درست زمانی که در حال اجرای کمپین های تبلیغاتی با پرداخت به ازای هر کلیک PPC و یا تبلیغات از طریق شبکه های اجتماعی خود هستید، نیاز دارید تا برای کمپین های خود یک لندینگ پیج (صفحه فرود) جذاب ایجاد کنید.
اگر تا به حال لندینگ پیجی ایجاد نکردهاید، شاید کمی سخت و دلهرهآور باشد تا بفهمید چگونه میتوانید یک لندینگ موفق بسازید.
با استفاده از وبزی به راحتی میتوانید لندینگ پیج تأثیرگذار خود را ایجاد نمایید.
قصد داریم تا به چهار نکته مهم اشاره کنیم که برای ایجاد صفحات موفقیت آمیز لندینگ پیج وبزی ضروری است.
لندینگ پیج چیست؟
لندینگ پیج صفحهای است که بر روی اطلاعات خاصی که قصد دارید تا در تبلیغتان نشان دهید، تمرکز یافته است.
از صفحات فرود برای تبلیغات PPC و همچنین تبلیغات در شبکه های اجتماعی، کمپینهای بازاریابی از طریق ایمیل و موارد دیگر میتوانید استفاده کنید.
با استفاده از وبزی، میتوانید لندینگ هایی ایجاد کنید که روی محصولات یا خدمات خاصی که تبلیغ میکنید تمرکز داشته باشند.
هدف از ساخت لندینگ پیج این است که مخاطبانتان اقدامی خاص را انجام دهند.
به عنوان مثال، ممکن است بخواهید افراد برای خبرنامه ایمیل شما ثبت نام کنند، برای این منظور میتوانید یک لندینگ پیج جذاب طراحی کنید تا افراد تشویق شوند برای دریافت ایمیلهای شما ثبت نام کنند.
وبزی چیست؟
اگر هرگز نام وبزی را نشنیده اید، ممکن است دلتان بخواهد با آن آشنا شوید. وبزی یک سایت ساز آنلاین است که شما را قادر میسازد انواع مختلف صفحات را بسازید.
وبزی برای افراد، وبلاگ نویسان، کارآفرینان، مشاغل کوچک و مشاغل متوسط موقعیتی عالی فراهم کرده تا وب سایت مورد علاقه خود را بسازند.
این سایت ساز ایرانی شما را قادر میسازد تا انواع مختلف وب سایتها از نمونه کارها گرفته تا فروشگاه های اینترنتی با قابلیت چند فروشندگی را ایجاد نمایید.
وبزی سفارشی سازی و ساخت سایت (یا صفحه) خود را به راحتی امکان پذیر میکند.
تست وبزی رایگان است. حساب اصلی خود را که بسازید این امکان را خواهید داشت تا برای کسب و کارتان یک صفحه فرود یا یک سایت ایجاد کنید.
این سایت ساز، پکیجهای متعدد با قیمتهای مختلفی را به مشتریان خود ارائه میدهد.
لندینگ پیج های وبزی
در حالی که بسیاری از افراد برای میزبانی وبلاگ یا فروشگاه تجارت الکترونیکی خود از وبزی استفاده میکنند، فرصت این را خواهید داشت تا با آن یک لندینگ پیج حرفهای بسازید.
صفحات فرود این سایت ساز به گونهای طراحی شدند که دست یابی به نتایج آسان شده است و روش سریع و کارآمدی را برای تولید لندینگ پیج مناسب کمپین شما فراهم آورده است.
وبزی قالبهای لندینگ پیج بیشماری را برای کمک به شما در شروع کار پیشنهاد میدهد. آنها کاملاً قابل تنظیم هستند، بنابراین نیازی نیست که به طرح اصلیشان پایبند باشید.
انتخاب قالب مناسب، یک نقطه شروع عالی است که به شما کمک میکند بفهمید چگونه میخواهید صفحه مقصد خود را مشخص کنید.
وقتی به دنبال قالبهای صفحه فرود وبزی هستید، میتوانید بر اساس هدف خود جستجو انجام دهید. این کار به شما کمک میکند لندینگ پیج خاص متناسب با صنعت خود پیدا را کنید.
