داستان یک مسیر ۱۵ ساله - سال پانزدهم و مسیری متفاوت

مشاهده

پنل مرثیه ای برای یک رویا

سردبیر ماهنامه پیوست:

بیشترین آسیب کرونا به توسعه اجتماعی اکوسیستم استارتاپی وارد شد

پنل مرثیه‌ای برای یک رویا شب گذشته (۱ اسفند ۹۹) با حضور آرش برهمند، سردبیر ماهنامه پیوست و شایان شلیله، بنیانگذار جشنواره وب و موبایل ایران در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران برگزار شد.

آرش برهمند با بیان اینکه سال گذشته سال خوبی برای ماهنامه پیوست بود، گفت: «پیوست سرمایه‌گذاری عمده‌ای روی زیرساخت‌ها آنلاین خود کرده بود که این موضوع به طور اتفاقی با شیوع کرونا در ایران همزمان شد. برقرار کردن جریان ذهنی تحریریه در شرایط دورکاری یکی از چالش‌های کار در شرایط شیوع کرونا بود، موضوعی که به دلیل عادت داشتن تیم پیوست به فضای ارتباطی فیزیکی سبب فشار به تیم شد.»

سردبیر پیوست در رابطه با تاثیر شیوع کرونا بر زندگی شخصی خود گفت: «باتوجه به این که یک آدم اجتماعی هستم روابط اجتماعی من به واسطه شیوع کرونا دچار تحول شد. با این حال قرنطینه سبب شد بیشتر آشپزی و ورزش کنم. بخشی از شخصیت من به واسطه علاقه زیاد به مطالعه درونگراست و کرونا سبب شد از این بخش از شخصیت خودم بهتر مراقبت کنم توانستم بیشتر بخوانم، بشنوم و تماشا کنم و قدر چیزهایی که در اطرافم وجود دارد را بیشتر بدانم کورنا سبب شد بتوانم خودم را در زمینه تعاملات اجتماعی کنترل کنم و انرژی روانی بیشتری برای خودم و افرادی که مایل به تعامل به ان‌ها هستم حفظ کنم.»

شایان شلیله، بنیانگذار جشنواره وب و موبایل ایران در رابطه با تاثیر کرونا بر زندگی خود،گفت: «بزرگترین تاثیر کرونا بر زندگی من روی سفرهایم بود و تنها موفق به انجام ۶ سفر شدم که ۴ سفر آن هم کمپینگ بود. به واسطه اینکه در سالهای اخیر کسب‌وکاری را راه‌اندازی نکرده بودم، چالش خاص دیگری نداشتم.»

برهمند در رابطه با تاثیر کرونا بر اکوسیستم استارتاپی ایران گفت: «از بخشی از اکوسیستم که توانست امید خود را حفظ کند و برای شرایط بهتر بجنگد، حرکت‌های فوق‌العاده‌ای دیدم. مجموعه‌هایی که توانسته بودن خود را از سطح بازار جدا کنند توانستن این شرایط را بهتر بگذرانند. از نظر من مجموعه کافه بازار یکی از بهترین‌ها در شرایط دورکاری بود. مجموعه‌های که توانسته بودند یک محیط تعامل منعطف را برای تیم خود به وجود آورند در این دوران بهتر عمل کردند. بیشترین آسیب کرونا به توسعه اجتماعی اکوسیستم استارتاپی بود که سبب ورود نیروی انسانی به این اکوسیستم می‌شد. در بلند مدت نبود رویدادها روی اکوسیستم تاثیر منفی خواهد داشت. رویدادهایی نظیر جشنواره وب و موبایل ایران و الکام استارز بر پایه فعالیت نیروهای داوطلب برگزار می‌شوند، افرادی که بر پایه خواست قلبی خود وارد این حوزه می‌شوند. در این فرایند مشخصا جذب نیرو آسیب می‌بیند.»

آرش برهمند در پاسخ به سوال شایان شلیله در مورد جو بدی که پیرامون استارتاپ‌هایی که از فرصت تحریم یا کرونا برای رشد و توسعه خود استفاده می‌کنند، شکل می‌گیرد، گفت: «اول باید به این موضوع پاسخ داد که هر کسب و کار با وجود انتقادهایی که از آن وجود دارد، آیا مشکلی از کاربر را برطرف می‌کند یا خیر. جدا از انتقاداتی که به راهبری همه مجموعه‌ها وجود دارد باید از خودمان بپرسیم که آیا در این دوران این کسب‌وکارها نجات بخش ما بوده‌اند یا نه و فراموش نکنیم توسعه تجاری همیشه یک شمشیر دولبه است.»

برهمند در پایان گفت: «هر وقت صحبت از جشنواره وب و موبایل ایران به میان می‌آید در مورد شایان شلیله، میلاد احرام پوش و گروهی که جشنواره را پش می‌برند صحبت نمی‌کنیم و از یک میراث بسیار ارزشمند برای جامعه فناوری اطلاعات ایران صحبت می‌کنیم. امیدوارم فارغ از همه تضادها و تعارض‌ها بتوانیم از رویداد جشنواره وب و موبایل ایران حمایت کنیم.»

آرشیو پنل مرثیه ای برای یک رویا

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حامیان جشنواره وب و موبایل ایران

حامیان معنوی


اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور irvc انجمن فین تک پارادایس هاب

همکاران برگزاری


ایران سرور کافه بازار رایچت in1min

حامیان رسانه‌ای


GSM وبنا دیجیاتو زومیت اینتیتر Bourse News بی تیتر مجازیست کسب و کار ویجیاتو ایستنا اقتصاد ۲۴ زومتک تکراتو استارتاپ۳۶۰