داستان یک مسیر ۱۵ ساله - سال پانزدهم و مسیری متفاوت

مشاهده

بروزرسانی معیارهای داوری جشنواره وب و موبایل ایران

امسال در روال در داوری جشنواره وب و موبایل سه معیار جدید اضافه شده‎ است، به این معنی است که ما امسال هفت معیار برای داوری داریم:

۱. کارکرد به معنای استفاده درست از فناوری‌های موجود می‌باشد. بدین معنا که یک وبسایت یا نرم افزار موبایل درست کار کند، در تمامی دستگاه‌ها به خوبی اجرا شود و تمامی لینک‌ها و دکمه‌ها کارایی لازم را داشته باشند.

۲. محتوا شامل اطلاعاتی است که برای استفاده کاربران فراهم شده است. این اطلاعات ممکن است به صورت متن، تصویر، ویدیو، صدا و غیره تهیه شده باشند. محتوای مناسب باید با توجه به مخاطب آماده شده باشد و با لحن مناسب و خلاقیت بالا، آنها را درگیر کند.

۳. تجربه کلی در استفاده از یک سایت فراتر از محتوا، کارکرد یا طراحی دیداری می‌باشد و موارد بیشتری را در بر می‌گیرد که معمولا غیر ملموس هستند. عواملی که باعث بازگشت دوباره کاربران می‌شوند و یا کاربران را بیشتر درگیر می‌کنند.

۴. طراحی دیداری همان المان‌های ظاهری می‌باشد. البته منظور از داشتن طراحی دیداری مناسب، استفاده از طرح‌های جدید و پیچیده گرافیکی نیست؛ بلکه مفهوم آن داشتن المان‌های ظاهری با کیفیت و مناسب با کاربران است که بتواند پیام خود را به آن‌ها منتقل کند.

۵. ساختار و مسیر عبارت است از نحوه سازمان‌دهی محتوا و اولویت‌بندی اطلاعات و روشی که شما در یک سایت و نرم‌افزار موبایل هدایت می‌شوید. هدایت و مسیرگذاری مناسب باعث می‌شود تا شما چیزهایی که لازم دارید را راحت پیدا کنید و سریعا به جایی که می‌خواهید برسید.

۶. تعامل با مخاطب روشی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا ارتباطش با سایت و نرم افزارهای موبایل دو جانبه باشد. در واقع این همان چیزی است که وب و موبایل را از رسانه‌های دیگر مثل رادیو و تلویزیون جدا می‌کند. تعامل با کاربران شامل امکان جستجو، چت آنلاین، اعلان‌ها و… می‌باشند.

۷. وقتی نوآوری را در نظر میگیریم، بررسی میکنیم که آیا این ایده از لحاظ فنی جدید است یا فقط روی یک ایده قبلی تکرار شده است. آیا کار به صورت اساسی با ایده ها، محصولات یا کارهای اجرا شده متفاوت است؟ آیا تکنولوژی اش کار می کند؟ آیا این نوآوری به توسعه تکنولوژی در آینده کمک میکند ؟

برای مطالعه بیشتر به صفحه نخست سایت جشنواره مراجعه فرمایید

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حامیان جشنواره وب و موبایل ایران

حامیان معنوی


اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور irvc انجمن فین تک پارادایس هاب

همکاران برگزاری


ایران سرور کافه بازار رایچت in1min

حامیان رسانه‌ای


GSM وبنا دیجیاتو زومیت اینتیتر Bourse News بی تیتر مجازیست کسب و کار ویجیاتو ایستنا اقتصاد ۲۴ زومتک تکراتو استارتاپ۳۶۰