داستان یک مسیر ۱۵ ساله - سال پانزدهم و مسیری متفاوت

مشاهده

بورسی‌ها جزو کم‌مشارکت‌ترین / رقابت بیش از ۲هزار وب‌سایت و اپلیکیشن

به نقل از بورس‌نیوز:  کنفرانس خبری اختتامیه جشنواره وب و موبایل ایران امروز برگزار شد.

این جشنواره همواره سعی داشته تا بتواند یک پل ارتباطی بین فعالان این حوزه با یکدیگر را ایجاد کند تا با انتقال تجربه از نسلی به نسل دیگر، شاهد رشد کارآفرینان جوان کشور باشد؛ از سوی دیگر، اهدافی همچون ایجاد ارتباطی پایدار و مفید بین فعالان این حوزه با دولت، حاکمیت در دستور کار بوده تا با شفاف‌سازی و سالم نگاه داشتن این فضا و نشان دادن منافع مشترک تمامی بازیگران این اکوسیستم، گام‌های مثبتی در راستای تعامل برداشته شود.

در دوره ۱۲ ساله گذشته حدود ۲۱۵۱۳ وب‌سایت و ۷۴۱۲ اپلیکیشن در دوازدهمین دوره این جشنواره حضور داشتند که ۲۸۳۸ اثر در این جشنواره شرکت کرد و البته ۲۱۳۱ اثر نیز جزو تایید کمیته ثبت آثار بود.

آمارهای این دوره جشنواره

از این بین باید اشاره شود که از ۲۵۶۶ وب‌سایتی که اعلام آمادگی کرده بودند حدود ۱۹۰۲ وب‌سایت تایید شد و از سوی دیگر از ۵۲۶ اپلیکیشن موبایل، حدود ۴۵۲ اپلیکیشن به تایید رسید.

از سوی دیگر باید اشاره شود که تعداد آرای ثبت شده و مشارکت حدود ۱۸۲ هزار و ۲۰۹ رای بوده که ۲۶۹۱ نفتر مشارکت در مرحله نخست به ثبت رسیده و از طرف دیگر ۳۰۲ هزار و ۳۸۵ رای نیز به‌عنوان رای‌گیری مردم خودنمایی می‌کند.

در مرحله داوری‌ها نیز حدود ۲۸ داور عضو شواری داوری و ۲۱ نفر حضور در روز داوری شورا را تجربه کردند.

تاکنون ۶۲۱ داور در مراحل ارزیابی نهایی و داوری‌های دوازدهمین دوره جشنواره وب‌وموبایل حضور داشتند که حدود ۹۲ هزار و ۱۸۱ رای در مرحله نهایی به وب‌سایت‌ها تا به امروز صادر شده و حدود ۷۳ هزار و ۴۷۹ رای نیز به اپلیکیشن‌ها تعلق یافته است.

نگاهی به تندیس‌ها

تاکنون ۵۱ تندیس برای بهترین وب‌سایت‌ها، ۳۴ تندیس برای بهترین اپلیکیشن‌ها موبایل و البته ۱۸ تندیس نیز مربوط به گروه‌های ویژه اختصاص خواهد یافت.

مشارکت در گروه‌ها
در این بخش نیز می‌توان به تعداد ۲۶۳ فروشگاه‌های تخصصی؛ ۱۹۹ خدمات مربوط به کسب‌وکارهای؛ ۱۶۶ فروشگاه آنلاین یا خرید آنلاین؛ ۱۵۶ شرکت یا موسسه خصوصی؛ ۱۰۹ آموزش آنلاین و البته ۱۰۷ وب سایت شخصی اشاره داشت.

از طرف دیگر، نیازمندی‌ها، خرید بلیت سینما و تاتر، تامین‌کنندگان اینترنت و زیرساخت‌ها، شرکت‌های بورسی و بانک و بیمه و بازی‌های آنلاین تحت وب، کم‌مشارکت‌ترین گروه‌ها بودند.

