داستان یک مسیر ۱۵ ساله - سال پانزدهم و مسیری متفاوت

مشاهده

با «دفتر شما» جشنواره وب و موبایل صاحب دبیرخانه مجازی شد!

با «دفتر شما» جشنواره وب و موبایل صاحب دبیرخانه مجازی شد!

جشنواره وب و موبایل امسال حال و هوایی متفاوت دارد. تنها چند روز پس از برگزاری جشنواره سال پیش بود که بیماری همه گیر کرونا در کشور شیوع یافت و سبک زندگی مردم را تغییر داد!

به همین دلیل سیزدهمین دوره جشنواره وب و موبایل هم به مانند بسیاری از رویدادهای این چند ماه اخیر به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

با آغاز ثبت نام از ۱۳ مهرماه تا الان بیش از ۲۵۰۰ اثر در ۵۸ گروه  ثبت نام کرده‌اند که از ابتدای آذرماه رقابت بین وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های ثبت شده با آغاز مرحله اول داوری شروع می‌شود.

با مدیر پروژه جشنواره وب و موبایل ایران درباره حال و هوای متفاوت این دوره گپ و گفتی داشتیم.

 

اختتامیه سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران

امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، مراسم اختتامیه به صورت آنلاین و کاملا متفاوت برگزار خواهد شد؛ که ترکیبی از برنامه های از پیش ضبط شده و اجرای زنده، شامل پنل‌های انتقال تجربه، پنل‌های تخصصی، مناظره و مستندهای جذاب از اکوسیستم استارتاپی ایران خواهد بود.

مراسم اختتامیه در جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۹ به صورت زنده پخش خواهد شد.

داوری جشنواره وب و موبایل ایران امسال هم در ۳ مرحله انجام خواهد شد. در مرحله اول  به مانند سال‌های پیش داوری افرادی که سایت و یا اپلیکیشن ثبت شده در سایت جشنواره وب و موبایل ایران داشته باشند، می‌توانند در داوری مشارکت داشته باشند.

پس از اتمام مرحله اول داوری، از ابتدای دی ماه ۹۹ شورای داوری که متشکل از افراد متخصص و با سابقه در حوزه وب و کسب‌وکارهای آنلاین هستند، از میان ۱۰ اثر برتر در هر گروه، ۵ اثر را به عنوان نامزدهای نهایی انتخاب و اسامی نامزدها پایان دی‌ماه به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

با وجود شیوع کرونا و رکود اقتصادی ناشی از آن، جشنواره امسال هم با استقبال خوبی مواجه شده است و  در این میان بیشترین استقبال با گروه‌های «فروشگاه‌‌های تخصصی» ،«فروشگاه آنلاین – خرید آنلاین»، «خدمات مربوط به کسب‌وکارها» ،«تبلیغات و بازاریابی دیجیتال» ،«سلامت الکترونیک» و «فین‌تیک» بوده‌است.

 

 شناسایی بهترین کمپین درباره کرونا اتفاق ویژه جشنواره

اما در جشنواره امسال شاهد اضافه شدن بخش جدید هم خواهیم بود.

به گفته مدیر پروژه جشنواره بسیاری از کسب و کارها در چارچوب مسئولیت اجتماعی خود ایده‌های جالبی پیاده کردند و فعالیت های خلاقانه‌ای را برای مقابله با بیماری کرونا عملیاتی ساختند.

جشنواره امسال هم به این موضوع توجه ویژه ای دارد و شورای داوری بهترین این کمپین‌ها را شناسایی خواهد کرد.

دبیرخانه جشنواره چگونه مجازی شد؟

بسیاری از کسب و کارها در روزهای شیوع کرونا به دورکاری روی آورده‌اند. دبیرخانه جشنواره هم برخلاف سال گذشته که در یک مکان فیزیکی مستقر بود، امسال کاملاً مجازی شده است.

به گفته مدیر پروژه در ابتدا به هیچ وجه برای برگزاری مراسم به صورت آنلاین آمادگی نداشتیم ولی به تدریج با کمک ابزارهایی که دورکاری را تسهیل می‌کند توانستیم یک تیم پراکنده را هماهنگ کنیم و همچنین با کمک دفتر کار مجازی هم تماس‌های خود را مدیریت کردیم.

ترلو، رایچت و تلفن مجازی دفتر شما سه ابزاری بودند که به گفته مدیر پروژه به کمک آن‌ها توانستند کارها را به پیش ببرند.

مدیریت تماس‌های یک تیم دورکار با تلفن مجازی دفترشما

شرکت دانش بنیان «دفتر شما» به عنوان یکی از حامیان برگزاری جشنواره وب و موبایل دو خط تلفن شش رقمی و هشت رقمی را در اختیار جشنواره قرار داده است.

در بستر این خطوط تلفن گویا یا سانترال مجازی قرار دارد که تماس های ورودی را به داخلی‌های مورد نظر منتقل می‌کند.

وقتی که متقاضیان با این شماره‌ها تماس می‌گیرند، در ابتدا یک پیغام خوشامدگویی پخش می‌شود و با زدن هر کدام از داخلی‌ها تماس به موبایل یکی از افراد تیم منتقل می‌شود و یا متقاضیان این امکان را خواهند داشت که پیغام خود را به صورت صوتی ضبط کنند تا با آن‌ها تماس گرفته شود.

همچنین یکی از قابلیت‌های جالب سیستم تلفن گویای دفترشما برای دبیرخانه‌های همایش‌ها و جشنواره‌ها امکان تماس ورودی و خروجی همزمان تا ۳۲ تماس است.

به این ترتیب در زمان‌های پیک تماس هیچ تماسی بدون پاسخ نمی‌ماند و می‌توان تلفن گویا را طوری تنظیم کرد که در صورت عدم پاسخگویی و یا اشغال بودن یکی از موبایل‌هایی که تماس روی آن دایورت شده بلافاصله تماس به شماره دیگری منتقل شود.

مدیر پروژه جشنواره می‌گوید که روزانه به طور متوسط ۱۵ الی ۲۰ تماس ورودی دارند و حالا با ابزارهایی که برای دورکاری و مدیریت تماس‌ها در اختیار دارند در تلاش هستند که جشنواره متفاوت امسال هم به مانند دیگر سال‌ها با کیفیت بالایی برگزار شود.

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حامیان جشنواره وب و موبایل ایران

حامیان معنوی


اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور irvc انجمن فین تک پارادایس هاب

همکاران برگزاری


ایران سرور کافه بازار رایچت in1min

حامیان رسانه‌ای


GSM وبنا دیجیاتو زومیت اینتیتر Bourse News بی تیتر مجازیست کسب و کار ویجیاتو ایستنا اقتصاد ۲۴ زومتک تکراتو استارتاپ۳۶۰