داستان یک مسیر ۱۵ ساله - سال پانزدهم و مسیری متفاوت

مشاهده

مراحل ثبت اثر در چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران

در این مطلب میخوایم یه راهنمای کامل از مراحل ثبت نام در جشنواره وب و موبایل ایران رو به آموزش بدیم. در اواین مرحله باید وارد سایت جشنواره وب و موبایل ایران بشید. از منوی بالای سایت روی دکمه ورود کلیک کنید تا بتونید وارد بخش داشبرد کاربری بشید. برای ورود به سایت جشنواره چند راه وجود داره. ورود با گوگل،‌ لینکدین و ساخت حساب کاربری با ایمیل.

البته پیشنهاد ما عضویت از طریق گوگل  و یا لینکدین هست. چون دیگه نیاز به تایید آدرس ایمیل هم وجود نداره و به راحتی می تونید وارد سایت بشید. البته در صورتی که از طریق گذشته <ساخت حساب کاربری> برای ایجاد یک حساب جدید اقدام کنید با هر ایمیلی میتونید در سایت عضو بشید . فقط پس از این مرحله یک ایمیل از طرف جشنواره وب و موبایل ایران برای شما ارسال میشه که باید ایمیل خودتون رو تایید کنید. بعد از تایید آدرس ایمیل ،‌ می‌تونید وارد سایت بشید.

بعد از اینکه وارد شدید. امکانات اصلی و مهم جشنواره وب و موبایل ایران از طریق منوی سمت راست در اختیار شما هست. برای اینکه یک اثر جدید رو ثبت کنید باید از منوی سمت راست <ثبت اثر> رو بزنید. توجه کنید که اثر در جشنواره وب و موبایل به کسب و کار شما گفته میشه . که برای ثبت وب سایت از طریق همین سایت جشنواره میتونید اقدام کنید و در صورتی که کسب و کار شما دارای اپلیکیشن موبایل اندرویدی باشه،‌ برای اضافه کردن اپلیکیشن موبایل به اثر (یا همون کسب و کار) باید به سایت کافه بازار مراجعه کنید و اپلیکیشن موبایل خودتون رو در به اثر (یا کسب و کار) در جشنواره وب و موبایل ایران اضافه کنید.

 

پیشنهاد میکنیم که حتما راهنمای اضافه کردن اپلیکیشن اندرویدی به اثر در جشنواره وب و موبایل ایران رو در وبلاگ ما مطالعه کنید.

بعد از اینکه وارد بخش ثبت اثر جدید باید اطلاعات اولیه اثر رو وارد کنید. در وارد کردن نام وب سایت خیلی دقت کنید. امکان تغییر دامنه در آینده امکان پذیر نیست.

  • عنوان اثر به فارسی
  • عنوان اثر به انگلیسی
  • آدرس وب سایت
  • سال شروع فعالیت

بخش اول اطلاعاتی هست که شما باید برای ثبت اثر وارد کنید.

بخش دوم مربوط به دسته بندی اثر یا کسب و کار شما میشه.

انتخاب دسته بندی اهمیت زیادی داره در صورتی که دسته بندی که انتخاب میکنید با گروه بندی های جشنواره وب و موبایل ایران یکی نباشه. سایت شما پس از بررسی توسط کمیته ثبت آثار تایید نمیشه و شما باید گروه بندی سایت خودتون رو تغییر بدید. هر اثر حداکثر ۴ بار می تونه گروه خودش رو تغییر بده . پس در انتخاب گروه دقت کنید.

 

 

انتخاب درست گروه

یکی از دلایل اصلی رد شدن اثار در بخش داوری، عدم انتخاب گروه درست هست. خیلی وقت ها خیلی کسب و کارهای خوبی به دلیل اینکه گروه نادرستی رو انتخاب کردن رد میشن. توضیحات گروه ها رو در صفحه صفحه معرفی گروه های جشنواره وب و موبایل ایران مطالعه کنید و به شاخه ای که اثر خودتون رو در اون ثبت میکنید خیلی دقت کنید. ما در جشنواره وب و موبایل ایران چهار تا شاخه اصلی داریم. سایت های محتوای، شرکتی و اطلاع رسانی،‌ کسب و کار و بازی . شاخه محتوا برای سایت های تولید کننده محتوا هستش، شاخه کسب و کار برای شرکت هایی هست که سرویس های خودشون رو به صورت آنلاین ارایه میکنند و شاخه شرکتی و اطلاع رسانی برای شرکت هایی هست که سرویس ها و خدمات شون از طریق اینترنت نیست ولی سایت و یا اپلیکشن دارن. در انتخاب شاخه خیلی دقت کنید.

 

نکته مهم دیگه قراردادن لوگو استارتاپ یا کسب و کار شماست

هر استارتاپ و کسب و کاری برای خودش یک لوگو داره و خیلی وقت ها بیشتر از دامنه و یا اسم شما، لوگوی کسب و کار شماست که به چشم آدم ها میاد، حتما وقتی که دارید اثرتون رو ثبت میکنید یا وقتی که دارید اون رو ویرایش میکنید، از طریق ورود به پنل کاربری در سایت جشنواره وب و موبایل ایران، لوگو کسب و کار خودتون رو وارد کنید. این لوگو باید حتما در سایز مربع باشه یعنی طول و عرض عکسی که اپلود میکنید دقیقا یکی باشه و نباید کمتر از ۲۵۰ پیکسل باشه.

