داستان یک مسیر ۱۵ ساله - سال پانزدهم و مسیری متفاوت

مشاهده

استارتاپ های مازندران حول محورهای توسعه این استان راه‌اندازی شوند

بابلسر، ۵ دی ۹۸ میزبان ششمین رویداد هفت‌شهر جشنواره وب و موبایل ایران بود. الفت نسب، عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کاهای مجازی اولین سخنران این رویداد بود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی با بیان اینکه ‏قرار بود دولت خسارات قطع اینترنت را محاسبه و جبران کند، گفت: «‏جبران خسارت قطع اینترنت توسط دولت شبیه شوخی است، چون اگر‌ دولت توان جبران خسارت داشت، خسارت سیل را جیران می‌کرد.»

الفت نسب در رابطه با رمز دوم پویا، گفت: «‏اگر طرح رمز پویا با این روش اجرا شود خرید اینترنتی سخت و وقت‌گیر خواهد شد. ‏بانک‌مرکزی برای تحمیل رمز پویا اکوسیستم استارتاپی را دچار زحمت نکند.اجبار در این طرح قابل درک نیست.»

آقاجانی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران از دیگر سخنرانان رویداد هفت شهر جشنواره وب و موبایل در بابلسر بود. ‏آقاجانی با بیان اینکه سند چشم‌انداز توسعه ۵ محور را برای توسعه مازندران در نظر گرفته است، گفت: «‏کشاورزی، صنایع تبدیلی، گردشگری و میزبانی، فناوری‌های پیشرفته و ترانزیت ۵ محور توسعه استان مازندران هستند و ‏بهترین استارتاپ‌های مازندران باید در این ۵ محور فعالیت کنند.»

رضا قربانی، بنیان‌گذار راه پرداخت سخنرانی خود را با معرفی راه‌های کسب سود آغاز کرد. قربانی سرمایه، کار و نوآوری را راه‌های کسب سود معرفی کرد و گفت: «‏نوآوری خلق یک پیشنهاد جدید و عملی است و معمولا به دلیل نبود نظم زمین می‌خورد. ‏فین‌تک کاربرد نوآورانه فناوری در خدمات مالی است که دارای سه بخش است: بانک، بورس و بیمه. ‏اینستاگرام و واتس‌اپ هنوز به سوددهی نرسیده‌اند ولی چشم‌انداز سودآوری خوبی دارند. چشم انداز سودآوری باید از روز اول برای استارتاپ مشخص باشد.»

پنل بررسی چالش‌های اکوسیستم استارتاپی استان مازندران با حضور علی موسوی، هم‌بنیانگذار آموزش آنلاین، کامیار راد، مدیرعامل استارتاپ استودیو ابن اریجین، رضا فاضلی مدیر فروشگاه اینترنتی رنگین کمان، شایان شلیله، عضو انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی تهران و با مدیریت محمد مهدی دمیرچی، خبرنگار وبنا برگزار شد.

شایان شلیله، بنیانگذار جشنواره وب و موبایل ایران در خصوص قطعی اینترنت گفت: «باید به راهکار‌های بعد از قطع اینترنت فکر کرد.» وی ادامه داد: «مبحث مهم در این میان “زیرساخت ” و ارتباط بین نهاد‌های فعال است. بخشی از زیرساخت‌ها در اختبار دولت بوده و به اشتباه با نام اینترنت ملی شناخته شده است. مسئله اینجاست که برخی زیرساخت‌های مهم در داخل کشور وجود نداشته و این امر ایجاد مشکل می‌کند.»

بنیانگذار جشنواره وب و موبایل ایران در خصوص اکوسیستم‌های بومی اظهار داشت: «به جز تهران، دیگر شهر‌ها امکاناتی حتی بیشتر از پایتخت دارند، نیروی کاری قیمت پایین تری داشته و راه اندازی یک کسب و کار نیز هزینه کمتری می‌برد. پیشنهادی که می‌توان داشت پیدا کردن مدل تجاری (business model) شهر مورد نظر بوده ونکته مهم این است که قابلیت گسترش در فضای شهری و در سطح دیگر شهر‌ها را نیز داشته باشد. یافتن نیروی انسانی و افراد فعال نیز از نکات مهم این روش خواهد بود.»

کامیار راد، مدیرعامل اوبن اوریجین در خصوص قطعی اینترنت گفت: «بعد از این اتفاق، می‌توان گفت اکثر نیرو‌ها به فکر مهاجرت از ایران هستند. حفظ نیروی فنی در تیم، یکی از چالش‌های مهم در این زمینه است. لازم است استراتژی و برنامه ریزی‌های خاصی در بررسی چالش‌های اکوسیستم استان مازندران چیده شود.»

در پایان از سمیار، حمل ۲۴ و بای مانی به عنوان سه استارتاپ برتر استان مازندران تقدیر شد.

حامیان جشنواره وب و موبایل ایران

حامیان معنوی


اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور irvc انجمن فین تک پارادایس هاب

همکاران برگزاری


ایران سرور کافه بازار رایچت in1min

حامیان رسانه‌ای


GSM وبنا دیجیاتو زومیت اینتیتر Bourse News بی تیتر مجازیست کسب و کار ویجیاتو ایستنا اقتصاد ۲۴ زومتک تکراتو استارتاپ۳۶۰