درست بعد از اینکه قالب لندینگ پیج خود را انتخاب کردید، متناسب با کمپینتان میتوانید آن را تغییر دهید. فونت، عکس پس زمینه، رنگ و طرح صفحه اصلی خود را پیادهسازی کنید.
این کار به شما کمک میکند تا یک لندینگ پیج متناسب با کمپین برند خود ایجاد کنید.
کار کردن با استفاده از صفحات فرود وبزی، بسیار آسان است. به راحتی میتوانید یک لندینگ پیج سفارشی برای فعالیت های بازاریابی دیجیتال خود بسازید.
۴ نکته برای ایجاد لندینگ پیج موثر در وبزی
هنگام ایجاد لندینگ پیج وبزی، نکاتی وجود دارد که خوب است آنها را به خاطر بسپارید.
۱) لندینگ پیج خود را ساده نگه دارید
لندینگ پیج شما بر روی یک محصول یا خدمات خاص متمرکز هستند. پس مهم است که آنها را ساده و متمرکز نگه دارید.
اگر صفحات فرود شما شلوغ باشد، نرخ تبدیلتان را از دست خواهید داد و مخاطبانتان علاقه خود را از دست میدهند و آن صفحات را ترک میکنند.
برای به دست آوردن بهترین نتیجه از فعالیتهای بازاریابی خود، باید تمرکز صفحه را حفظ نموده و بر روی محصول یا خدمات مورد نظرتان تمرکز کنید.
بنابراین، هر عنصری که در صفحه قرار میدهید باید بر روی موضوع اصلی صفحه تمرکز داشته باشد.
وقتی اطلاعاتتان را به لندینگ پیج اضافه میکنید، باید حواستان باشد که خواندن آن تا جای ممکن آسان باشد. پاراگرافهای طولانی را به پاراگرافهای کوتاهتر تقسیم کنید.
اگر لندینگ پیج های وبزی خود را ساده نگه دارید، نتایج بهتری برای کمپین های خود به ارمغان خواهید آورد.
۲) یک طراحی ثابت ایجاد کنید
طراحی لندینگ پیج بر موفقیت کمپین تبلیغاتی شما تأثیر میگذارد. این صفحات منعکس کننده تجارت و برند شما هستند.
پیروی از یک طراحی ثابت به شما کمک میکند تا لندینگ پیج تمیزتری ایجاد نمایید.
برای این منظور ابتدا باید فونتهای خود را انتخاب کنید. بهتر است از دو یا سه فونت استفاده کنید تا صفحه شما به هم ریخته نشود.
داشتن چند فونت مختلف، کار جذابی از آب در نمیآورد و تجربه کاربری ناخوشایندی برای کاربران رقم میزند.
پس بیشتر از دو یا سه فونت استفاده نکنید و صفحه خود را یکپارچه نگه دارید. شما میخواهید این فونتها را برای قسمتهای خاصی از متن، مانند عنوان، زیرعنوانها و متن اصلی تنظیم کنید.
این کار تضمین میکند که در این صفحه با هر صفحه مقصد دیگر در آینده حرفهایتر جلوه کنید.
باید رنگهای خود را بعد از اینکه نوع فونت خود را تایین کردید، انتخاب نمایید.
اولین چیزی که مخاطبان شما متوجه آن میشوند رنگ لندینگ پیجتان است.
اگر میخواهید با لندینگ پیج در کسب و کارتان موفق شوید، رنگهایی را انتخاب کنید که نشان دهنده تجارت شما باشد.
پالت رنگ شما نشان دهنده تجارت شما است. پس از روی رنگهای سازمانیتان مخاطبان شما درباره تجارت شما فکر میکنند.
انتخاب این موارد به ساخت برندتان کمک کرده و باعث میشود مردم بتوانند در مورد شما فکر کنند.
این کار باعث جذب بازدیدکنندگان جدید و آشنایی بیشتر با نام تجاری شما میشود و برند شما را با استفاده از Lead ها تقویت میسازد.