هفت‌شهر سال ۹۹
شهر‌های اصفهان، مشهد، رشت، قزوین، یزد، بابلسر، شیراز جزو هفت‌شهر سال جاری بوده که بیش از ۲ هزار نفر در مراسم حضور داشته که ۵۰ سخنران بومی و ۱۰ سخنران کلیدی از تهران در این برنامه‌ها حضور به‌عمل آورده‌اند.
برای جشنواره دوره آتی نیز تاکنون تبریز، کرمان، اهواز، بندرعباس تایید شده، اما ۴ شهر دیگر نیز در مرحله ابتدایی تایید قرار گرفته‌اند.

به گزارش بورس‌نیوز، رضا الفت نسب، ⁦دبیر اجرایی جشنواره وب و موبایل با ابراز امیدواری به ادامه برگزاری رویداد‌های هفت‌شهر در سال ۹۹، گفت: «تبریز، کرمان، اهواز و بندرعباس از جمله شهر‌هایی هستند که رویداد هفت شهر جشنواره وب و موبایل ایران در سال ۹۹ در آن‌ها برگزار خواهد شد.»

او در رابطه با رویداد‌های هفت‌شهر جشنواره وب و موبایل ایران در سال ۹۸ گفت: «در سال ۹۸ بخش استانی جشنواره وب و موبایل ایران به نام هفت‌شهر در اصفهان، مشهد، رشت، قزوین، شیراز، یزد و بابلسر برگزار شد. در مجموع حدود ۲۰۰۰ نفر در این ۷ رویداد شرکت کردند. بیش از ۵۰ سخنران بومی و ۱۰ سخنران کلیدی از تهران در این رویداد‌ها سخنرانی کردند و از ۲۰ استارتاپ استانی در این هفت شهر تقدیر شد.»

شکست کمپین سیل کارآفرینی

الفت‌نسب ⁦‪از شکست کمپین سیل کارآفرینی که قرار بود پیوست فرهنگی دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران باشد خبر داد و گفت: «در دوره یازدهم جشنواره وب و موبایل ایران با مشارکت فعالان اکوسیستم استارتاپی، مدرسه‌ای را در شیرآباد در استان سیستان و بلوچستان تکمیل کردیم. جشنواره وب و موبایل ایران امسال به کمک فعالان اکوسیستم استارتاپی در روستای سرباز در استان سیستان و بلوچستان یک‌مدرسه خواهد ساخت.»

دبیر اجرایی جشنواره وب و موبایل ایران در رابطه با حضور مقامات دولتی و حاکمیتی در اختتامیه جشنواره وب و موبایل ایران گفت: «با توجه به مسائلی که در سال‌جاری پیش آمد تصمیم گرفتیم از مقامات صرفا برای حضور، بازدید از جشنواره و گوش دادن به صحبت‌های فعالان اکوسیستم استارتاپی دعوت شود و مقامات در این رویداد سخنرانی نخواهند داشت.»

میلاد احرام‌پوش، ⁦‪هم‌بنیانگذار جشنواره وب و موبایل ایران، کمپین‌های مسئولیت اجتماعی و رویداد‌های استانی جشنواره وب و موبایل ایران را در راستای شعار ایران فقط تهران نیست دانست و گفت: ‏مراسم اختتامیه جشنواره وب و موبایل ایران هفته آینده در تهران برگزار می‌شود. تمرکز اختتامیه دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران ارائه محتوای خوب است و کارگاه‌های جانبی در اختتامیه این دوره از جشنواره وب و موبایل ایران حذف شده است

حامیان جشنواره وب و موبایل ایران

حامیان معنوی


اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور irvc انجمن فین تک پارادایس هاب

همکاران برگزاری


ایران سرور کافه بازار رایچت in1min

حامیان رسانه‌ای


GSM وبنا دیجیاتو زومیت اینتیتر Bourse News بی تیتر مجازیست کسب و کار ویجیاتو ایستنا اقتصاد ۲۴ زومتک تکراتو استارتاپ۳۶۰