داستان یک مسیر ۱۵ ساله - سال پانزدهم و مسیری متفاوت

مشاهده

تحلیلگر داده کافه بازار: میزان عرضه تقاضا و تمرکز بر رقابت سه شاخصه ارزیابی برنامه های موبایل در ایران

به گزارش ستاد خبری دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران، مهدی ناصری در مراسم اختتامیه این جشنواره به تبیین موضوع اندازه رشد و سودآوری صنعت برنامه های موبایل در ایران پرداخت و اظهار کرد: بهترین بازیکنان فوتبال نیز با چشم بسته نمی توانند بازی کنند، دسترسی به اطلاعات و شاخص های بازار باز شدن چشمی است که انتظار داریم برای یک اکوسیستم انجام شود تا بتواند با چشم باز به فعالیت بپردازد.

وی ادامه داد: کافه بازار سالهاست در گزارش های مختلف اطلاعاتی را به صورت عمومی منتشر می کند و اعتقاد داریم اشتراک این اطلاعات باعث می شود همه باهم رشد کنیم.

تحلیلگر داده کافه بازار با اشاره به اینکه رقابت در حوزه صنعت برنامه های موبایل ایران با سه سنجه مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: میزان عرضه و تقاضا و تمرکز رقابت در دسته های مختلف شاخص هایی است که بر اساس آن برنامه های موبایلی را ارزیابی می کنیم.

ناصری با تاکید بر اینکه از سال ۹۰ تا پاییز ۹۸ میزان عرضه کالاهای دیجیتال در دسته بندی های مختلف را در کافه بازار بررسی کردیم، بیان کرد: نمودار حاصل نشان می دهد که سال ۹۴ رشد خوبی در میزان عرضه در دسته های مختلف ایجاد شده و این روند در سال ۹۶ تثبیت شده است ولی در سال های اخیر با رشد منفی مواجه بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه ذائقه عرضه کننده ها نیز در طول این سالها تغییر کرده است،؛ ابراز کرد: ذائقه مشتریان در اوائل سرگرمی بود. اپلیکیشن های آموزشی و کاربردی نیز از ابتدا سهم خوبی داشته و دارند. در دسته بازی معمایی و اکشن اوائل سهم خوبی داشتند ولی امروز بیشترین سهم از آن بازی های اکشن است.

تحلیلگر داده کافه بازار در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه بررسی سودآوری با چند شاخص درست نیست، بیان کرد: ولی با شاخص هایی همچون ارزش طول عمر مشتری که یکی از سنجه های مهم در سنجش سلامت بیزینس است می توانیم ارزیابی کنیم که مشتری تا پایان عمر کاری با ما چه میزان سودآوری خواهد داشت.

ناصری افزود: بازیها در ایران ارزش طول مشتری بیشتری دارند علیرغم اینکه سهم بازار کمتری دارند و دذر این میان بازی هایی مانند استراتژی بیشترین ارزش طول عمر مشتریان را دارند.

وی خاطرنشان کرد: شاخص دیگر سود آوری نرخ تکرار خرید ۹۰ روزه است. این نرخ می گوید چند درصد از خریداران در طول ۹۰ روز بیش از یکبار از شما خریداری کردند و متریک بعدی میانگین تعداد روز رسیدن به ۱۰ هزار نصب فعال است. طبق این شاخصه با سرمایه گذار مذاکره کرده و برنامه ریزی می کنیم. بازی ها در ایران سریعتر به نصب ۱۰ هزار نصب فعال رسیدند و بعد از آن بازی و کلمات قرار دارند.

حامیان جشنواره وب و موبایل ایران

حامیان معنوی


اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور irvc انجمن فین تک پارادایس هاب

همکاران برگزاری


ایران سرور کافه بازار رایچت in1min

حامیان رسانه‌ای


GSM وبنا دیجیاتو زومیت اینتیتر Bourse News بی تیتر مجازیست کسب و کار ویجیاتو ایستنا اقتصاد ۲۴ زومتک تکراتو استارتاپ۳۶۰