 

توضیحات اثر مهم ترین بخش یک پروفایل

بدون شک یکی از مهم ترین بخش های هر اثر در جشنواره وب و موبایل ایران که هم در رای گیری مردمی و هم در بخش داوری مورد توجه قرار میگیره بخش توضیحات اثر هست. این چند تا نکته رو برای نوشتن یه توضیح خوب از کسب و کارتون رعایت کنید.
اول از همه اینکه اینجا بخش تبلیغات شما نیست، درواقع اینجا بخشی هستش که شما باید به صورت دقیق سرویسی که ارائه میدید رو معرفی کنید. پس از شعار های تبلیغاتی استفاده نکنید و کامل و شفاف سرویستون رو توضیح بدید.

دقت کنید که توضیحات اثر و کسب و کار خوتون رو در جشنواره وب و موبایل ایران برای کی مینویسید، بزرگترین اشتباه این هست که این توضیحات برای موتور های جستجو نوشته بشه. هم کمترین اهمیت رو در بخش seo داره و هم به شدت داورا رو از اصل داستان که آشنا شدن با نوع فعالیت کسب و کار شماست منحرف میکنه، بنابرین سعی کنید خیلی کوتاه در ۲۰۰ کلمه بگید که کسب و کار شما کار چیه.

از کپی و پیست کردن مطلب از جاهای دیگه خودداری کنید، علامت های ستاره * و – و + و …  کاربرد ندارن، هر چقدر ساده تر و کوتاه تر بهتر. واقعا پیشنهاد میکنیم تو سه جمله اول یا پاراگراف اول بگید کارتون چیه و کلا کسب و کار شما چیکار میکنه.

 

تایید مالکیت

در مرحله بعد باید مالکیت اثر خودون رو تایید کنید. ۳ روش تایید از طریق ایمیل ، از طریق dns و فایل وجود داره . اگر روش ایمیل رو انتخاب کنید به ادرس info و admin دامنه ای که ثبت کردید یک کد تایید مالکیت ارسال میشه که باید در کادر مربوطه اون رو انتخاب کنید

 

 

دقت کنید که وقتی که گذیته تایید مالکیت از طریق ایمیل رو انتخاب میکنید باید حتما به ایمیل admin@ ویا info@ نامه دامنه ای که وارد کردید دسترسی داشته باشید. اگر این ایمیل ها رو ندارید باید جتما به صورت موقت هم این آدرس ها ایجاد بشه تا ایمیل تایید کد تایید مالکیت رو دریافت کنید.

اگر از طریق فایل نیاز دارید که مالکبیت سایت خودتون رو تایید کنید حتما دقت کنید که فایل در آدرس درستی در سایت شما قرار گرفته . اگر سایت شما وردپرس هست حتما آدرس سایت رو به صورتی دستی وارد کنید و اطمینان داشته باشید که پیام ۴۰۴ نمایش داده نمیشه .

در صورتی که گذینه DNS رو انتخاب کرده باشید باید کدی که به شما داده میشه رو در پنل دامنه خودتون وارد کنید . بعد روی دکمه تایید مالکیت کلیک کنید. قبل از کلیک کردن روی دگمه <تایید مالکیت از طریق DNS>

در صورت که گذشته فایل رو انتخاب کردید فایلی که به شما داده میشه رو باید روی هاست خودتون وارد کنید . فقط دقت کنید که اگر دامنه شما باید دقیقا هم از نظر https و http و هم ایکه سایت شما با www باز میشه یا با آدرسی که برای تایید فایل روی هاست به شما نمایش داده میشه یکی باشه .

 

بعد از تایید مالکیت سایت باید از داشبرد به بخش آثار من برید و روی دکمه شرکت در جشنواره کلید کنید.

در پیامی که به شما نمایش داده میشه تایید گروهی که در اون شرکت میکیند رو مجددا به شما نمایش میده پس از تایید این مراحل سایت شما در جشنواره وب و موبایل ایران شرکت داده میشه .

 

توجه داشته باشید که اگر سایت شما اپلیکشن هم داره باید به پنل کافه بازار مراجعه کنید و اپلیکیشن خودتون رو از طریق کافه بازار در جشنواره شرکت بدید.

در صورتی که سایت شما تایید بشه یک ایمیل تایید اثر از طرف جشنواره وب و موبایل ایران برای شما ارسال میشه . در صورت یک اثر شما در کمیته ثبت آثار تایید نشه . دلیلی رد شدن سایت از طریق ایمیل به شما اعلام میشه که با بررسی اون میتونید سایت خودتون رو مجددا در جشنواره شرکت بدید.

حتما این مطلب چند پیشنهاد مهم برای ثبت اثر در جشنواره وب و موبایل ایران رو مطالعه کنید.

امیدواریم که شما یکی از برنده‌های تندیس بهترین اپلیکیشن در جشنواره وب و موبایل ایران باشید.

۴ دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است

    • مهلت ثبت‌نام در چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران در ۳۰ دی ماه ۱۴۰۰ به پایان می رسد.

  1. حتما باید اپلیکیشن در داخل کافه بازار باشد؟ راه دیگه نداره؟

    • سلام بله در حال حاضر برای ثبت اپلیکیشن باید از طریق کافه بازار اقدام بشه

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حامیان جشنواره وب و موبایل ایران

حامیان معنوی


اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور irvc انجمن فین تک پارادایس هاب

همکاران برگزاری


ایران سرور کافه بازار رایچت in1min

حامیان رسانه‌ای


GSM وبنا دیجیاتو زومیت اینتیتر Bourse News بی تیتر مجازیست کسب و کار ویجیاتو ایستنا اقتصاد ۲۴ زومتک تکراتو استارتاپ۳۶۰