داستان یک مسیر ۱۵ ساله - سال پانزدهم و مسیری متفاوت

مشاهده

شورای داوری و قوانین مربوط به مرحله دوم

مرحله دوم داوری دهمین جشنواره وب و موبایل ایران در تاریخ ۷ بهمن ماه آغاز می‌شود. در این مرحله، ۲۰ نفر از افراد فعال، متخصص و باتجربه در زمینه‌های برنامه‌نویسی، محتوا، طراحی وب، تجربه کاربری که به طور کامل با بخش های مختلف وبسایت‌ها و نرم‌افزار‌های موبایل آشنایی دارند، در ۵ و ۶ بهمن ماه، گرد هم جمع می‌شوند و به بررسی تخصصی و دقیق وب‌سایت‌هایی که بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند، می‌پردازند. اسامی ۵ کاندیدای اصلی بعد از این مرحله معرفی می‌شوند و سپس برنده‌ی نهایی هر گروه، توسط آرای داورهای مرحله اول مشخص می‌شود.

برای آشنایی با شورای داوری می‌توانید اسامی آن‌ها را از صفحه داوری مشاهده بفرمایید. ضمناً می‌توانید برنامه داوری را از اینستاگرام پایگاه خبری وبنا به طور زنده مشاهده بفرمایید.

قوانین مربوط به مرحله‌ی دوم داوری:

یکی از چالش‌های داوری جشنواره وب و موبایل ایران هم امتیاز بودن بعضی آثار است. معمولا ۳ یا ۴ وب‌سایت با رای مساوی وجود دارند و انتخاب سایت چهارم و پنجم در برخی گروه‌ها به مشاوره نیاز دارد. شورای داوری ابتدا آرای وب‌سایت‌ها را بررسی میکند و وب‌سایت هایی که بیشترین رای را دارند جدا میکند. در مواردی که وب‌سایت ها آرای مساوی یا اختلاف کمی با رتبه ۴ و ۵ دارند، با بررسی دقیق سایت های نهایی را برای کاندیدا شدن انتخاب کنند.

در نظر داشته باشید، این شورا میتواند در موارد خاص وب‌سایتی که به عنوان وب‌سایت اول، دوم و سوم گروه خود انتخاب شده را نیز از کاندیدا حذف کنند، البته اگر یکی از اعضای شورای داوری ذینفع یکی از وب‌سایت‌ها باشد، آن شخص نمی‌تواند در آن بخش از داوری حضور داشته باشد. این موارد خاص عبارتند از: 

 

  1. دامنه‌ی وب‌سایت ثبت نام شده به یک آدرس دیگر ریدایرکت میشود.
  2. موضوع سایت با گروهی که وب‌سایت مورد نظر در آن شرکت کرده است، همخوانی ندارد.
  3. وب‌سایت مورد نظر در طول داوری بیش از ۲۴ ساعت در دسترس نبوده است.
  4. وب‌سایت مورد نظر با توافق داوران نقض کننده کپی رایت باشد.
  5. وب‌سایت مورد نظر با توافق داوران از قالب کپی، و یا مشابه دیگر سایت های معروف ایرانی یا خارجی استفاده کرده است.
  6. با توافق و نظر داوران وب‌سایت مورد نظر از قوانین جمهوری اسلامی تابعیت نمی کند. این قوانین شامل توهین به مقدسات و دین، عدم رعایت شئونات اسلامی، فیلتر بودن و تمام مواردی که در قوانین ثبت نام در جشنواره وب و موبایل ایران به آن اشاره شده است می شود.
  7. محتوای وب سایت در طول ۳ ماه گذشته به روز رسانی نشده است (درخصوص برخی از گروه ها مانند سایت های شخصی این زمان ۱۲ ماه است)

 

داوری نهایی و انتخاب وبسایت برتر از میان کاندیدا

پس از بررسی نهایی و انتخاب کاندیدا توسط شورای داوری، بخش دوم رای گیری به صورت عمومی در پنل برای همه باز خواهد شد. در این بخش، هر فردی که یک سایت تایید شده داشته باشد، می‌تواند به سایت‌ها رای بدهد تا از میان کاندیدا، سایت برتر هر گروه مشخص شود.

نکته قابل توجه در مرحله دوم داوری تفاوت نمایش وب‌سایت‌ها به داوران است. در این مرحله، داوران وبسایت های منتخب هر گروه را، به صورت یکجا مشاهده میکنند.

برای مثال ۵ کاندیدای گروه آموزشی به صورت یکجا به داور نمایش داده میشود و داور حق انتخاب تنها یک سایت را دارد. پایان مرحله دوم داوری صبح ۲۵ بهمن ماه خواهد بود و در این تاریخ امکان رای گیری بسته میشود و سایت های برتر در روز مراسم معرفی میشوند.

 

 

۲ دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است

  1. سلام ما بالاخره متوجه نشدیم آیا ی گروه تخصصی که در زمینه وب سایت صاحب نظرن , و تحصیلکرده قراره داوری کنن یا افراد عادی که وب سایت دارن

    • در واقع هر دو. یک دور تمام کسانی که اثر ثبت کردند داوری کردند، نتایج اون آرا، توسط شورای داوری بررسی شد، و یک بار دیگه همه رای میدن. تفاوت این مرحله با مرحله قبل اینه که هر ۵ کاندیدا با هم نمایش داده میشن

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حامیان جشنواره وب و موبایل ایران

حامیان معنوی


اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور irvc انجمن فین تک پارادایس هاب

همکاران برگزاری


ایران سرور کافه بازار رایچت in1min

حامیان رسانه‌ای


GSM وبنا دیجیاتو زومیت اینتیتر Bourse News بی تیتر مجازیست کسب و کار ویجیاتو ایستنا اقتصاد ۲۴ زومتک تکراتو استارتاپ۳۶۰