خلاصه اینکه یک طراحی سازگار به عملکرد هر چه بهتر کمپین شما کمک میکند و زمانی که نام تجاری خود را ایجاد نمودید و یک صفحه سازمان یافته برای خود دست و پا کردید، مورد توجه مخاطبانتان قرار میگیرید.
۳) یک دکمه فراخوان جذاب CTA)) بنویسید
دکمه فراخوان CTA)) مهمترین عنصر برای صورت گرفتن اقدامی در صفحه فرود شما است. این کلید تعیین میکند که مخاطب شما از صفحه شما خارج میشود و یا اقدامی که میخواهید را انجام میدهد.
اگر میخواهید یک لندینگ پیج موفق داشته باشید، یک CTA تأثیرگذار ایجاد کنید.
هدف صفحه فرود شما این است که مخاطبان خود را به انجام کاری خاص وادارند. پس CTA برای صفحه فرود شما بسیار مهم است. زیرا به مخاطبان شما میگوید که چگونه باید مرحله بعدی را ادامه دهند.
اگر آنها آنچه را در تبلیغ شما میبینند دوست داشته باشند، میدانند که برای رفتن به مرحله بعدی باید روی دکمه فراخوان کلیک کنند.
اگر در گذشته از CTA استفاده کرده اید، احتمالاً از یکی از چند CTA رایج مانند “اینجا را کلیک کنید” یا “ارسال” استفاده کردهاید.
اگر میخواهید با CTA خود به موفقیت برسید، یک دکمه خاص و جذاب ایجاد کنید.
به جای گفتن “اکنون دانلود کنید”، بگویید “راهنمای تخصصی بازاریابی خود را همین الان دانلود کنید!”
CTA شما به مخاطبان شما میگوید که اگر آنها روی دکمه کلیک کنند دقیقاً چه اتفاقی میافتد.
صرف گفتن “اکنون دانلود کنید” به مخاطبان این مطلب را نمیرساند که چه مواردی را دانلود خواهند کرد. این در صورتی است که “دانلود راهنمای تخصصی بازاریابی” به آنها اجازه میدهد تا بدانند چه چیزی را دریافت خواهند کرد.
CTA شما لندینگ پیج شما را برنده یا بازنده میسازد. اگر میخواهید به موفقیت دست پیدا کنید، باید یک CTA قوی و خاص بسازید.
۴) لندینگ پیجتان باید عناصر بصری مناسب داشته باشد
مخاطبان شما نمی خواهند یک لندینگ پیج پر از متن ببینند. اگر صفحه فرود شما پر از متن باشد، آنها برای خواندن آن وقت نمی گذارند.
این امر باعث میشود که شما در کسب و کار خود موفقیت کسب نکنید.
عناصر تصویری به قابل فهم شدن متن صفحه اصلی شما کمک میکند. استفاده از تصاویر یا فیلمها برای داشتن صفحه جذاب بسیار کمک کننده است.
اگر میخواهید یک لندینگ پیج موفق داشته باشید، باید تعادل را حفظ نمایید. صفحه فرود شما نباید با تصاویر یا متن زیاد پوشانده شود.
باید بین عناصر بصری و متن شما تعادل برقرار باشد. عنصر بصری باید مستقیماً به محصول یا خدمات موجود در صفحه فرود شما مربوط شود.
برای کمک به تبلیغ محصولات خود در صفحه فرود، از عکسهای محصول استفاده کنید.
این کار به شما کمک میکند تا نتایج بهتری داشته باشید، زیرا سرنخ محصول را از قبل به آنها نشان میدهید.
با افزودن عناصر بصری به لندینگ پیج ، صفحه خود را برای مخاطبان جذاب و جالب نگه دارید. با مختصر مفید کردن متن در صفحه خود، خیالتان را راحت میکنید و با عناصر بصری توجه مخاطب خود را جلب خواهید کرد و به این شکل لندینگ پیج جذابتری خواهید داشت.
وبزی به شما کمک میکند صفحات فرود خیره کنندهای ایجاد نمایید.