داستان یک مسیر ۱۵ ساله - سال پانزدهم و مسیری متفاوت

مشاهده

شیراز، مقصد آخر

بنیان‌گذاران جشنواره وب‌وموبایل ایران در دوازدهمین رویداد برگزاری خود با شعار «ایران فقط تهران نیست» به هفت شهر اصفهان، مشهد، رشت، قزوین، یزد، بابلسر، شیراز رفتند. در هر شهری استارتاپ‌های بومی از دغدغه‌ها و مشکلات خود صحبت کرده و همچنین در هر رویداد، پنلی با هدف انتقال تجربه استارتاپ‌های موفق برگزار شد. کمبود نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که این شهرها با آن دسته و پنجه نرم می‌کنند.

مجید حسینی‌نژاد، بنیان‌گذار علی بابا از سخنران دیگر این رویداد بود. او سهم علی بابا از پروازهای خارجی را ۲ تا ۳ درصد اعلام کرد. او معتقد است که در گذشته اکوسیستم گردشگری ایران متعلق به هتل‌ها و آژانس‌های مسافرتی بوده اما امروزه با رشد این اکوسیستم باید به استارتاپ‌های فعال در این حوزه توجه بیشتری شود.

حسینی‌نژاد در ادامه هوش‌مصنوعی را بهترین حوزه برای ورود استارتاپ‌ها دانست و از سرمایه‌گذاری خود و تیم‌سازی در استارتاپ دستیار صوتی «دابی» با یک تیم چهار نفره خبر داد.

او در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره هدف حضورش به عنوان نماینده استارتاپ‌ها در اتاق بازرگانی گفت: «در همان‌روزهای اول که وارد اتاق بازرگانی شدم یک لیست بلند از برنامه‌های اجرایی در اختیارم قرار دادند، که طبق این لیست از ابتدا وظایف همین بوده و در آینده نیز همین خواهد بود. اما هدف من برای ورود به این محیط اول توسعه گردشگری و دوم تغییر ساختار سنتی اتاق بازرگانی بود. از همان روزهای ابتدایی متوجه شدم که باید روی هدف دوم خود خط بکشم.»

او در ادامه اضافه کرد: «بعد از مدتی فعالیت در این محیط متوجه شدم ساختار اتاق بازرگانی بر پایه حفظ منافع اقتصادی است. از این رو تصمیم به استعفا گرفتم که با مقاومت دوستان مواجه شدم. در نهایت تصمیم گرفتیم کمیسیونی جدید با افراد فعال اکوسیستم استارتاپی بسازیم. در این ساختار جدید یک چشم‌انداز ۵سال بدون محدودیت در نظر گرفته شده است. برای رسیدن به این چشم‌انداز نوآفرینی لازم بود. در مرحله اول ما نیازها و نوآفرین‌ها را شناسایی کردیم. سپس بعد از چند بار رفت و آمد به مجلس و جلسه با وزیر و مشورت با کارشناس‌های حوزه گردشگری، وزیر به ما وعده بررسی همه نوآفرین‌ها و برداشتن قدم‌های اجرایی را داد.»

گزارش کامل ای‌چیزها را اینجا بخوانید

حامیان جشنواره وب و موبایل ایران

حامیان معنوی


اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور irvc انجمن فین تک پارادایس هاب

همکاران برگزاری


ایران سرور کافه بازار رایچت in1min

حامیان رسانه‌ای


GSM وبنا دیجیاتو زومیت اینتیتر Bourse News بی تیتر مجازیست کسب و کار ویجیاتو ایستنا اقتصاد ۲۴ زومتک تکراتو استارتاپ۳۶۰