معیارهای داوری سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران

جشنواره امسال با تغییرات زیادی همراه بوده است ولی معیارهای داوری همچنان و طبق سالهای گذشته، بدون تغییر باقی مانده اند.

در این مطلب موارد مهمی را که از معیار های اصلی داوری جشنواره وب و موبایل ایران هم هست مختصرا توضیح می‌دیم تا درصورتی که در حال آماده شدن برای این جشنواره هستید، این موارد را برای بهبود وبسایت و نرم افزار خود در نظر بگیرید.

 

کارکرد
تمام اجزای که یک وبسایت یا نرم افزار موبایل باید در همه حال درست کار کند، در تمامی دستگاه‌ها به خوبی اجرا شود و تمامی لینک‌ها و دکمه‌ها کارایی لازم را داشته باشند. همچنین مطمئن شوید که فرم های خرید، تماس با ما، جستجو و ثبت نام کار می‌کنند تا کاربران بتوانند بدون هیچ مشکلی از قسمت های مختلف استفاده کنند.

محتوا
محتوا شامل اطلاعاتی است که برای استفاده کاربران فراهم شده است. این اطلاعات ممکن است به صورت متن، تصویر، ویدیو، صدا و غیره تهیه شده باشند. محتوای مناسب باید با توجه به مخاطب آماده شده باشد و با لحن مناسب و خلاقیت بالا، آنها را درگیر کند. توجه داشته باشید که برای رضایت کاربران، محتوای شما باید به روز باشد و در هر زمان محتوای تازه داشته باشید.

تجربه کلی
تجربه کلی در استفاده از یک سایت فراتر از محتوا، کارکرد یا طراحی دیداری می‌باشد و موارد بیشتری را در بر می‌گیرد که معمولا غیر ملموس هستند. کاربران تنها در صورتی به وبسایت یا اپلیکیشن شما دوباره سر می‌زنند که در هنگام استفاده از آن تجربه‌ی خوبی کسب کرده باشند.

طراحی دیداری
البته منظور از داشتن طراحی دیداری مناسب، استفاده از طرح‌های جدید و پیچیده گرافیکی نیست؛ بلکه مفهوم آن داشتن المان‌های ظاهری با کیفیت و مناسب با کاربران است که بتواند پیام خود را به آن‌ها منتقل کند. برای داشتن یک وبسایت یا نرم‌افزار موبایل با کیفیت لازم است با سبک های مختلف طراحی دیداری آشنا باشید و طراحی آن را در طی زمان به روز رسانی کنید.

ساختار و مسیر
ساختار و مسیر عبارت است از نحوه سازمان‌دهی محتوا و اولویت‌بندی اطلاعات و روشی که شما در یک سایت و نرم‌افزار موبایل هدایت می‌شوید. هدایت و مسیرگذاری مناسب باعث می‌شود تا کاربران چیزهایی که لازم دارند را راحت پیدا کنند و سریعا به جایی که می‌خواهند برسند. باید از روی رفتار کاربران محل مناسب هر جز را مشخص کنید و در صورت نیاز ساختار را بهبود ببخشید.

تعامل
تعامل با مخاطب روشی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا ارتباطش با سایت و نرم افزارهای موبایل دو جانبه باشد. در واقع این همان چیزی است که وب و موبایل را از رسانه‌های دیگر مثل رادیو و تلویزیون جدا می‌کند. تعامل با کاربران شامل امکان جستجو، چت آنلاین، اعلان‌ها و… می‌باشند. مطمئن شوید که برای پشتیبانی از کاربران خود راه های مناسبی را تهیه کردید و با آنها در ارتباط هستید.

نوآوری

وقتی نوآوری را در نظر میگیریم، بررسی میکنیم که آیا این ایده از لحاظ فنی جدید است یا فقط روی یک ایده قبلی تکرار شده است. آیا کار به صورت اساسی با ایده ها، محصولات یا کارهای اجرا شده متفاوت است؟ آیا تکنولوژی اش کار می کند؟ آیا این نوآوری به توسعه تکنولوژی در آینده کمک میکند؟

با رعایت کردن موارد بالا می‌توانید کیفیت وبسایت و نرم‌افزار موبایل خود را بالا ببرید و چه در کسب و کار خود و چه در سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران موفق باشید.

حامیان جشنواره وب و موبایل ایران

حامیان تجاری

حامیان معنوی


اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران کتابخانه ملی

همکاران برگزاری


ایران سرور نوین هاب آپلا دفتر شما پرس لاین کافه بازار مدیا سورس مرجع تخصصی آمار ایران ریچمایند کادینر وبرنگ ایسام دیدار اسپید

حامیان رسانه‌ای


GSM وبنا دیجیاتو Bourse News راه پرداخت آی‌چیزها آرمان اقتصادی کلیک بی تیتر مجازیست کسب و کار ویجیاتو رسانه سرگرمی اینتیتر پابلیکا