵ ساله - سال پانزدهم و مسیری متفاوت

مشاهده

علی کشفی: تیم سازی مهمترین مرحله کار استارتاپی است

به گزارش ستاد خبری دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران، علی کشفی در اختتامیه این جشنواره به بیان تجربه هایی برای راه اندازی استارتاپ پرداخت و اظهار کرد: فروش بسیار سخت است و باید به اندازه بازار توجه کرد.

وی ادامه داد: فلایتو در بهمن ۹۴ با پنج نفر استارت خورد، خرداد ۹۵ نسخه اولیه راه اندازی شد و امروز در بهمن ۹۸ حدود ۱۵۰ نفر هستیم و تاکنون به سه میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر خدمات دادیم.

بنیانگذار فلایتو با اشاره به اینکه مهمترین مسئله در راه اندازی استارتاپ تیم است، گفت: اعتقاد دارم اگر کسی توانایی تیم سازی را برای کسب و کار نداشته باشد نباید سراغ این کار رود. تیم باید مکمل باشند و افراد مختلف بتوانند بخش های مختلف کسب و کار را پوشش دهند.

کشفی با تاکید بر اینکه اعضای یک تیم باید همفکر و هم هدف باشند، بیان کرد: کسانی که در حالت عدم قطعیت هستند نمی توانند در تیم مفید باشند و کار کنند. تیم باید آماده مشکلات و سختی ها باشد. تمام کسب و کارهایی که امروز موفق هستند سختی های زیادی کشیدند. تمام تیم باید آگاه به کار گروهی باشند و توانایی همدیگر را درک کنند.

وی با اشاره به اینکه مورد مهم بعدی ایده است، گفت: واقعیت این است که در این زمانه تقریباً هیچ ایده ای نیست که تاکنون بر روی آن فکر نشده باشد، چیزی که امروز مهم است اجرای خوب ایده است.

بنیانگذار فلایتو افزود: مشکلی که برخی استارتاپ ها دارند نداشتن اندازه بازار است، باید به قطعیت برسید که در چه بازاری با چه ظرفیتی می خواهید کسب و کار راه اندازی کنید.

کشفی با تاکید بر اینکه بسیاری از استارتاپ ها تکراری هستند ولی بهتر از سایرین کار می کنند، ادامه داد: در این مسیر باید مطالعه زیاد داشته باشید و به سرعت مشکلات را بر اساس دانش و مطالعه ای که انجام می دهید برطرف کنید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این مسیر باید خوب بررسی کنید که آیا آدمی هستید که سختی های این کار را به جان بخرید و در نهایت اینکه تیم خوب می تواند کارهای بزرگی انجام دهد و هدفش را با بهترین شکل به نتیجه برساند.

انتهای پیام/

حامیان جشنواره وب و موبایل ایران

حامیان معنوی


اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور irvc انجمن فین تک پارادایس هاب

همکاران برگزاری


ایران سرور کافه بازار رایچت in1min

حامیان رسانه‌ای


GSM وبنا دیجیاتو زومیت اینتیتر Bourse News بی تیتر مجازیست کسب و کار ویجیاتو ایستنا اقتصاد ۲۴ زومتک تکراتو استارتاپ۳۶۰