داستان یک مسیر ۱۵ ساله - سال پانزدهم و مسیری متفاوت

مشاهده

پنل مبارزه تا بی نهایت

مدیرعامل اسنپ: رکورد ۲ میلیون و ۳۰۰هزار سفر روزانه در اسنپ زده شد

شب گذشته، محمد خلج، مدیرعامل اسنپ، در مراسم اختتامیه‌ی سیزدهمین جشنواره‌ی وب و موبایل ایران در پاسخ به این سوال که چه عددی می‌تواند شاخص میزان بزرگی اسنپ باشد گفت: «اسنپ مدت‌ها بود به رکورد ۲میلیون سفر روزانه رسیده بود و به‌تازگی رکورد ۲میلیون و ۳۰۰هزار سفر روزانه را زده‌ایم.» او همچنین اشاره کرد که هدف آتی این شرکت رسیدن به رکورد ۳میلیون سفر روزانه است.

مدیرعامل اسنپ در اختتامیه‌ی جشنواره‌ی وب و موبایل که یکم اسفند از ساعت ۲۱ تا ۲۳ به صورت زنده پخش شد درباره‌ی مدیریت یک مجموعه‌ی بزرگ توضیح داد: «موفقیت یک مسیر است و نباید رسیدن به یک مرحله از موفقیت را اتمام کار بدانیم. زمانی که فکر کنیم به موفقیت رسیده‌ایم همانجا نقطه‌ی شکست است.»

مبارزه تا بی‌نهایت

محمد خلج، در پنلی با عنوان «مبارزه تا بی‌نهایت» به سوالات رضا جمیلی، مجری پنل، درباره‌ی  اشک‌ها و لبخندهای مدیریت یک مجموعه‌ی بزرگ پاسخ داد.

به گفته‌ی خلج، اسنپ به‌عنوان بخش خصوصی خدماتی ارائه می‌دهد که دولت متولی آن است، اما زمانی که اندازه‌ی یک کسب‌و‌کار خصوصی بزرگ می‌شود، ترسی را با خود به همراه می‌آورد و همین کار را خیلی سخت می‌کند. در حال حاضر شکاف بزرگی بین بخش دولتی و خصوصی وجود دارد؛ بخش خصوصی روی لبه‌ی فناوری حرکت می‌کند و استانداردهای روز دنیا در آن رعایت می‌شود. قوانین ما باید به سمت حمایتی شدن پیش برود و بخش خصوصی نیز باید به درک مشترک از قوانین برسد.

تغییر از اپلیکیشن به پلتفرم

خلج در پاسخ به سوال جمیلی درباره‌ی نیاز اکوسیستم به استارتاپ‌هایی با اندازه‌ی متوسط ولی با خدمات باکیفیت گفت: «ما در حال تبدیل شدن از اپلیکیشن به پلتفرم هستیم و توانایی‌هایی داریم که با استفاده از آن می‌توانیم به این اکوسیستم کمک کنیم. نیازی نیست راهی را که ما رفته‌ایم بقیه هم طی کنند، ما با توانمندی‌های خود می‌توانیم به استارتاپ‌های کوچک کمک کنیم تا وارد اکوسیستم شوند.»

مدیرعامل اسنپ معتقد است اینکه یک کسب‌و‌کار بتواند نیازی را با روشی خلاقانه و مفید در جامعه برطرف کند بسیار ارزشمند است. او در ادامه به حمایت و سرمایه‌گذاری اسنپ روی کسب‌‌وکارهای نوپا و کوچک مانند اسنپ دکتر اشاره کرد و گفت این رویکرد همچنان در اسنپ وجود دارد و مایل به همکاری با تیم‌هایی که ظرفیت و توانایی دارند هستیم.

رضا جمیلی، در گفت‌وگو با مدیرعامل اسنپ، این نقد را مطرح کرد که رشد این استارتاپ با اینکه دستاورد بزرگی در کشور محسوب می‌شود، ولی کسب‌و‌کارهای کوچک‌تر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. خلج در پاسخ گفت: «سوال من از شما این است که اگر در شرایط فعلی و با وجود کرونا شرکت‌هایی شبیه ما نبودند چه آسیب‌هایی به جامعه می‌رسید؟ ما می‌توانیم از ظرفیت تیم‌هایی که ایده‌‌های جدید دارند و مکمل خدمات‌مان هستند استفاده کنیم.»

بزرگ‌ترین دوست اسنپ

خلج در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است اسنپ به‌عنوان یک کسب‌و‌کار بزرگ وارد بورس شود گفت: «یکی از گزینه‌های پیش روی اسنپ عرضه‌ی اولیه در بورس است که باعث شفافیت و سنجش بهتر می‌شود.»

محمد خلج در پایان بزرگ‌ترین دوست اسنپ را همکارانش در این مجموعه معرفی کرد که با وجود همه‌ی دشواری‌ها و هجمه‌ها با جان و دل کار می‌کنند.

در دقایق پایانی پنل، رضا الفت نسب، عضو هیئت مدیره و سخنگوی اتحادیه‌ی کسب‌و‌کارهای مجازی، از راه‌اندازی مرکز نیکوکاری «بساز» خبر داد و از اسنپ بابت کمک ۵۰ میلیون تومانی برای ساخت مدرسه در روستای پنجی‌بوک استان سیستان و بلوچستان تشکر کرد.

آرشیو پنل در آپارات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حامیان جشنواره وب و موبایل ایران

حامیان معنوی


اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور irvc انجمن فین تک پارادایس هاب

همکاران برگزاری


ایران سرور کافه بازار رایچت in1min

حامیان رسانه‌ای


GSM وبنا دیجیاتو زومیت اینتیتر Bourse News بی تیتر مجازیست کسب و کار ویجیاتو ایستنا اقتصاد ۲۴ زومتک تکراتو استارتاپ۳۶۰