داستان یک مسیر ۱۵ ساله - سال پانزدهم و مسیری متفاوت

مشاهده

۱۰ سال با وب فارسی

۱۰ سال پیش در چنین هفته ای فیسبوک اعلام کرد که مایکروسافت ۲۴۰ میلیون دلار در فیسبوک سرمایه گذاری کرد. بر اساس این قرارداد یک همکاری برای تبلیغات بین این دو شرکت اتفاق افتاد.

در همین سال، استیو جابز در سالن کنفرانس MACWorld در شهر سان فرانسیسکو iPhone را معرفی کرد و اظهار کرد که «این تلفن همراه دست کم ۵ سال از تمام تلفن های همراه روز جلوتر است.» که کاملا درست بود. iPhone تنها یک تلفن همراه که میتوان با آن وبگردی کرد و آهنگ گوش داد نبود، یک انقلاب دیجیتالی بود.

اولین سال برگزاری جشنواره وب ایران سال ۱۳۸۷ بود و از سال ۱۳۹۲ به منظور هم‌افزایی بیشتر، با جشنواره موبایل ایران ادغام شد. پس از آن، هر سال شاهد برگزاری بزرگ‌ترین رویداد ایران در حوزه وب و موبایل هستیم.

ما به بهانه برگزاری دهمین دوره جشنواره وب و موبایل ایران به سراغ برخی از فعالان وب رفتیم و در مورد فعالیت هایشان در ده سال گذشته پرسیدیم.

برای ما جالب است بدانیم شما ۱۰ سال پیش چه فعالیتی در وب داشتید؟ تجربه ها و خاطرات خود ا را با #IWMF96 به اشتراک بگذارید.

ویدیو های بیشتر در آپارات

۱۰ دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است

  1. سلام، من تقریبا از سال ۸۰ با وب درگیر، قالب ها و خیلی از موارد نمایشی یک سایت نسبت به آن زمان کلی تغییر کرده و آن حالت خستگی که قبلا وجود داشت بر طرف شده، طراحان فونت مثل فونت ایران خیلی کمک کردند به نمایش نوشته ها، بحث رسپانسیو شدن و … که نسبت به قدیم قابل مقایسه نیست. البته به کمک برنامه نویسان و طراحان وب کارها زیباتر هم خواهند شد. یا حق

  2. وب سایت ها هم تغییر چهره دادند و ریسپانسیو شده اند، طراحی شان منعطف تر شده و طراحی ها تغییر کرده.

  3. ۱۰ سال قبل من تو یه شرکتی کار می کردم و یه سایتی اونجا بود به اسم پارس ادز که برنده اولین دوره جشنواره شده فکر کنم…کسایی که ۱۰ سال قبل کسب و کار راه انداختن از بعضیاشون خبری نیست ..بعضیاشونم خوش شانس بودن و شدن دیجی کالا و آپارات و اینا..شاید شماها یادتون نمیاد ..هیچ چیز قابل قبولی نبود مثلا وب سایت اول دیجی کالا:)))

  4. اون روزها وب جای نیوک بود و جوملا (با نام فارسی شده میترا)، خبری از بوت استراپ و گجت های پوشش دهنده ابعاد نمایشگر موبایل نبود! اینترنت ADSL خیلی باب نشده بود اما حضور iPhone مربوط به ۲۰۰۴ هست که حدود ۱۳ سال پیش میشه. وب با یاهو مسنجر و روم های استانی، بلاگفا و مرحوم کلوب میگذشت. اما ساختار تفکری من از ابتدا تولید بود. اگرچه ابزارها کم بودند اما توی بازار کار خلاقیت ها هم موج میزدند و کسب و کارها به دنبال خلاقیت های کپی نبودند.

  5. سلام
    بالاخره یک روز باز مردم به این نتیجه خواهند رسید که همون سایت بهترین منبع برای دریافت اطلاعات صحیح است.
    و متوجه اشتباهات خود خواهند شد.
    لذا اگر دومین های خوب دارید از دست ندهید.
    موفق باشید.

  6. از نظر حجم مصرفی بهترین زمان بود، البته حجم تو دایال آپ معنی نداشت، ساعتی میگرفتیم، دوران خوشی بود، دوران اوج وبلاگ ها بود و چند تا سایت محدود فارسی

  7. ۱۰ سآل قبل من با دایل اپ به اینترنت دسترسی داشتم، یک کارت ۵ ساعته می خریدم، با کلی دردسر به اینترنت وصل می شدم، بیشتر سایتهای خبری را نگاه میکردم، یک مقاله را باز می کردم، بعد ارتباط را قطع می کردم و یعد مقاله را که می خواندم، اگر برایم مهم بود در ورد کپی می کردم و بصورت پی دی اف ذخیره می کردم. فقط فایلهای تکست باز می کردم و ویدئو و عکس اصلا باز نمی کردم چون حجم زیادی صرف می شد. بعد اخبار و مطالب مورد علاقه را از گوگل ریدر نگاه می کردم.
    ان موقع فیلترینگ اینهمه گسترده نبود، و سایتهای فیلتر شده هم بستدگی قابل دورزدن بود.

  8. ۱۰ سال پیش که اولین سایت رو راه اندازی کردیم خیلی ذوق زده بودیم 🙂
    واقعا مشکلات زیادی اون موقع بود – نبودن منابع آموزشی برای راه اندازی سایت و تعداد کم کاربرای اینترنت
    ولی واقعا کسب و کار اینترنتی سالم تری بود و بهتر میشد کسب درآمد کرد. افزایش سرعت و کاربرا باعث شکل گیری استارت آپ های دارای پشتوانه شد که به شدت کسب و کار های تک نفره رو تهدید کرد. و فکر نمیکنم چیزی از کسب و کار های تک نفره دیگه مونده باشه !
    امیدواریم کسب و کار موفقی داشته باشید 🙂

  9. باسلام وخسته نباشین…. راستش من ۱۰سال پیش با وب آشنایی خاصی نداشتم وامکاناتی مثل موبایل یا اینترنت رو نداشتم ولی خوشحالم که در عرض این ۵یا۶سال به این مهم دست پیدا کرده ام ..والسلام

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حامیان جشنواره وب و موبایل ایران

حامیان معنوی


اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور irvc انجمن فین تک پارادایس هاب

همکاران برگزاری


ایران سرور کافه بازار رایچت in1min

حامیان رسانه‌ای


GSM وبنا دیجیاتو زومیت اینتیتر Bourse News بی تیتر مجازیست کسب و کار ویجیاتو ایستنا اقتصاد ۲۴ زومتک تکراتو استارتاپ۳۶۰